۰ نفر

اگر زیاد نان می خورید بخوانید!

۸ آبان ۱۴۰۰، ۱:۱۶
کد خبر: 575854
اگر زیاد نان می خورید بخوانید!

نان یکی از مهمترین مواد غذایی در سبد تغذیه ای خانواده ها است و به دلیل قایل دسترس بودن بیشترین استفاده را دارد .آیا شما در مصرف نان زیاد روی می کنید؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، بسیاری از افراد در دنیا هستند که در طول روز بیش از هر چیز دیگری؛ نان مصرف می کنند. دلیل آن هم خیلی ساده است، زیرا نان یک وعده غذایی راحت از لحاظ پخت و پز و آماده سازی و همینطور خوشمزه است، در نتیجه شما می توانید هر جایی آن را با خود همراه کنید.

نان انرژی خوبی به شما می دهد اما این که شما بخواهید در مصرف آن زیاده روی کنید، اثرات منفی روی بدن تان خواهد ماند که در این قسمت از بهداشت و سلامت آن ها را به شما معرفی می کنیم که نشان می دهد نان زیاد استفاده می کنید.

ابتلا به یبوست

افرادی که از مشکلاتی مثل بیماری سلیاک رنج می برند و مدام احساس نفخ و یبوست دارند، احتمالاً بیش از حد از نان استفاده می کنند. در صورتی که آن ها زیاد احساس می کنند که دستشویی دارند اما شکمشان کار نمی کند. ممکن است شما حساسیت به گلوتن پیدا کرده باشید که هنگام مصرف گندم و غلات دیگر این اتفاق می افتد؛ البته اگر در مصرف آن ها زیاده روی کرده باشید.

گرسنه تر از حالت عادی

غلاتی مانند نان سفید ، برنج سفید و کراکر ها کالری بالایی دارند اما باعث می شوند شما به دلیل قند بالایی که دارند تمایل به خوردن بیشتری پیدا کنید. به همین دلیل هنگام ناراحتی یا استرس بیشتر به دنبال خوردن هستید تا احساس بهتری پیدا کنید و در نتیجه اگر احساس می کنید غذا می خورید اما باز هم گرسنه هستید، احتمالا به دلیل مصرف نان زیاد است.

افزایش سطح کلسترول

مصرف زیاد نان می تواند عاملی برای افزایش سطح کلسترول باشد. بنابراین باید خیلی دقت داشته باشید و در مصرف آن ها زیاده روی نکنید؛ مخصوصاً نان های صنعتی که مصرفشان در طولانی مدت و به اندازه زیاد، عامل آسیب به بدن خواهد بود.

ایجاد چین و چروک و مشکلات پوستی

مواد غذایی مثل پاستا، برنج سفید و نودل به دلیل این که از آرد سفید ساخته شده اند، عامل چین و چروک برای پوست هستند. مطالعات نشان می دهد که مصرف زیاد آنها 30 درصد خطر ابتلا به آکنه را افزایش می دهد. علت آن هم محتوای قند بالا در این مواد است که سطح انسولین را بالا می برد. افرادی که قند زیاد استفاده نمی کنند ، معمولا با این مشکلات مواجه نخواهند بود.

خواب آلودگی زیاد بعد از غذا

هنگامی که شما نان زیادی را در رژیم غذایی استفاده کنید، میزان انسولین آزاد شده در جریان خون افزایش پیدا می کند. انسولین به تریپتوفان کمک می کند که مدت زمان طولانی تری داخل خون باقی بماند. تریپتوفان یک نوع آمینو اسید است که به تولید سروتونین ملاتونین کمک می کند که دو انتقال دهنده عصبی برای بهبود روحیه هستند. آن ها همچنین خواب را افزایش می دهند و باعث تنظیم چرخه خواب و بیداری می شوند بنابراین اگر احساس خواب آلودگی و آرامش بیش از حد بعد از خوردن وعده غذایی دارید، احتمالاً نان زیادی مصرف کرده اید.

فشار خون بالا

از هر 10 نفر، 9 نفر نمک را بیش از حد مجاز استفاده می کنند و مصرف نان در آن ها هم بیشتر از حد طبیعی است که اساساً عامل ایجاد مشکلاتی مثل فشار خون بالا است، زیرا نان حاوی نمک است و مصرف بیش از حد آن همراه با غذاهای فرآوری شده، فشار خون را بالا می برد.

ثابت نبودن وضعیت روحی

نان ها توانایی این را دارند که به دلیل قند بالایشان روحیه شما را به هم بریزند و شما به یک باره احساس بدی پیدا کنید، زیرا روی مغز و ذهن تان اثر گذار است و مشکلات ذهنی ایجاد می کند. افرادی که به گندم حساس هستند، بیشتر در معرض مشکلاتی مثل اسکیزوفرنی ، بیماری دو قطبی، افسردگی و اضطراب قرار می گیرند که بسیاری از آن ها تحت درمان با رژیم بدون لبنیات یا گندم قرار می گیرند تا از لحاظ ذهنی بهبود پیدا کنند .