۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌ دهد؛

تأثیر روغن اکالیپتوس بر مو

۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰
کد خبر: 571753
تأثیر روغن اکالیپتوس بر مو

برای دانستن تأثیر روغن اکالیپتوس بر موی خود این مطلب را بخوانید.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ تأثیر روغن اکالیپتوس بر کدام موارد است:

•    رشد مو

•    درمان شوره سر

•    درمان شپش سر

•    درمان پیدرا

•    چکیده

روغن اکالیپتوس

روغن اوکالیپتوس

روغن اکالیپتوس از تقطیر برگ درخت اکالیپتوس به دست می‌آید. اکالیپتوس گیاه بومی استرالیا است که رشد خوبی دارد که امروزه در سراسر جهان پرورش داده می‌شود. تحقیقات در سال 2016 نشان داده‌اند که روغن اکالیپتوس خاصیت ضد میکروب و ضد قارچ دارد.

برخی معتقدند که روغن اکالیپتوس خواص زیادی برای سلامت مو دارد از جمله:

•    تحریک فولیکول‌های مو

•    بهبود سلامت مو

•    تقویت رشد مو

•    رفع خارش سر

•    درمان شپش سر

لطفاً قبل از استفاده از روغن اکالیپتوس مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید. همچنین مانند استفاده از روغن‌های دیگر، قبل از استفاده از روغن اکالیپتوس، آن را با روغن مغذی دیگری رقیق کنید.

اکالیپتوس و رشد مو

یک تحقیق در سال 2010 مدعی است که روغن اکالیپتوس دارای خاصیت ضدالتهابی است. اگرچه این موضوع هنوز ثابت شده نیست، محققان معتقدند که این روغن می‌تواند التهاب پوست سر را کاهش داده و شرایط ایده آلی برای رشد مو ایجاد کند.

اکالیپتوس و شوره سر

محققان تخمین زده‌اند که نیمی از جمعیت بزرگسال جهان به شوره سر دچار هستند. به گزارش مجله‌ای آسیایی در سال 2012، روغن اکالیپتوس دارای خاصیت ضد قارچ و ضدعفونی است که می‌تواند به درمان شوره سر کمک کند.

اکالیپتوس و شپش سر

اگر درگیر شپش سر هستید، می‌توانید روغن اکالیپتوس را به‌عنوان یک درمان احتمالی در نظر بگیرید.

یک مقاله استرالیایی در سال 2017 بیان کرده است که روغن اکالیپتوس به دلیل اثربخشی که در افزایش ایمنی پوست سر دارد می‌تواند به یک محلول مؤثر در درمان شپش سر تبدیل شود. لازم به ذکر است که قبل از استفاده از روغن اکالیپتوس برای درمان شپش، حتماً با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است درمان دیگری به شما پیشنهاد کند.

اکالیپتوس و پیدرا

پیدرا یک نوع عفونت قارچی است که منجر به ایجاد یک نوع برآمدگی روی ساقه مو می‌شود. برآمدگی‌های سفید پیدرا معمولاً در مو‌های صورت و بدن ایجاد می‌شود اما برآمدگی‌های سیاه پیدرا عموماً در مو‌های سر پیدا می‌شوند. تحقیق دیگری در سال 2012 بیان کرده است که روغن اکالیپتوس می‌تواند در درمان قارچ‌تریکسپرون (Trichosporon) نیز مؤثر باشد.

چکیده

تا به امروز تحقیقات بالینی زیادی پیرامون خواص روغن اکالیپتوس برای پوست و مو انجام شده است که برخی از آن‌ها به خواصی مانند اثر آن بر شوره سر، شپش سر و پیدرا اشاره می‌کنند. اما ادعا‌های دیگری در مورد خواص این روغن، مانند تقویت رشد مو، وجود دارد که از نظر بالینی ثابت شده نیست.

 اگر می‌خواهید اکالیپتوس را در روتین روزانة مراقبت از مو‌هایتان قرار دهید، فراموش نکنید که اگر رقیق نشده باشد، می‌تواند به‌سلامت مو‌هایتان آسیب بزند. برای اطمینان از مصرف این روغن، بهتر است پیش از استفاده با پزشکتان مشورت کنید.