۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌ دهد؛

آیا خوردن برنج می‌ تواند برای دیابت مشکل ایجاد کند؟

۲۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۳۲
کد خبر: 571443
آیا خوردن برنج می‌ تواند برای دیابت مشکل ایجاد کند؟

داشتن دیابت مستلزم این است که شما در مورد رژیم غذایی و عادات ورزشی خود هشیار باشید. شما باید هر روز آنچه را که می‌خورید را بررسی کنید تا مطمئن شوید که قند خون شما به سطح ناسالم نمی‌رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ کنترل میزان کربوهیدرات و شاخص قند خون (‌GI)‌غذا‌هایی که می‌خورید، می‌تواند کنترل دیابت شما را آسان‌تر کند. اگر رژیم غذایی خود را دنبال نمی‌کنید، دیابت می‌تواند مشکلات سلامتی جدی‌تری ایجاد کند.

این بیماری شامل بیماری‌های قلبی عروقی، آسیب کلیه و یا عفونت پا است. برنج سرشار از کربوهیدرات است و می‌تواند نمره GI بالایی داشته باشد. اگر مبتلا به دیابت هستید، ممکن است فکر کنید که باید از خوردن شام صرف‌نظر کنید، اما همیشه این‌طور نیست. البته هنوز می‌توانید برنج بخورید اگر دیابت دارید.

 اما باید از خوردن آن به مقدار زیاد و یا خیلی زیاد اجتناب کنید. انواع زیادی از برنج وجود دارند و برخی از انواع آن سالم‌تر از انواع دیگر هستند.

برنج

در این مقاله چه چیز‌هایی می‌خواهیم بگوییم؟

خطرات زیادی برای خوردن برنج بیش از حد در رژیم غذایی شما وجود دارد. مطالعه در مجله پزشکی بریتانیا دریافت که افرادی که مقدار بالایی از برنج سفید می‌خورند ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش دهند. این به این معنی است که اگر شما پیش دیابت دارید، باید به‌خصوص در مورد مصرف برنج خود مراقب باشید.

 اگر قبلاً دیابت را تشخیص داده‌اید، به‌طورکلی برای شما ایمن است که از مصرف متعادل برنج لذت ببرید. دقت کنید که از میزان کربوهیدرات و شاخص GI برای نوع برنج که می‌خواهید بخورید آگاه باشید. هدف شما باید خوردن بین ۴۵ تا ۶۰ گرم کربوهیدرات در هر وعده غذایی باشد.

برخی از انواع برنج نمره GI پایین‌تری نسبت به بقیه دارند. بشقاب شام شما باید ۲۵ درصد پروتئین، ۲۵ درصد غلات و غذا‌های نشاسته‌ای و ۵۰ درصد سبزیجات نشاسته‌ای داشته باشد. همچنین می‌توانید مصرف میوه و یا لبنیات را نیز در کنار خود داشته باشید، اما اگر در حال شمارش کربوهیدرات‌ها هستید، باید آن‌ها را در وعده غذایی خود وارد کنید.

چه نوع برنج برای خوردن مناسب است؟

برنج باسماتی برنج قهوه‌ای برنج وحشی:

نوع برنج در زمان انتخاب چیزی که باید بخورید مهم است. بهتر است برنجی بخورید که یک‌مشت مواد غذایی دارد. برنج قهوه‌ای، برنج وحشی و برنج سفید دانه بلند نسبت به برنج سفید دانه کوتاه شامل فیبر، مواد مغذی و ویتامین‌ها بیشتری است.

همچنین باید نمره GI انتخابی خود را بررسی کنید. برنج سفید دانه کوتاه دارای GI بالایی است که به این معنی است که ۷۰ یا بالاتر است، بنابراین باید در صورت امکان از آن اجتناب کنید. این گیاه در مقایسه با دیگر انواع برنج و نشاسته ارزش غذایی کمی دارد. باسماتی، قهوه‌ای و برنج وحشی دارای نمرات GI در محدوده متوسط هستند. آن‌ها یک GI از ۵۶ تا ۶۹ دارند.

 به‌طورکلی خوردن این غذا‌ها به‌صورت متعادل و متعادل خوب است. زمان‌های آشپزی می‌توانند نمره GI را تغییر دهند، بنابراین مراقب باشید که برنج خود را بیش از حد درست نکنید. شما می‌توانید انتخاب خود را با غذا‌های با GI پایین از جمله سبزیجات پروتئین‌دار و غیر نشاسته‌ای متعادل کنید. فقط ۱ / ۲ فنجان برنج ۱۵ گرم کربوهیدرات دارد.

کدام دانه‌های جایگزین را می‌توانم امتحان کنم؟

به‌جای تکیه بر برنج به‌عنوان ماده اصلی در زمان صرف غذا، انواع دیگر غلات را امتحان کنید. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند که دیابت خود را مدیریت کنید و به رژیم غذایی سالم خود پایبند باشید. بیشتر آن‌ها محتوای غذایی اضافی نیز دارند. این‌ها ممکن است شما را بیش از نشاسته‌های فراوری شده راضی کنند.

این دانه‌ها نمره GI پایینی دارند:

•    جو دوسر

•     جو

•     بلغور

•     کوینو

•     ارزن

•    گندم سیاه

درک مطلب:

افراد مبتلا به هر نوع دیابت می‌توانند برنج را به مقدار کم‌مصرف کنند. حفظ یک رژیم غذایی متعادل مهم است. اگر پیش دیابت دارید، باید مصرف برنج را نیز تماشا کنید و سعی کنید رژیم غذایی سالم داشته باشید و به طور منظم ورزش کنید.