۰ نفر

وزیر بهداشت: هزینه درمان هر بیمار کرونایی ۴۰ میلیون تومان است

۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۰۹
کد خبر: 574866
وزیر بهداشت: هزینه درمان هر بیمار کرونایی ۴۰ میلیون تومان است

وزیر بهداشت با بیان این‌که هزینه هر بیمار کرونایی ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است که پوشش بیمه‌ای و درمان خوبی انجام شد‌ه، گفت: میزان پرداخت از جیب مردم به ۴۳ درصد رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت صبح امروز در مراسمی به مناسبت هفته بیمه سلامت در محل این سازمان، اظهار داشت: با توجه به هزینه‌های هنگفتی که در خدمات سلامت ما وجود دارد بدون بیمه، مردم دچار مشکل می شوند. سال‌ها پیش بیمه سلامت راه افتاد اما آن طور که انتظار می‌رفت دستاوردهای لازم را به دست نیاورده‌ایم و نیاز به ارائه خدمات بیشتری داریم. پوشش بیمه‌ای جامعه هنوز کامل نشده و در مناطق محروم رضایتی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: برخی از بیماری‌ها حالت "کاتاستروفیک" و هزینه‌های کمرشکن دارد و باید به این سمت برویم که طبق فرمایش مقام معظم رهبری، بیماران تنها دغدغه بیماری خود را داشته باشند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه پرداخت از جیب به جای کاهش افزایش یافته و به ۴۳ درصد رسیده است این در حالی است که پیش از این به ۳۲ درصد نیز رسیده بودیم بنایراین باید پرداختی از جیب مردم را کاهش دهیم.

عین‌اللهی تصریح کرد: در دوران کرونا در درمان یک حرکت انقلابی انجام شد. یک بیمار کرونایی ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه درمانش است و هر قلم داروی رمدسیویر ۶ تا ۷ میلیون هزینه داشت که با حرکت انقلابی، پوشش بیمه‌ای و درمان خوب انجام شد‌.