۰ نفر

عوامل موثر در نتیجه بهتر لیزر موهای زائد

۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۰۰
کد خبر: 574920
عوامل موثر در نتیجه بهتر لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد موثر ترین روش برای از بین بردن موهای زائد است، اما اگر میخواهید نتیجه بهتر بگیرید باید به یک سری عوامل توجه کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ لیزر مو های زائد یک فرایند آرایشی است که موفق بودن آن به زمان بندی درستش مربوط می شود. یعنی اگر شما در یک جلسه غیبت کنید یا طبق برنامه عمل نکنید، در نتیجه درمان تان تحت تاثیر قرار بگیرد. البته 5 عامل اصلی دیگر هم در لیزر مو های زائد هستند که نتیجه آن را تحت تاثیر قرار می دهند که در این قسمت از آن ها را به شما معرفی می کنیم.

چرخه رشد مو

چرخه رشد مو نقش مهمی در تاثیر گذاری از بین بردن موهای زائد دارد. لیزر موهای زائد فقط روی موهایی عمل می کند که در مرحله رشد آناژن هستند. یعنی تنها زمانی که مو و فولیکول به یکدیگر وصل هستند و انرژی نور از مو به فولیکول می رسد که متاسفانه 20 درصد موهای بدن در یک زمان مشخص در چرخه رشد آناژن قرار می گیرند. 80 درصد باقیمانده در سه مرحله دیگر هستند.

بنابراین شما در یک جلسه، فقط می توانید 20 درصد موهای آناژن را از بین ببرید و برای همین است که حداقل به 6 جلسه برای لیزر نیاز دارید، زیرا در این زمان بندی موها وارد مرحله آناژن می شوند. به همین دلیل است که شما باید دقیقاً طبق زمان بندی مشخص شده مراجعه کنید.

سطح هورمون

هورمون تاثیر زیادی روی از بین بردن موها ی زائد توسط لیزر دارد، زیرا رشد مو تا حد زیادی تحت تأثیر هورمون ها است. به این معنا که هر چقدر سطح هورمون بالاتر باشد، رشد مو سریع تر خواهد بود و شما نتایج را دیرتر می بینید. به عنوان مثال موی زیاد مردانه به خاطر وجود هورمون تستوسترون تحریک می شود.

بنابراین خانم ها و آقایانی که هورمون درمانی را در طول دوره لیزر انجام می دهند، بعد از درمان با کاهش مو ها مواجه می شوند اما احتمال رشد مجدد مو ها نیز در آن ها وجود دارد و تعادل هورمونی در درمان لیزر اختلال ایجاد می کند.

تناژ پوست و رنگ مو

لیزر مو های زائد برای کسانی که پوست روشن و موی تیره دارند به شدت عالی عمل می کند، زیرا تمایز و تضاد بین پوست و مو کاملاً مشخص است و لیزر هیچ مشکلی در هدف گرفتن موی روی پوست ندارد. البته به این معنا نیست که برای افراد دیگر موثر نیست، بلکه می تواند روی همه تناژ های پوستی و همه رنگ موها اثرگذار باشد اما بهترین حالت این است که گفتیم. هر چه قدر از این حالت بیشتر فاصله داشته باشید، احتمالاً کار شما بیشتر طول بکشد.

سابقه از بین بردن مو های زائد با روش های مختلف

لیزر مو های زائد یک روش بلند مدت برای کاهش موی بدن است و رشد مو را تا 90 درصد کاهش می دهد اما بعضی از افراد با کاهش دائمی و صد در صد موهای خود مواجه می شوند. الکترولیز تنها روش دائمی است و هیچ روش دیگری نمی تواند نتایج یکسان با آن را داشته باشد.

اگر شما قبلا شیو می کردید یا از کرم موبر استفاده می کردید، یعنی فرآیند رشد مو ها را کاهش نداده اید و در روند لیزر اختلال ایجاد نخواهد شد، زیرا ریشه و فولیکول ها سالم هستند اما بند انداختن یا وکس و استفاده از موم یا دیگر روش های این چنینی که در طولانی مدت رشد مو را کاهش می دهند، کمی نتایج متفاوت می کنند.

اگر به طور مداوم وکس می کنید یعنی فولیکول های موی شما آسیب دیده است و ممکن است بعد از لیزر با کاهش رشد مواجه شوید. البته شاید هم بتوانید به طور 100 درصد آن ها را از بین ببرید اما انجام این کار بیشتر طول می کشد.

البته بعضی از بیماران که از موم زنبور عسل استفاده می کنند و چند سال این کار را انجام می دهند و به یکباره به سراغ لیزر می روند، ممکن است نتایج خیلی سریع تری بگیرند، زیرا وکس مداوم به فولیکول موی آنها آسیب وارد کرده است و موی جدید تولید نمی کند.

عوامل موثر دیگر

عوامل موثر دیگری هم برای لیزر مو های زائد هستند که مربوط به عادات روزانه، سبک زندگی و مراقبت های بعد از آن است و هر چقدر که شما برنامه دقیق تری داشته باشید و از قوانین بهتر پیروی کنید، نتیجه بهتری می گیرید. برنزه مصنوعی یا کرم های برنز کننده در درمان لیزر تداخل ایجاد می کنند. پس بهتر است که در طول این جلسه و حداقل 15 روز بعد از اتمام جلسه یا قبل از آن برنزه کنید. اگر هم مجبور بودید در معرض نور آفتاب باشید، حتما ضد آفتاب با spf حداقل 30 استفاده کنید.

کسانی هم که آنتی بیوتیک مصرف می کنند، حداقل باید 10 روز صبر کنند تا از مصرف آنتی بیوتیک و درمانشان بگذرد و بعد لیزر انجام دهند. اکوتان هم یکی دیگر از همین مواد است که با درمان نیز اختلال ایجاد می کند و خطر زخم شدن پوست را بالا می برد و حداقل باید 6 ماه از مصرف آن گذشته باشد.