۰ نفر

تشخیص کرونا با استفاده از یک روش شیرین

۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۳۹
کد خبر: 574347
تشخیص کرونا با استفاده از یک روش شیرین

محققان دانشگاه اوهایوی آمریکا در تازه‌ترین مطالعات خود از یک راه شیرین برای تشخیص بیماران کرونایی بدون علامت استفاده کردند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، محققان دانشگاه ایالتی اوهایو به دنبال داوطلبانی هستند تا در یک مطالعه جدید «شیرین» شرکت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران، محققان به دنبال حدود ۳۰۰۰ شرکت‌کننده هستند تا هر روز به مدت ۹۰ روز یک تکه آب نبات سفت را بو کرده و مصرف کنند تا علائم کووید-۱۹ را بررسی کنند.

شرکت کنندگان برای گزارش طعم و مزه و شدت طعم برنامه‌ای را به این شکل طراحی می‌کنند که اگر فرد کاهش را به هر دو معنا گزارش کند، پیامی دریافت می‌کند که باید قرنطینه شود و آزمایش کووید-۱۹ انجام دهد.

بر اساس انتشار خبری ایالت اوهایو، این مطالعه برای کمک به تشخیص موارد مثبت احتمالی در افراد بدون علامت ایجاد شده است.

کریستوفر سیمونز، یکی از رهبران پروژه و دانشیار علوم و فناوری مواد غذایی گفت که افراد هشت ساله و بالاتر می‌توانند شرکت کنند. سایر شرایط شامل عدم تشخیص مثبت کووید در ۳ ماه گذشته، عدم از دست دادن بوی غیر مرتبط با کووید-۱۹ است و آن‌ها باید به اینترنت و تلفن هوشمند دسترسی داشته باشند.

سیمونز گفت: آب نبات وسیله نقلیه‌ای واقعا عالی و بسیار ارزان است. فرستادن آن نیز به سهولت انجام می‌شود و واقعا کار نظارت بر بو و طعم یک نفر را انجام می‌دهد.

سیمونز گفت او و دو نفر دیگر در تیمش حدود ۵۰۰ دانشجو، کارکنان و اعضای هیئت علمی ایالت اوهایو را جذب کرده‌اند و اکنون در حال باز کردن این مطالعه برای جامعه هستند.

بر اساس این انتشار، سیمونز پس از یک سفر به اسپانیا، هنگامی که او و خانواده‌اش در مارس ۲۰۲۰ آزمایش کرونای مثبت داشتند، حس بویایی خود را از دست داد. او متوجه نشد که بویایی‌اش را از دست داده است تا زمانی که نتوانست طعم نوشیدنی‌ای را که هنگام بازگشت به کلمب خورده بود بچشد.

ارتباط بین آب نبات و کووید-۱۹

سیمونز گفت در ژانویه، تیم تحقیقاتی ایالت اوهایو کمک مالی ۳۰۵۰۰۰ دلاری از مؤسسه ملی بهداشت دریافت کرد تا استراتژی‌های ساده‌ای را ایجاد کند که می‌تواند به شناسایی افرادی که به طور بالقوه به ویروس آلوده هستند، کمک کند.

این تیم همچنین شامل سوزان تراورز، زیست شناس طعم، استاد علوم زیستی در کالج دندانپزشکی است و کای ژائو، دانشیار متخصص گوش و حلق و بینی در کالج پزشکی که در بویایی یا حس بویایی تخصص دارد.

سیمونز گفت این سه محقق بخش اول مطالعه را در آوریل انجام دادند، زمانی که شرکت‌کنندگان را با و بدون کووید با استفاده از آب نبات و روش‌های دیگر مانند حس بویایی یا ارزیابی یک‌باره دارو آزمایش کردند.

سیمونز می‌گوید: ما فقط ایده‌هایی را مطرح می‌کردیم که چگونه می‌توانیم یک کار را توسعه دهیم. مردم مایلند این کار را چندین بار در طول سه ماه انجام دهند.

استفاده از آب نبات مسیر‌های حس بویایی ارتونازال (از طریق بینی) و رترونازال (از طریق پشت گلو) را فعال می‌کند که به افراد امکان می‌دهد بدانند چه چیزی را می‌چشند. این دو مسیر نسبت به جوانه‌های چشایی در زبان دیگران، حس ظریف‌تری از آنچه مردم واقعا مصرف می‌کنند، می‌دهند.

هشت طعم آب نبات سخت توسط باترفیلدز، یک شرکت تولید آب نبات سخت مستقر در کارولینای شمالی که از سال ۱۹۲۴ فعالیت خود را آغاز کرده است، تولید شد. سیمونز گفت تکه‌های آب نبات هیچ رنگی ندارند، بنابراین آن‌ها یکسان به نظر می‌رسند.

او نمی‌خواست بگوید کدام طعم‌ها بخشی از این مطالعه هستند، علاوه بر شناسایی طعم و درجه بندی شدت آن، شرکت کنندگان همچنین به شدت شیرینی و ترشی آب نبات در اپلیکیشن موبایل MyCap امتیاز می‌دهند.

او گفت: اگر بتوانیم از دست دادن حسی مرتبط با این موارد پیشرفت را اندازه گیری کنیم، می‌توانیم به افراد کمک کنیم وضعیت مثبت کووید را شناسایی کرده و برای مدتی در خانه بمانند تا به این طریق از انتشار ویروس جلوگیری شود.

در حالت ایده آل، برای افرادی که واکسینه نشده‌اند، این یک راه واقعا عالی برای حداقل نظارت بر قرار گرفتن در معرض احتمالی و وضعیت کووید است. اما حتی برای افرادی که واکسن دریافت کرده اند، مطمئنا یک شاخص قوی از وضعیت مثبت کووید است.