۰ نفر

فشار خون با مصرف کدو سبز درمان می شود؟!

۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۵۳
کد خبر: 575680
فشار خون با مصرف کدو سبز درمان می شود؟!

کدو سبز برای درمان بیماری‌های مختلف تاثیر زیادی دارد و می‌تواند به مقابله با فشار خون اقدام کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، کدو سبز یکی از انواع سبزیجات است که خواص بیشماری دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، همچنین برای جلوگیری از بروز چین و چروک و پیری هم موثر است. کدو سبز از نظر علم گیاه شناسی در گروه میوه جات و در آشپزی در بخش سبزیجات قرار می‌گیرد.

کدو دارای ارزش غذایی بالایی است و به علت ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود باعث کاهش وزن و در نتیجه لاغری خواهد شد. همچنین، کربوهیدرات کم و فیبر بالای موجود در کدو باعث می‌شود تا اشتهای شما در مصرف غذا‌های دیگر کاهش یابد.

جالب است بدانید که کدو سبز برای لاغری و دیابت بسیار مفید بوده و باعث درمان انواع بیماری‌هایی مانند: آسم و سرماخوردگی، سرطان روده، مشکلات معده و یبوست، فشار خون بالا و تیروئید می‌شود.

پایین بودن سدیم، کلسترول و چربی‌های موجود در کدو باعث می‌شود تا قلب شما همواره سلامت بماند و بیماری‌های مختلف قلبی و عروقی به سراغتان نیاید. میزان بالای ویتامین C در کدو سبز به درمان آسم کمک می‌کند و التهابات بدن را کمک خواهد کرد.

گفتنی است که میوه جات و سبزیجات سبز رنگ مانند: کدو برای سلامت دستگاه گوارش بدن، استخوان‌ها و دندان‌ها تاثیر زیادی خواهند داشت؛ بنابراین می‌توانید کدو را به عنوان وعده غذایی یا بعد از آن مصرف کنید تا دستگاه گوارشتان سالم بماند.

همچنین، پتاسیم موجود در کدو سبز برای مقابله با فشار خون تاثیر زیادی دارد. کدو سبز دارای ویتامین K است و باعث تقویت و استحکام استخوان‌ها خواهد شد. منیزیم موجود در کدو سبز می‌تواند عملکرد غده تیروئید را افزایش دهد.

مصرف کدو سبز در دوران بارداری

متخصصان به بانوان باردار مصرف کدو سبز را توصیه می‌کنند؛ چرا که ویتامین‌های B موجود در آن باعث حفظ سطح انرژی و خلق و خو خواهد شد.

بیشتر مادران امروزه با مشکلات زیادی در کودکان خود رو به رو هستند که یکی از آن‌ها بروز اسهال در کودکان بالای یک سال به علت تغییرات غذایی است، در صورتی که خوردن کدو سبز می‌تواند برای پیشگیری از اسهال معجزه کند.

جالب است بدانید که کدو سبز، سرشار از فولات است و برای تقویت و سلامت مغز معجزه می‌کند. فولات، به تولید DNA و RNA که ماده اصلی ژنتیک بدن هستند، کمک خواهد کرد. این ماده مغذی، علاوه بر افزایش سلامت ذهنی، سلامت عاطفی را نیز افزایش می‌دهد.

ویتامین C و روی موجود در کدو سبز به رشد مو‌ها و تقویت آن‌ها و جلوگیری از مو خورگی کمک خواهد کرد. همچنین ویتامین C موجود در آن شکل فعالی از اسیداسکوربیک است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

چه کسانی کدو سبز نخورند؟

کدو سبز برای افرادی که دارای طبع سرد هستند ممنوع است، چرا که می‌تواند باعث ایجاد نفخ، سنگینی، و درد معده شود؛ بنابراین اگر جزو این دسته از افراد هستید لازم است که حتما کدو سبز را با ادویه‌های گرم مانند: خردل، سیر، فلفل و نعناع مصرف کنید تا سیستم ایمنی بدنتان همیشه سلامت باقی بماند.