۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

علائم کلسترول بالا در پاها

۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۴۱
کد خبر: 574160
علائم کلسترول بالا در پاها

عادات زندگی ناسالم دریچه وسیعی را برای نگرانی‌های متعدد سلامتی باز می‌کند که یکی از آنها کلسترول بالا است.

اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی؛ کلسترول یک ماده مومی مانند چربی است که توسط کبد برای تشکیل غشای سلولی ، ویتامین D و هورمون‌های متعادل تولید می‌شود. کلسترول که در آب نامحلول است ، از طریق ذره‌ای به نام لیپوپروتئین ، که دارای پروتئین خاصی در سطح خود است ، به نقاط مختلف بدن منتقل می‌شود. فقط وقتی کلسترول با لیپوپروتئین با چربی بالا و پروتئین کم ترکیب شود و لیپوپروتئین‌های با چگالی پایین (LDL) را تشکیل دهد ، برای بدن مضر است. این مشکل زمانی ایجاد می‌شود که رژیم غذایی شما سرشار از غذاهای چرب ناسالم باشد و علاوه بر آن ، شما یک زندگی کم تحرک داشته باشید. LDL شروع به ساخت در شریان‌ها می‌کند ، آنها را مسدود و باریک می‌کند که با گذشت زمان می تواند منجر به حمله قلبی و سکته مغزی شود.

درد پا

چگونه علائم می‌تواند در پاها منعکس شود

خطرناک ترین چیزی که در مورد تجمع کلسترول وجود دارد این است که این بیماری هیچ علامتی را نشان نمی‌دهد تا زمانی که به سطح خطرناک برسد و زندگی روزمره شما را تحت تأثیر قرار دهد. تنها راه تشخیص و پیشگیری از آن چکاپ منظم خون است. هنگامی که سطح کلسترول در خون به سطح بالایی می‌رسد ، بر تاندون آشیل پاهای شما تأثیر می‌گذارد. این به نوبه خود می‌تواند منجر به علائم قابل مشاهده در پای شما شود. در اینجا برخی از مواردی آمده است که باید به آنها توجه کنید؛

احساس درد در پاها

هنگامی که عروق پاهای شما مسدود شده است ، مقدار کافی خون غنی از اکسیژن به قسمت تحتانی شما نمی‌رسد. این می‌تواند باعث سنگینی و خستگی پای شما شود. اکثر افراد با سطح کلسترول بالا از درد سوزش در اندام تحتانی شکایت دارند. ممکن است فرد در هر قسمتی از پا مانند ران یا ساق پا احساس درد کند. این درد عمدتاً هنگام راه رفتن فرد حتی در مسافت کمی احساس می‌شود.

درد پا

گرفتگی عضلات پا

گرفتگی شدید پا هنگام خواب یکی دیگر از علائم رایج سطح بالای کلسترول است که به عروق اندام تحتانی آسیب می‌رساند. گرفتگی یا اسپاسم بیشتر در پاشنه ، پیشانی پا یا انگشتان پا احساس می‌شود. این وضعیت در شب هنگام خواب بدتر می‌شود. آویزان کردن پا از تخت یا نشستن می تواند گزینه ای برای رهایی از آن باشد. انجام این کار به جریان خون به سمت پایین به دلیل نیروی گرانشی کمک می‌کند.

تغییر رنگ پوست و ناخن

کاهش جریان خون همچنین می تواند رنگ ناخن‌های پا و پوست را تغییر دهد. دلیل اصلی آن این است که سلول‌ها به دلیل کاهش جریان خون که مواد مغذی و اکسیژن را حمل می‌کند ، تغذیه مناسبی ندارد. پوست براق و سفت می‌شود و ناخن پا ضخیم شده و به آرامی رشد می‌کند.

درد پا

سرد شدن پاها

به یاد داشته باشید که چگونه پاهای شما در روزهای سرد زمستانی سرد می‌شود. سطح کلسترول بالا می‌تواند پاهای شما را در تمام طول سال به یک شکل ایجاد کند. حتی در تابستان ، وقتی پای خود را لمس می‌کنید ، احساس سرما می‌کنید. این یک شاخص PAD است. آن را نادیده نگیرید و با پزشک خود صحبت کنید.

درد پا