۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌ دهد؛

نحوه استفاده از عسل برای کمک به چشم‌ ها

۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۳
کد خبر: 572883
نحوه استفاده از عسل برای کمک به چشم‌ ها

عسل یک شیرین‌کننده طبیعی فوق‌العاده و جایگزین قند است. همچنین در سراسر جهان برای خواص ضدمیکروبی، التیام زخم و تسکین‌دهنده استفاده می‌شود. آیورودا و سایر سنت‌های طبیعی درمانی در قرن‌های متمادی از عسل برای درمان بیماری‌های چشم استفاده می‌کنند. عسل استفاده شده موضعی می‌تواند التهاب و سوزش چشم را کاهش دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ همچنین می‌تواند باکتری‌های مضر را که می‌توانند باعث عفونت چشم شوند، از بین ببرد. برخی حتی از عسل برای تغییر تدریجی رنگ چشم خود استفاده می‌کنند، اگرچه هیچ تحقیقی برای اثبات مؤثر بودن آن وجود ندارد.

 به خواندن ادامه دهید تا بدانید که ما تا کنون در مورداستفاده از عسل به‌عنوان درمانی برای چشم خود چه می‌دانیم.

عسل

فواید استفاده از عسل برای چشم‌ها:

خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی عسل، همراه با توانایی‌های تسکین‌دهنده آن، آن را به یک درمان شگفت‌آور مؤثر برای چندین بیماری چشم تبدیل می‌کند. همه دارو‌های خانگی زیر برای بیماری‌های چشمی شامل مخلوط کردن عسل با درجه ویژه (مانند منبع محلی، عسلی یا عسل مانوکا) با قطره‌های نمک استریل و استفاده از مخلوط به‌صورت موضعی در چشم یا پوست است.

کراتوکونژکتیویت:

در یک مطالعه معتبر که شامل 60 شرکت‌کننده بود، مشخص شد که اشک مصنوعی حاوی عسل یک درمان مؤثر برای کراتوکونژکتیویت (التهاب قرنیه به دلیل خشکی) است. این بیماری مزمن با شروع حساسیت‌های فصلی ظاهر می‌شود.

زخم قرنیه:

زخم‌های قرنیه زخم‌هایی در سطح لایه بیرونی چشم شما هستند. عسل می‌تواند با عفونت‌هایی که ممکن است باعث ایجاد زخم شوند مبارزه کند و همچنین بهبود زخم خود را تسریع کند. خواص درمانی زخم عسل و همچنین اثرات ضدمیکروبی آن، آن را برای درمان این نوع زخم‌ها منحصربه‌فرد مناسب می‌کند.

بلفاریت:

بلفاریت شرایطی است که باعث تورم و سوزش در اطراف خط مژه می‌شود. یک مطالعه معتبر شش خرگوش مبتلا به بلفاریت را آزمایش کرد تا پتانسیل عسل مانوکا را به‌عنوان درمانی برای بلفاریت شناسایی کند. اگرچه ما هنوز به آزمایشات انسانی نیاز داریم، اما به نظر می‌رسد عسل مانوکا مؤثرتر از عسل تجاری است یا هیچ درمانی برای ر‌هایی از بلفاریت ندارد.

خشکی چشم:

خشکی چشم زمانی اتفاق می‌افتد که غدد اشکی که چشمان شما را چرب می‌کنند به‌اندازه کافی اشک تولید نمی‌کنند. درحالی‌که درمان خشکی مزمن چشم با اشک مصنوعی امکان‌پذیر است، هیچ‌گاه راهی برای درمان کامل آن ارائه نشده است.

 اشک مصنوعی با عسل مانوکا و ژل چشم با عسل مانوکا در حال حاضر به‌عنوان درمان خشکی چشم موردمطالعه قرار می‌گیرد. در مطالعه‌ای روی 114 نفر، درمان عسل باعث کاهش قرمزی و ناراحتی در افراد مبتلا به خشکی مزمن چشم شد.

