۰ نفر

تاثیر آنتی بادی هایپرایمنی اسب در مبارزه با کرونا

۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۱۷
کد خبر: 575163
تاثیر آنتی بادی هایپرایمنی اسب در مبارزه با کرونا

محققان برزیلی در مطالعات اخیر خود اثرگذاری و کارآیی آنتی بادی اسب در مبارزه با بیماری کرونا را مورد بررسی و تحقیق قرار دادند.

به گزارش  مدیکال اکسپرس، مطالعه‌ای که توسط کنسرسیومی از محققان برزیلی انجام شد نشان داد که یک سرم هایپرایمن متشکل از قطعات آنتی بادی خالص تولید شده در اسب‌ها ممکن است یک رویکرد کارآمد برای مبارزه با کووید-۱۹ باشد. آزمایش‌های انجام شده بر روی همستر شرایط بالینی حیوان را بهبود بخشید. ثابت شده است که فعالیت خنثی کننده سرم‌های توسعه یافته توسط دانشمندان در برابر انواع P.۱ (گاما) و P.۲ بالا است. نتایج در iScience منتشر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ این تحقیق امکان توسعه ایمن سازی غیرفعال یا درمان در برابر عفونت سارس-کوو-۲ را باز می‌کند. با استفاده از پروتئین تریمریک سنبله سارس-کوو-۲ برای ایمن سازی اسب‌ها، کوکتلی از قطعات IgG خالص شده (F (ab') ۲) که فعالیت خنثی کنندگی بسیار بالایی را نشان می‌دهد، ایجاد شد. این ممکن است یک اقدام متقابل مفید در برابر کووید-۱۹ باشد. پروفسور لدا کاستیلیو از دانشگاه فدرال ریودوژانیرو که آزمایشگاه تولید پروتئین نوترکیب سنبله مورد استفاده برای ایمن سازی بیش از حد اسب را هماهنگ می‌کند، می‌گوید: با مزایای اضافی این که جایگزینی مقرون به صرفه است که می‌تواند در تاسیسات تولید سرم اسب موجود در سراسر جهان تولید شود.

دانشمندان از کارآیی محصول جدید مطمئن هستند. یافته‌های اصلی در مطالعه ما این است که آنتی‌بادی‌های گلوبولین‌های هایپرایمون اسب که علیه پروتئین سنبله سارس-کوو-۲ اجدادی ایجاد شده‌اند، دارای عملکرد خنثی‌کننده بالایی در برابر گونه‌های جدید ویروس، مانند سویه گاما هستند. ماهیت پلی کلونال این را توضیح می‌دهد. پروفسور جرسون ال. سیلوا، از دانشگاه فدرال ریودوژانیرو و هماهنگ کننده این مطالعه، می‌گوید: قدرت بالا که اکنون می‌تواند با استفاده از ترکیبی از پروتئین جهش یافته از انواع مختلف به عنوان آنتی ژن ایجاد شود.

ایمن سازی اسب یک فناوری شناخته شده و به آسانی مقیاس پذیر است که برای تولید تیتر‌های بالایی از آنتی بادی‌های خنثی کننده اثبات شده و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند هاری، کزاز و مسمومیت مار استفاده شده است.

از آنجایی که محصولات پادزهر اسب به طور معمول در کشور‌های با درآمد بالا و پایین تولید می‌شوند، استراتژی برزیل می‌تواند به راحتی در هر نقطه از جهان بازتولید شود و می‌تواند به سرعت به عنوان یک ابزار درمانی یا ایمن سازی غیرفعال برای کووید-۱۹ آزمایش شود.

کار‌های قبلی روی سرم هایپرایمنی اسب علیه سارس-کوو و مرس-کوو نتایج مثبتی را برای این بتاکروناویروس‌های نزدیک نشان داده بود. مطالعه اخیر دیگری نشان داده است که دامنه اتصال گیرنده نوترکیب (RBD) پروتئینS سارس-کوو-۲ می‌تواند تولید آنتی بادی را در موش و اسب تحریک کند.

در مطالعه برزیلی، دانشمندان از گلیکوپروتئین نوترکیب سنبله (S) برای ایمن سازی اسب‌ها برای تولید گلوبولین هایپرایمون در برابر سارس-کوو-۲ استفاده کردند. این تکنیک مزایای استفاده از آنتی ژنی را که شباهت زیادی به وضعیت آن روی سطح ویروس بومی دارد با مزایای ایمنی زیستی مربوط به استفاده از یک ایمونوژن نوترکیب ترکیب می‌کند.

پس از تولید کنسانتره F (ab') ۲ هیپرایمنی اسب، این گروه آزمایش‌های چالش بر روی همستر‌ها را انجام دادند و این ماده را به حیوانات تزریق کردند. محققان پیش درمان و درمان پس از عفونت سارس-کوو-۲ را ارزیابی کردند.

نتایج نشان داد که درمان برای کاهش بار ویروسی در بافت‌های ریوی و بهبود شرایط بالینی حیوان، همانطور که با افزایش وزن منعکس می‌شود تمام طرح‌های مداخله‌ای حیوانات را در برابر کاهش وزن در مرحله حاد بیماری محافظت می‌کرد. حیواناتی که تحت درمان قرار نگرفتند کاهش وزن بیشتری را نشان دادند، در حالی که قبل از درمان منجر به کاهش وزن بدن نشد.

گام بعدی این تحقیق انجام یک کارآزمایی بالینی فاز ۱/۲ بر روی انسان است. پروتکل آزمایشی قبلا توسط کمیته اخلاق ملی برزیل تایید شده است و پر کردن و تکمیل استریل در حال انجام است تا کنترل کیفیت و داده‌های انتشار دسته‌ای را به آژانس نظارتی برزیل ANVISA ارسال کند. کارآزمایی بالینی تمام جنبه‌های ایمنی و همچنین مدت بستری در بیمارستان، بار ویروسی و پیشرفت به سمت تهویه کمکی را به عنوان پیامد بررسی خواهد کرد.