۰ نفر

چرا نباید روی باقیمانده غذا فویل کشید؟

۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۳۴
کد خبر: 575912
چرا نباید روی باقیمانده غذا  فویل کشید؟

پژوهشگران نظرات متفاوتی درباره ی استفاده از فویل آلومینیومی بر روی غذا های باقیمانده دارند .آیا استفاده از فویل روی غذا خطرناک است؟ یا کاملا بی خطر؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ احتمالا شما هم فکر می کنید فویل آلومینیومی بهترین راه حل برای نگه داشتن باقیمانده غذاها در مدت زمان طولانی است و شما می توانید یک عدد فویل را دور غذا بپیچید و از آن نگهداری کنید اما متاسفانه اینگونه نیست و همیشه هم فویل بهترین راه حل نیست.

معمولا ما از فویل آلومینیومی برای کار های مختلف در آشپزخانه استفاده می کنیم. گاهی اوقات برای آشپزی و گاهی اوقات برای پوشاندن بقایای مواد غذایی آن ها را به کار می بریم اما آیا می دانستید که انجام این کار خیلی هم راهکار خوبی نیست؟ دلیل و جزئیات اصلی را در این بخش ازخواهید خواند.

فاسد شدن غذا با فویل آلومینیومی

به گزارش " Cleveland Clinic " شاید کاملاً بدون آسیب به نظر برسد که شما گوشت قرمز را داخل فویل آلومینیومی بپیچید و آن را داخل یخچال بگذارید و روز بعد آن را گرم کنید اما متاسفانه فویل تاثیر لازم برای سالم نگه داشتن غذای شما را ندارد و همین باعث رشد باکتری می شود و غذا در روز بعد حالت خوبی پیدا نمی کند و سریعاً خراب می شود. در واقع زمانی که هوا در محفظه و ظرف نگهدارنده غذای شما وجود داشته باشد، باکتری ها به سرعت رشد کرده و غذای شما عملا قابل خوردن نیست.

راه حل چیست؟

اگر شما هم سوال به جای فویل آلومینیومی از چه چیزی استفاده کنیم را در ذهن دارید با ما همراه شوید:

ظرف در دار مطمئن

بهتر است که شما به جای فویل آلومینیومی مواد باقیمانده را داخل ظرفی بریزید که در داشته باشد تا غذای شما کاملا سالم باقی می ماند. اگر غذای گرم را بیش از 2 ساعت در محیط اتاق نگهدارید، باکتری سریع شروع به رشد می کند که معمولاً این موضوع برای محصولات لبنی و گوشت قرمز هم صدق می کند.

فریزر

اگر غذای پخته شده زیادی دارید، فریزر گزینه بهتری نسبت به یخچال است. می توانید باقیمانده مواد غذایی را تا چند ماه داخل فریزر نگه دارید و آن ها را در ظروف مختلف بریزید. البته باید مراقب باشید که خیلی طولانی نشود و حتما مدت زمان مناسب نگهداری از مواد غذایی را رعایت کنید.