۰ نفر

این ورزش را دیگر انجام ندهید!

۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۰۸
کد خبر: 576380
این ورزش را دیگر انجام ندهید!

تمرین دراز نشست سالهاست منسوخ شده و در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی آن را از برنامه های ورزشی خود حذف و یا آن را اصلاح کرده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ نگین قربانی ، از حرکت درازنشست به عنوان یکی از اشتباهات رایج در تمرینات ورزشی یاد کرد و افزود: دراز نشست یکی از پرطرفدارترین حرکات ورزشی است که بسیاری از ورزشکاران آن را برای تقویت عضلات شکمی و کوچک کردن شکم انجام می دهند، درحالیکه این تمرین سالهاست منسوخ شده و در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی آن را از برنامه های ورزشی خود حذف و یا آن را اصلاح کرده اند.

این فیزیوتراپیست هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه با اشاره به مشکلاتی که حرکات دراز نشست برای ستون فقرات ورزشکاران ایجاد می کند، گفت: شکل اصلاح شده این تمرین دیگر مشکلی برای ستون فقرات ورزشکاران ایجاد نمی کند و حتی تاثیرات بهتری نیز به همراه دارد.

وی از حرکت انقباض عضلات شکم به عنوان یکی از تمرینات جایگزین دراز نشست یاد کرد و گفت: در این حرکت ورزشکار حین راه رفتن و حتی نشستن، عضلات شکم خود را سفت نگه می دارد که تداوم این حرکت به تقویت عضلات شکم و کوچک شدن شکم کمک زیادی می کند.

قربانی ادامه داد: در حرکت دیگری که جایگزینی برای دراز نشست است، ورزشکار درحالت دراز کشیده قرار می گیرد و پای راست خود را حدود 30 درجه بلند کرده، بگونه ای که عضلات چهار سر ران و شکم را نیز همزمان سفت نگه دارد و به مدت 20 ثانیه در این حالت قرار گیرد و پس از آن پای راست را زمین بگذارد و همین حرکت را روی پای چپ نیز انجام دهد.

وی از حرکت پلانک نیز به عنوان یکی از حرکات جایگزین دراز نشست یاد کرد و گفت: این حرکت علاوه بر تاثیری که روی تقویت عضلات شکم دارد، تمرین مناسبی برای افزایش ثبات ناحیه مرکزی بدن ورزشکاران، بویژه در ورزشکاران رشته هایی مانند رزمی و کشتی  است که به واسطه ضربات بالا نیاز به حفظ تعادل در ناحیه مرکزی بدن دارند.

فیزیوتراپیست هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه در ادامه افزود: در یک حرکت دیگر فرد به حالت تاق باز دراز کشیده و سپس پاهای خود را در حالت 90 درجه قرار می دهد و شروع به زدن حرکت دوچرخه می کند.

وی یادآورشد: هرچه فرد در انجام این حرکت حرفه‌ای تر شود، نیاز است که پاهای خود را از تنه دورتر کند تا تمرین سنگین‌تر شود.