۰ نفر

چرا باید مدام غلات کامل بخورید؟

۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۱:۰۰
کد خبر: 572796
چرا باید مدام غلات کامل بخورید؟

غلات کامل به شما کمک می‌کند تا مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، طبق مطالعه منتشر شده توسط وب سایت پزشکی آمریکایی WebMed، غلات کامل به کاهش وزن کمک می‌کنند، اما این تنها دلیل برای خوردن آن‌ها نیست.

مناسب برای داشتن وزن خوب

افرادی که بیشتر غلات کامل مانند بلغور و جو دوسر می‌خورند، وزن کمتری نسبت به افرادی که غلات تصفیه شده مانند برنج سفید می‌خورند دارند. دلیل آن این است که غلات کامل غذا را برای مدت طولانی تری در معده نگه می‌دارند و گرسنگی را از بین می‌برد و غذا‌های ناخواسته را از بین می‌برد.

راه خوبی برای افزایش فیبر

غلات کامل یک راه عالی برای افزایش فیبر است که دارای فهرست بلند بالایی از فواید سلامتی از جمله احساس سیری طولانی مدت بعد از غذا، کمک به کاهش وزن و سهولت هضم غذا است.

غلات کامل و قدرت

فیبر در مورد غلات کامل کل ماجرا نیست، آن‌ها حاوی مواد مغذی دیگر از جمله ویتامین‌های گروه B هستند که به شما انرژی می‌دهند و سرشار از اسید فولیک هستند که به ساخت رگ‌های قرمز کمک می‌کند و همچنین سرشار از مواد معدنی مانند منیزیم و سلنیوم، که به بدن شما در ساختن استخوان‌ها و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.غلات کامل همچنین حاوی فیتونوترینت‌های طبیعی هستند که می‌توانند با بیماری‌ها مبارزه کنند.

غلات کامل بدون گلوتن

اگر نیاز دارید از گلوتن، پروتئینی که در گندم، چاودار و جو یافت می‌شود اجتناب کنید، می‌توانید غلات کامل بخورید. به عنوان جایگزین به دنبال کینوا، ارزن، گندم سیاه و آمارانت باشید. حتی اگر مشکل گلوتن ندارید، انواع غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای، برنج وحشی، گندم بلغور، بلغور جو دوسر و اسپتل را امتحان کنید.

غلات صبحانه چطور؟

در اینجا سه ​​روش برای سرو غلات کامل در صبحانه آمده است:

روی جو پخته، آجیل و میوه‌های خشک عسل بپاشید.

موز، گردو و قره قاط خشک شده را با هر نوع غلات کامل بخورید.

سیب‌های خرد شده، دارچین، شکر قهوه‌ای و کشمش را با بلغور جو دوسر پخته و تا حدی پخته شده هم بزنید. پختن را تا زمانی که سیب‌ها نرم شوند ادامه دهید، سپس آجیل برشته شده را اضافه کنید.

ماکارونی گندم کامل

وقتی سرآشپز‌های تلویزیونی طعم ماکارونی سبوس دار را تحسین می‌کنند، می‌دانید که باید خوب باشد. بهترین نوع جدید نسبتاً سفت و محکم با گردو است و مانند قدیمی آن چسبناک نیست. برخی از ماکارونی‌ها دارای مواد افزودنی مانند دانه کتان یا پودر حبوبات هستند که می‌تواند طعم را خراب کند. به دنبال گندم سخت، گندم سیاه یا ماکارونی فرورفت باشید.

کینوا

این دانه پرو به دلیل عطر و طعم ملایمی که دارد و به خوبی با برنج مخلوط می‌شود، تبدیل به جریان اصلی شده است و می‌توان آن را در حدود ۱۵ دقیقه پخت.

کینوا را با سبزیجات یا میوه‌های شیرین بخورید، یا سعی کنید آن را در یک سالاد با فلفل، ذرت و لوبیا سیاه بریزید. می‌توانید به جای گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، پیاز و پنیر خرد شده را به صورت ورقه‌ای مخلوط کنید.

پوستر غلات کامل

اگر نان قهوه‌ای است، آیا این بدان معناست که از غلات کامل تهیه شده است؟ ... نه همیشه، برچسب تغذیه را بررسی کنید، حتی اگر جلوی بسته امیدوار کننده به نظر برسد، اولین ماده باید شامل غلات کامل باشد.

مقدار خوردن

این ترفند آسان را امتحان کنید تا به اندازه کافی سیر شوید: یک چهارم بشقاب خود را در هر وعده غذایی با غلات پر کنید و نیمی از آن‌ها غلات کامل هستند. اگر در حال شمارش وعده‌ها هستید، بسته به سن و میزان فعالیت خود، روزانه به ۶ تا ۸ وعده غلات نیاز دارید.