۰ نفر

آنتی بادی‌ های کرونا در بدن تا چند وقت باقی می ماند؟

۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۱۸
کد خبر: 575949
آنتی بادی‌ های کرونا در بدن تا چند وقت باقی می ماند؟

نتایج مطالعه جدید دانشمندان نشان داد آنتی بادی حاصل از ابتلا به ویروس کرونا تا ۱۰ ماه در بدن بهبودیافتگان باقی می‌ماند.

به گزارش  مدیکال اکسپرس، مطالعه‌ای که در Nature Microbiology منتشر شد، آنتی‌بادی‌های ۳۸ بیمار و کادر درمان در بیمارستان سنت توماس را بررسی کرد که در اولین موج کووید-۱۹، قبل از واکسینه شدن، آلوده شده بودند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ علیرغم کاهش اولیه سطح آنتی بادی درست پس از عفونت، نتایج نشان داد که اکثر افراد (۱۹/۱۸ بیمار) ۱۰ ماه پس از آلوده شدن، سطوح آنتی بادی قابل تشخیص را حفظ کردند.

آنتی بادی‌ها با اتصال به ویروس سارس-کوو-۲ به مبارزه با کووید-۱۹ کمک کرده و از آلوده کردن سلول‌ها توسط ویروس جلوگیری می‌کنند. این نتایج نشان می‌دهد چه مدت آنتی بادی‌ها برای مبارزه با عفونت‌های آینده در بدن باقی می‌مانند.

محققان به سرپرستی دکتر کتی دورز از دانشکده ایمونولوژی و علوم میکروبی، همچنین آزمایش کردند که چگونه آنتی‌بادی‌هایی که برای مبارزه با یک نوع خاص سارس-کوو-۲ ایجاد شده‌اند، به انواع دیگر پاسخ می‌دهند. آن‌ها نوع اصلی سارس-کوو-۲ و همچنین انواع آلفا، بتا و دلتا را مورد بررسی قرار دادند.

در حالی که آنتی‌بادی‌های یک نوع خاص سارس-کوو-۲ قادر به ایجاد پاسخ قوی به عفونت از نوع خود بودند، نتایج نشان داد که آنتی‌بادی‌ها هنگام مبارزه با انواع مختلف کمتر موثر هستند.

آنتی بادی‌ها به پروتئین اسپایک در ویروس سارس-کوو-۲ متصل می‌شوند و واکسن‌ها از این پروتئین تقلید می‌کنند تا پاسخ ایمنی در برابر سارس-کوو-۲ ایجاد کنند.

جهش در گونه‌های جدید سارس-کوو-۲ (آلفا، بتا، دلتا) نگرانی‌هایی را در مورد اینکه آیا واکسن‌هایی که برای هدف قرار دادن نوع اصلی سارس-کوو-۲ ساخته شده‌اند، در برابر انواع جدید موثر هستند و اینکه آیا واکسن‌های جدید باید موثر باشند، ایجاد کرده است.

دکتر لیان دوپون گفت که این مطالعه بینش منحصر به فردی از پاسخ‌های آنتی بادی خنثی کننده متقابل ناشی از انواع مختلف سارس-کوو-۲ ارائه می‌دهد؛ با این حال این نتایج نشان می‌دهد تفاوت‌هایی در پروتئین سنبله انواع آلفا، بتا و دلتا وجود دارد. این بدان معناست که واکسن‌هایی که پیرامون یکی از این گونه‌های جدید طراحی شده‌اند، ممکن است در برابر سایر انواع دیگر موثر باشند.

این نتایج همچنین نشان می‌دهد واکسن‌های فعلی ما که حول نوع اصلی سارس-کوو-۲ طراحی شده‌اند، بهترین محافظت را در برابر همه گونه‌ها فراهم می‌کنند و باید برای برنامه‌های واکسیناسیون استفاده شوند.

این تحقیق برگرفته از یک مطالعه قبلی است که توسط دکتر کتی دورز نیز انجام شد، در طی سه ماه به بررسی پاسخ‌های آنتی بادی کووید-۱۹ پرداخت.

دکتر کیتی دورز افزود: این تحقیق به دلیل همکاری نزدیک با همکاران بالینی در بیمارستان سنت توماس که توانستند توالی ویروس‌های آلوده به بیماران بستری را تعیین کنند، امکان‌پذیر شد.