۰ نفر

بیش از ۳۸ میلیون دز واکسن وارد شد

۲۲ مهر ۱۴۰۰، ۲۱:۲۳
کد خبر: 571516
بیش از ۳۸ میلیون دز واکسن وارد شد

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: محموله ۴۰۰ هزار دز واکسن کرونا از نوع اسپوتنیک روسی عصر امروز وارد کشور شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مهرداد جمال ارونقی اظهار داشت: چهاردهمین محموله وارداتی واکسن کرونای روسی بعد از انجام تشریفات گمرکی در پای پرواز به صورت حمله یکسره تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شد.

وی با اشاره به اینکه این محموله میزان واکسن‌های وارداتی اسپوتنیک را به یک میلیون و ۷۷۰ هزار دز رساند، تاکید کرد: بعد از ورود ۳۹ محموله واکسن چینی سینوفارم به میزان ۸۷ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۳۹۶ دز و سه محموله واکسن ژاپنی آسترازنکا به میزان دو میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دز، اسپوتنیک روسیه در رده سوم قرار گرفت.

به گفته ارونقی، با ورود این محموله رکورد واکسن های وارداتی از ۱۵ بهمن ماه سال ۹۹، در مهرماه سال جاری با ورود بیش از ۳۸ میلیون دز شکسته شد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۸۸ درصد واکسن های از مردادماه سال جاری تاکنون وارد کشور شده و ۱۲ درصد باقی مانده از بهمن ماه مراحل ورود به کشور را طی کرده است.

معاون فنی گمرک تاکید کرد: با ورود محموله فعلی و با توجه به برنامه‌ریزی ها برای واردات واکسن از چین و اتحادیه اروپا به زودی مرز یکصد میلیون دز وارداتی عبور خواهیم کرد.

 از اسفندماه ۹۸ ویروس کووید ۱۹ در کشور شیوع پیدا کرد و از اسفندماه سال ۹۹ واکسیناسیون عمومی آغاز شد.

در هشت ماه گذشته، سه محموله واکسن آسترازنکا (وارداتی از ژاپن) با ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دز، یک محموله کووکس وارداتی از ایتالیا با یک میلیون و ۴۵۲ هزار دز، یک محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از چین- سبد کووکس با یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دز، ۲ محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از روسیه با ۹۶۳ هزار دز، یک محموله کووکس وارداتی از کره‌جنوبی با ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دز، سه محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از اتریش با یک میلیون دز، یک محموله آسترازنکا وارداتی از یونان با ۱۵۰ هزار دز و یک محموله واکسن بهارات هندی با ۱۲۵ هزار دز وارد کشور شده است.