۰ نفر

موج جدید کرونا در سمنان

۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۰۷
کد خبر: 576720
موج جدید کرونا در سمنان

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری و رئیس کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا سمنان گفت: سمنان به همراه پنج استان دیگر کشور با وضعیت اوج‌گیری جدید کرونا مواجه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمود قدرتی روز دوشنبه در نشست کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری افزود: امروز جامعه با پدیده عادی‌انگاری مواجه است و هربار پس از آن باید اقدامات مناسب برای کنترل پیک های کرونا در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های شاهرود و دامغان در حال حاضر در وضعیت رنگ بندی کرونایی قرمز قرار دارند، بیان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در استان به پایین ترین حد خود کاهش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: با دستور سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در جلسه روز شنبه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، اقدامات و ‌پیگیری ها به صورت جدی تر دنبال می شود و این کمیته بحث بازرسی و نظارت ها را جدی تر پیگیری خواهد کرد.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان گفت: بحث نظارت، کنترل و بازرسی برای تقویت رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین ترغیب برای افزایش پوشش واکسیناسیون، در دستور کار این کمیته و اعضا قرار دارد.

 قدرتی ادامه داد: افزایش پوشش و ضریب واکسیناسیون با قدرت و سرعت بیشتری باید از طریق اقدامات و راهکارهای خلاقانه پیگیری شود.

وی بیان کرد: از ابتدای فروردین ۱۳۹۹ تاکنون بیش از ۶۹ هزار بازرسی در حوزه اصناف صورت گرفت و ۸۴۲ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب شد.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان افزود: یکهزار و ۷۸۵ گشت مشترک در حوزه صنوف در بحث مدیریت مقابله با کرونا انجام شد و  ۵۹۵ واحد صنفی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

شهرستان های دامغان و شاهرود در شرق استان سمنان در تازه ترین رنگ بندی کرونا از روز شنبه در وضعیت قرمز قرار گرفتند.