چین‌وچروک را کاهش می‌دهد:

عسل برای پوست شما کاربرد‌های آرایشی دارد. مرور ادبیات نشان می‌دهد که عسل می‌تواند رطوبت را ببندد و نرمی را به لایه بالای پوست اضافه کند و علائم پیری را کاهش دهد. استفاده از بیشتر مواد شیمیایی و حتی برخی از مواد طبیعی ضد پیری در ناحیه زیر و اطراف چشم شما بی‌خطر است.

از طرف دیگر، عسل را می‌توان با آب‌نمک، آ، روغن نارگیل یا روغن جوجوبا مخلوط کرد و برای سفت شدن پوست اطراف چشم‌ها استفاده کرد.

ملتحمه باکتریایی (چشم صورتی):

خواص ضدمیکروبی عسل می‌تواند با عفونت باکتریایی چشم مبارزه کند، از گسترش آن جلوگیری کرده، قرمزی را کاهش داده و روند بهبود را تسریع کند. یک مطالعه قدیمی که در سال 2004 انجام شد، اثرات ضدمیکروبی عسل بر انواع مختلف باکتری‌ها را تجزیه‌وتحلیل کرد و نشان داد که چگونه می‌تواند به طور خاص در برابر ملتحمه مؤثر باشد.

آیا عسل می‌تواند رنگ چشم را روشن کند؟

ملانین رنگ‌دانه‌ای است که رنگ چشم شما را تعیین می‌کند. هرچه ملانین بیشتری در چشم خود داشته باشید، تیره‌تر به نظر می‌رسد. برخی معتقدند استفاده از مخلوط عسل و آب می‌تواند رنگ چشم شما را در طول زمان تغییر دهد. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این درمان خانگی مؤثر است. بعید است که عسل عمیق‌تر از لایه‌های خارجی قرنیه شما، جایی که رنگ‌دانه وجود ندارد، نفوذ کند.

عسل در چشم عوارض جانبی

عسل خام را نباید مستقیماً در چشم خود قرار دهید - هرگز. می‌توانید قطره‌های خشک عسل مانوکا را به‌صورت آنلاین پیدا کنید. یا می‌توانید قطره چشم عسل استریل شده را خودتان تهیه کنید.

می‌توانید عسل محلول را با اشک مصنوعی، محلول نمک یا آب استریل مخلوط کنید تا مخلوط خود را تهیه کنید. مثال زیر از آب استفاده می‌کند:

•    با جوشاندن 1 فنجان آب و 5 قاشق‌چای‌خوری عسل شروع کنید و خوب هم بزنید.

•    بگذارید مخلوط کاملاً خنک شود.

•    می‌توانید از این مخلوط به‌عنوان شستشوی چشم استفاده کنید یا از قطره‌چکان استریل استفاده کنید تا مستقیماً در چشم قرار گیرد.

•    می‌توانید نسبت عسل و آب استریل شده را آزمایش کنید. همچنین می‌توانید مخلوط را قبل از استفاده در یخچال قرار دهید تا احساس خنکی کند.

•    هنگام استفاده از عسل برای چشمان خود تا آنجا که می‌توانید مراقب باشید. اگر قصد دارید از عسل به‌عنوان درمانی برای هر بیماری چشم استفاده کنید، با پزشک مشورت کنید.

•    به‌خاطر داشته باشید که ما درباره کاربرد‌های احتمالی عسل برای بیماری‌های چشمی اطلاعات زیادی داریم، اما در مورد عوارض جانبی احتمالی آن اطلاعات چندانی نداریم. اینکه همه چیز طبیعی است به این معنا نیست که استفاده از آن ایده خوبی است.

خلاصه مطلب:

تحقیقات زیادی برای حمایت از استفاده از عسل رقیق شده در قطره‌های چشمی برای بیماری‌های خاص چشم وجود دارد. تقریباً هیچ اطلاعات مؤثری برای ترویج این ایده وجود ندارد که عسل در چشم شما می‌تواند رنگ چشم شما را تغییر دهد. عسل را جایگزین دارویی که پزشک چشم شما تجویز کرده است نکنید و همیشه در مورد دارو‌های موردنظر برای چشم خود با پزشک خود مشورت کنید.