۰ نفر

کمبود کربوهیدرات در بدن چه علایمی دارد؟

۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۵۶
کد خبر: 576663
کمبود کربوهیدرات در بدن چه علایمی دارد؟

با کمبود کربوهیدرات , بدن دچار مشکلات حادی میشود با دنبال کردن نشانه های کمبود کربوهیدرات در بدن میتوانید از عوارض و مشکلات آن در بدن جلو گیری کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ کربوهیدارت ها نه تنها بخشی ضروری از یک رژیم غذایی محسوب می شوند بلکه کمبود کربوهیدرات در بدن می تواند موجب بد خلقی شود ، گفتنی است در صورتی که مغز به میزان کافی کربوهیدارت دریافت نکند، هورمون ها هر کاری انجام می دهند تا ما را مجبور به مصرف کربوهیدارت ها کنند در نتیجه زمانی که با این سیگنال ها مبارزه می کنیم، مجموعه ای از هورمون ها مانند آدرنالین و کورتیزول ترشح می شوند، که موجب شکل گیری استرس و اضطراب در بدن می شود و این شاید بدترین و مهم ترین عوارض کمبود کربوهیدرات در بدن است و لی تنها عارضه نیست بلکه موارد دیگری هم وجود دارد که در این بخش از بهداشت و سلامت خواهیم گفت.

عوارض کمبود کربوهیدرات

1. ورزش کردن فشار بیشتری را بر بدن وارد می کند

اگر شما در سیستم خود کربوهیدرات کافی نداشته باشید، ممکن است ورزش کردن برای شما دشوار شود. اگر کربوهیدرات زیاد مصرف کنید، متوجه خواهید شد که ورزش کردن برای شما آسان خواهد بود به همین دلیل است که متخصصین تغذیه قبل از تمرین، تنقلات کربوهیدراتی را توصیه می کنند.

2. مغز شما گاهی قادر به پاسخ گویی نیست

مثل بدن، مغز شما نیاز به کربوهیدرات کافی برای عملکرد خوب خود دارد. "هنگامی که مصرف کربوهیدرات را کاهش میدهید، به دنبال آن قند خون نیز کاهش میابد، بنابراین ممکن است در معرض سردرد مکرر قرار گیرید." "بسیاری از مردم نیز احساس می کنند گیجی میکنند و نمی توانند تمرکز کنند." همچنین بر خلق و خو تاثیر می گذارد.

3. هوس غذایی شما، شامل غذاهای کربوهیدراتی است

فکر کردن به کربوهیدرات بدون وقفه نشانه خوبی است. "بسیاری از مردم میلی به کربوهیدرات ندارند، چون اصلا آن را مصرف نمی کنند. " اگر فقط یک بار مواد غذایی کربوهیدرات استفاده کنید، میل شما به آن بیشتر میشود. " چنانچه هوس خوردن کربوهیدارت ها شما را رها نمیکند، افزودن کربوهیدرات بیشتر به رژیم غذایی می تواند به شما در دستیابی به تعادل برای جلوگیری از این گرایش کمک کند."

4. شما در حال از دست دادن عضله هستید

هنگامی که به شدت ورزش میکنید و بدن کربوهیدرات کافی ندارد، شروع به سوزاندن عضله برای کسب انرژی میکند. در این وضعیت، شما ممکن است متوجه از دست دادن عضله و جذب چربی شوید این اصلا خوب نیست،به خصوص اگر هدف شما کاهش وزن باشد، توده عضلانی بدون چربی یکی از معدود مواردی است که واقعا میتواند متابولیسم شما را کنترل کند.

5. تنفس شما بویی مانند زباله های تند و بد بو می دهد

پس از گذشت زمان طولانی و استفاده از یک رژیم کم کربوهیدرات، بدن شما به کتوز می رسد، یعنی زمانی که آن را به جای کربوهیدرات برای انرژی مصرف میکند." محصول جانبی ناخوشایند کتوز بوی بد است ، زیرا در بزاق دفع می شود." بنابراین ارزشش را ندارد.

6. شما نمیتوانید دستشویی کنید

کربوهیدرات ها حاوی فیبر هستند، که به دستگاه گوارش شما کمک می کند و آن را هماهنگ نگه می دارد ، کمبود آن می تواند موجب یبوست شود. مطمئن شوید که سبزیجات ،غنی از فیبر و آب زیاد بنوشید.

7. استرس و اضطراب دست از سرتان برنمیدارد

درصورتی که مغزتان به اندازه کافی کربوهیدارت دریافت نکند، هورمون ها تلاش می کنند تا ما را مجبور به مصرف کربوهیدارت ها کنند و زمانیکه که با این سیگنال ها مبارزه می کنیم، مجموعه ای از هورمون ها مانند آدرنالین و کورتیزول ترشح می شوند، که باعث شکل گیری استرس و اضطراب در بدن می شود.

اگر هر چه بیشتر گرسنگی را نادیده بگیریم، یک انتقال دهنده عصبی به نام نوروپپتید Y ترشح می شود که حس خشم و عصبانیت و همچنین هوس های غذایی قوی که مدت زمان بیشتری طول می کشند و نادیده گرفتن آنها غیر ممکن به نظر می رسد را بیشتر می کند.

8. سردردهای بدی تجربه می کنید

وقتی به اندازه کافی کربوهیدارت مصرف نکنید، با افت قند خون و به دنبال آن سردردهای مکرر مواجه خواهید شد. اگر در یک دوره رژیم کاهش وزن هستید و یا به هر دلیلی با کاهش غذایتان، دچار سردرد شدید بدانید که این سردردها بی ارتباط به کمبود کربوهیدرات در بدن شما نیست.

9. احساس سرما و لرز دارید

باز هم ارتباط کاهش مصرف کربوهیدارت و افت قند خون دلیل این تغییر بدن شماست. درست زمانی که هوای اتاق و محیطی که در ان قرار دارید، مطلوب است شما دچار احساس سرما می شوید که این بی ارتباط به کمبود کربوهیدارت در بدن شما نیست.