۰ نفر

علت اثر نکردن ماسک روی پوست چیست؟

۲۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۷
کد خبر: 573376
علت اثر نکردن ماسک روی  پوست چیست؟

ماسک های پوست صورت تاثیرات زیادی در شفافیت پوست می توانند داشته باشند اما به شرط آنکه در زمان و شرایط مناسب از آنها استفاده کنید آن زمان تاثیر گذارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ استفاده از ماسک صورت باید بخشی از روتین مراقبتی پوست باشد، زیرا فواید بسیار زیادی برای شما دارد اما در عین حال؛ باید نکات آن را رعایت کنید و آن را به شکل صحیح مورد استفاده قرار دهید. در این قسمت از بهداشت و سلامت پوست و موی اشتباهات رایجی که هنگام استفاده از ماسک صورت مرتکب می شوید را به شما معرفی خواهیم کرد.

ماسک مناسب نوع پوست خود را انتخاب نمی کنید

احتمالاً شما از پاک کننده صورت و مرطوب کننده، دقیقاً طبق نوع پوست خود استفاده می کنید اما در مورد ماسک صورت، این کار را انجام نمی دهید.

اگر پوست خشکی دارید از ماسک آبرسان استفاده کنید یا اگر پوست چربی دارید، بهتر است از ماسک صورت مات کننده استفاده کنید. پس هنگامی که می خواهید ماسک صورت بخرید، باید به نوع پوست خود دقت کنید.

قبل از ماسک صورت را نمی شویید

شما باید ماسک را به صورت تمیز و خشک بزنید و هیچ آلودگی روی آن نباید وجود داشته باشد. در غیر این صورت باکتری و آلودگی به خورد پوست می رود. پس باید قبل از ماسک، صورت تان را بشویید و تمیز کنید.

با دست کثیف، از ماسک استفاده می کنید

بسیار مهم است که صورت شما بعد از استفاده از ماسک تمیز باشد. همچنین دستان تان که با آن ماسک را به صورت می زنید، هم باید به طور کامل تمیز باشد. نباید چربی و باکتری و آلودگی را به پوست تان انتقال دهید، در غیر این صورت ماسک بی تأثیر خواهد بود.

از محصول زیادی استفاده می کنید

هنگامی که صحبت از ماسک صورت می شود، باید سعی کنید که از آن کم استفاده کنید. هر چه قدر مقدار محصولی که استفاده می کنید کم تر باشد، نتیجه رضایت بخش تری می گیرید. لایه غلیظ و کلفت ماسک قطعاً اثرات خوبی ندارد. پس لایه نازک از آن را روی پوست خشک و تمیز خود بزنید.

از ماسک ورقه ای استفاده نمی کنید

ماسک های ورقه ای می توانند ماسک های خوبی محسوب شوند. از طرفی تمام قسمت های پوست شما را پوشش می دهند. پس سعی کنید که ماسک ورقه ای هم استفاده کنید تا تمام نواحی صورت شما آبرسانی گردد.

فقط هنگام بیداری از ماسک استفاده می کنید

قطعا استفاده از ماسک هنگامی که بیدار هستید، کار راحتی است اما تنها گزینه نیست. شما می توانید ماسک زغالی و ماسک های دیگر را شب تا صبح به صورت خود بزنید. سعی کنید از این نوع ماسک ها هم تهیه کنید.

آن ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانید هنگام خواب هم استفاده کنید و باعث سفتی و افزایش حالت ارتجاعی پوست شما خواهد شد.

ماسک را طولانی مدت نگه می دارید

درست است که بعضی از ماسک ها برای طولانی مدت تهیه شده اند اما بسیاری از آن ها این گونه نیستند و بهتر است طبق دستورالعملی که روی ماسک نوشته شده عمل کنید و بیش از حد آن را روی صورت خود طولانی نگه ندارید.

به طور منظم ماسک استفاده نمی کنید

مجبور نیستید که فقط در شرایط خاص ماسک صورت استفاده کنید؛ بلکه وابسته به نوع پوستی که دارید، باید استفاده از ماسک را به روتین منظم تبدیل کرده و دو الی سه بار در هفته استفاده کنید.

از ماسک های چند منظوره استفاده نمی کنید

حتما مجبور نیستید که فقط یک ماسک را انتخاب کرده و همیشه آن را استفاده کنید. بلکه ماسک های چند منظوره ای هستند و به نواحی مختلف صورت شما اعمال شده و عملکرد متفاوتی دارند و همزمان چند کار را با یکدیگر انجام می دهند.

پس مشکلات پوستی خود را پیدا کرده و ماسک های چند منظوره را استفاده کنید؛ مخصوصا اگر پوست ترکیبی دارید که گزینه فوق العاده ای خواهد بود.

بعد از ماسک؛ مرطوب کننده نمی زنید

شما بعد از ماسک کار دارید و باید روتین خود را به اتمام برسانید. حتماً باید بعد از آن مرطوب کننده استفاده کنید، در غیر صورت پوست تان خشک می شود. پس ماسک نباید جایگزین هیچ کدام از مراحل روتین مراقبتی شما باشد و بعد از آن حتما باید از مرطوب کننده سبک استفاده کنید.