۰ نفر

افزایش دما در ابتلا به بیماری کلیوی چقدر تاثیر داد؟

۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۳۶
کد خبر: 576610
افزایش دما در ابتلا به بیماری کلیوی چقدر تاثیر داد؟

نتایج یک مطالعه نشان داده است که تنها در کشور برزیل، افزایش دما باعث بیش از ۲۰۰ هزار مورد ابتلا به بیماری کلیوی طی ۱۵ سال شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بزرگترین مطالعه جهان در مورد تاثیر تغییرات دمایی و بیماری کلیوی نشان می دهد که ۷.۴ درصد از مجموع موارد بستری در بیمارستان به خاطر ابتلا به بیماری کلیوی را می توان به افزایش دما نسبت داد. این مطالعه در برزیل متمرکز بوده و نشان داد در فاصله سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ بیش از ۲۰۲ هزار مورد ابتلا به بیماری کلیوی گزارش شده است.

متخصصان استرالیایی اظهار داشتند: در این مطالعه برای اولین بار خطر و بار بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به بیماری‌های کلیوی ناشی از دمای محیط با استفاده از داده های پذیرش روزانه بیمارستانهای ۱۸۱۶ شهر برزیل تعیین شد.

نتایج این مطالعه در حالی منتشر شده است که جهان بر تاثیر تغییرات آب و هوایی در کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل متحد در گلاسگو موسوم به COP۲۶ متمرکز شده است.

در سال ۲۰۱۷ محققان در یک بررسی، بیماری های کلیوی را یک نگرانی برای سلامت عمومی جهانی به حساب آورده و تخمین زدند که تقریبا ۲.۶ میلیون مورد فوت در آن سال ناشی از اختلال در عملکرد کلیه بوده است. نکته مهم این است که میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کلیوی در مقایسه با یک دهه قبل ۲۶.۶ درصد افزایش یافته بود که این افزایش تا حدی ناشی از تغییرات آب و هوایی بوده است.

مدیکال اکسپرس نوشت، در این تحقیق در مجموع دو میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۸۶ مورد بستری در بیمارستان ناشی از بیماری های کلیوی که در طول دوره مطالعه ثبت شده بود مورد بررسی قرار گرفت. به گفته محققان به ازای هر یک درجه سانتیگراد افزایش میانگین دمای روزانه، تقریبا یک درصد خطر ابتلا به بیماری کلیوی افزایش پیدا می کند که بیشترین آسیب متوجه زنان، کودکان زیر چهار سال و افراد بالای ۸۰ سال است.