۰ نفر

اولین علایم ام اس در چشم ها

۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۳۲
کد خبر: 576559
اولین علایم ام اس در چشم ها

افراد مبتلا به بیماری ام اس معمولا علائم متفاوتی را در خود تجربه می کنند، اما گاهی اوقات تغییری در چشم ها اتفاق می افتد که از علائم اولیه ام اس می باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ ام اس یک بیماری غیر قابل پیش بینی است که علایم آن ممکن است در بیماران مختلف متفاوت باشد و شاید خیلی از ما متوجه آن ها نشویم. این بیماری در بلند مدت بیش از 900 هزار نفر را در کشور ها بزرگ درگیر کرده است و در طول زمان بدتر هم می شود. بنابراین بسیار مهم است که علایم ام اس را بشناسیم و زودتر آن را تشخیص دهیم. اول از همه باید به دنبال علایم هشداردهنده باشیم، علایم ی که در مطلب " اولین و جدی ترین علایم ام اس" بخش بهداشت و سلامت  به طور کامل به آن پرداختیم.

معمولاً علایم هر بیمار با دیگری متفاوت است اما بعضی از علایم در ام اس هستند که در هنگام شروع بیماری خودشان را نشان می دهند که یکی از آن ها روی چشم افراد اثرگذار است. تحقیقات نشان می دهد که بیش از نیمی از بیماران ام اس این علامت را تجربه می کنند و این اولین علامت در 20 درصد افراد مبتلا به این بیماری است.

چشم درد یا کاهش موقت بینایی اولین علامت ام اس است

بسیاری از بیماران ام اس التهاباتی را در عصب چشم تجربه می کنند که یک اتفاق رایج و جزء اولین علایم است. این عصب بینایی، چشم را به مغز وصل می کند و باعث می شود که اطلاعات بینایی تفسیر شود. هنگامی که عصب ملتهب می شود، عاملی برای تاری دید یا از دست دادن بینایی به شکل موقت یا درد چشم خواهد بود. مطالعه ای در سال 2016 نشان می دهد که 90 درصد بیماران ام اس در مراحل اولیه با این تجربه مواجه هستند و بینایی آن ها کاهش پیدا می کند.

مشکلات بینایی دیگر هم می تواند در بیماران ام اس اتفاق بیفتد

دیگر مشکلات بینایی همچنین ممکن است برای بیماران ام اس رخ بدهد. مطالعه ای در این باره نشان می دهد که این افراد ممکن است با کاهش رنگ هنگام بینایی یا کاهش سطح بینایی مواجه شوند.

و در تکان دادن و حرکت دادن چشم مشکل داشته باشند و توانایی آن ها برای تشخیص نور های مختلف سخت شود. افراد همچنین ممکن است وضعیتی را تجربه کنند که در آن باعث می شود چشم آن ها بدون کنترل جابجا شود. انگار که احساس می کنند همه چیز در اطراف آن ها در حال حرکت است و همچنین ممکن است به دوبینی مبتلا شوند.

در واقع احساس تعادل کم می شود و سرگیجه به وجود می آید. همچنین ممکن است مقداری ضعف ساق پا یا ناتعادلی را در خودشان احساس کنند که این مشکلات بینایی خطر را چند برابر می کند.

تقریباً 50 درصد بیماران ام اس با مشکلات بینایی مواجه هستند و بسیار هم رایج است. ممکن است این افراد با بی حسی و و درد در بدن یا حتی مشکلات در راه رفتن مواجه شوند که آن ها را به گونه های متفاوت درگیر می کند. مطالعه ای در سال 2013 شدت این اتفاقات را در افراد مختلف بررسی کرده و متوجه شده است که بیشتر آنها به این نوع تعادلی بینایی دچار می شوند.

راه حل و درمان

درمان های مختلفی برای مشکلات بینایی بیماران ام اس وجود دارد. گروهی از محققان در این باره توانسته اند که مطالعات زیادی را به انجام برسانند و متوجه شدند که بعضی از دارو ها مثل کورتیکواستروئید ها می تواند به بیماران ام اس که به مشکلات بینایی دچار شده اند کمک کنند. حتی عینک های مخصوصی هم طراحی کرده اند که باعث کاهش تاری دید و پوشاندن چشم آن ها در برابر خطرات می شود.