۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

فواید آب پیاز روی مو و درمان طاسی

۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۰۵
کد خبر: 576002
فواید آب پیاز روی مو و درمان طاسی

برای اینکه بدانید آیا واقعا آب پیاز ، طاسی مو را درمان می‌کند یا نه، این گزارش را تا پایان دنبال کنید؛

اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی؛ ممکن است برخی از مزایای چشمگیر سلامتی شامل پیاز در رژیم غذایی خود، مانند پیشگیری از سرطان و کنترل قند خون را شنیده باشید. آیا می‌دانید که پیاز برای سلامت مو نیز مفید است؟ همه آرزوی داشتن موهای سالم و براق دارند. با این حال، عواملی مانند عادات زندگی ، آلودگی ، استرس ، سن ، هورمون‌ها و غیره می‌تواند بر سلامت موها تأثیر بگذارد و منجر به شرایطی مانند طاسی ، نازک شدن موها و شوره سر شود. اینجاست که آب پیاز وارد کار می‌شود. برای چندین دهه ، آب پیاز به عنوان یک درمان خانگی برای ریزش مو استفاده می‌شود که باعث افزایش رشد و حجم مو می‌شود.

رشد مو

فواید آب پیاز

مطالعات نشان داده است که استفاده موضعی از آب پیاز روی پوست سر می‌تواند به رشد مجدد موها کمک کند. در زیر لیستی از فواید احتمالی آب پیاز وجود دارد که آن را به یک ماده موثر در درمان ریزش مو تبدیل می‌کند: پیاز سرشار از آنتی اکسیدان است که از مو در برابر رادیکال‌های آزاد و آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند و چرخه رشد مو را بهینه می‌کند. همچنین اعتقاد بر این است که آنتی اکسیدان‌ها سفید شدن را به تأخیر می‌اندازد و سفیدی زودرس را معکوس می‌کند.

پیاز دارای گوگرد بالایی است ، یک ماده معدنی ضروری است که به تغذیه مو و بازسازی فولیکول‌های خفته مو کمک می‌کند. همچنین به کاهش نازک شدن و شکستگی موها کمک می‌کند.

رشد مو

پیاز دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است که باعث درمان و پیشگیری از عفونت پوست سر می‌شود ، فولیکول‌های مو را تقویت کرده و رشد سالم موها را تقویت می‌کند. اعتقاد بر این است که آب پیاز پوست سر را تحریک می‌کند و گردش خون را افزایش می‌دهد ، در نتیجه اطمینان حاصل می‌کند که فولیکول‌های مو مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

آیا آب پیاز موثر است؟

طبق تحقیقی در سال 2014 ، استفاده از آب پیاز خام بر روی پوست سر منجر به نتایج قابل توجهی در مورد رشد مجدد مو در بیماران مبتلا به آلوپسی آرئاتا شد. با این حال ، هنوز شواهد کافی برای تضمین اینکه آب پیاز می‌تواند اثرات متعدد اختلالات ریزش مو یا طاسی الگو را به طور کامل درمان یا معکوس کند ، وجود ندارد. همانطور که در بالا ذکر شد ، پیاز منبع غنی از گوگرد است. آب پیاز پوست سر را با گوگرد اضافی تغذیه می‌کند و باعث رشد موهای ضخیم و قوی می‌شود. چندین ماده مغذی دیگر در آب پیاز وجود دارد که باعث شکستن شکستگی و افزایش درخشندگی و حجم مو می‌شود. پیاز همچنین سرشار از مواد ضد باکتری و ضد قارچ است که موها و پوست سر شما را از عفونت ها دور نگه می‌دارد.

رشد مو

چگونه از آب پیاز برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کنیم؟

روند استفاده از آب پیاز به عنوان درمانی برای جلوگیری از ریزش مو یا بهبود سلامت مو بسیار ساده است. برای تهیه آب پیاز در خانه ، 3-4 پیاز را پوست بگیرید و تقریباً به قطعات کوچک خرد کنید. در مرحله بعد ، آب را با فشار دادن یا مخلوط کردن آنها به صورت خمیر با استفاده از مخلوط کن استخراج کنید. خمیر را داخل پارچه ای بریزید و آب آن را بیرون بیاورید.

آب عصاره گرفته شده را می‌توان مستقیماً روی پوست سر و اطراف ریشه موها استفاده کرد ، با استفاده از یک پد پنبه ای آن را تمیز کنید. شما می‌توانید بوی قوی آب را با مخلوط کردن چند قطره روغن، رقیق کنید. رزماری ، نعناع ، اسطوخودوس ، بادام یا روغن نارگیل گزینه‌های عالی هستند. همچنین می‌توانید بو را با افزودن چند قطره آب لیمو به همراه روغن‌های ضروری رقیق و حل کنید.

رشد مو

موارد احتیاط

اگرچه هیچ عارضه جانبی عمده ای در استفاده از آب پیاز روی موهای شما وجود ندارد ، اما توصیه می‌کنیم در صورت حساسیت به پیاز از آن استفاده نکنید. حتی اگر به پیاز حساسیت ندارید ، به خاطر داشته باشید که آب پیاز همچنان می‌تواند باعث تحریک ، خارش و قرمزی پوست شود. پیشنهاد می‌کنیم قبل از استفاده ، آن را تست کنید. مقدار کمی آب پیاز را روی پوست خود بمالید و چند دقیقه صبر کنید تا مطمئن شوید هیچ گونه سوزشی ایجاد نمی‌کند.

در حین استفاده ، مطمئن شوید که آب پیاز به چشم شما نریزد ، که می‌تواند منجر به قرمزی و سوزش شود. در این صورت چشم های خود را با آب سرد بشویید.