۰ نفر

معاون فنی گمرک ایران خبر داد؛

بزرگترین محموله واکسن روسی در راه ایران

۲۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۹
کد خبر: 571407
بزرگترین محموله واکسن روسی در راه ایران

معاون فنی گمرک ایران گفت: محموله ۴۰۰ هزار دوزی واکسن اسپوتنیک روسیه تا ساعتی دیگر وارد کشور خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک ایران گفت: طی واردات ۱۳ محموله واکسن روسی یک میلیون و ۳۷۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک وارد کشور شده بود که با ورود محموله چهاردهم ظرف امروز تعداد واکسن‌های روسی اسپوتنیک وارد شده به یک میلیون و ۷۷۰ هزار دوز می رسد.

به گفته این مقام مسئول این واکسن روسی بعد از ۳۹ محموله واکسن چینی سینوفارم به تعداد  ۸۷ میلیون و ۷۲۶هزار ۳۹۶ دوز و واکسن ژاپنی آسترازنکا سه محموله ای به تعداد دو میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دوز ،در رده سوم واکسن‌های وارداتی قرار می‌گیرد.

به گفته این مقام مسئول مسئول با ورود این محموله رکورد واکسن‌های وارده از ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ تاکنون، ظرف مهر ماه سال جاری با ورود بیش از ۳۸ میلیون دوز واکسن شکسته می شود.

معاون فنی گمرک ایران تصریح کرد: نزدیک به ۸۸ درصد واکسن‌ها از مرداد امسال وارد کشور شده‌ و ۱۲ درصد واکسن‌های وارداتی طی ۶ ماهه بهمن ۱۳۹۹ لغایت مردادماه امسال وارد کشور شده است.

معاون فنی گمرک در پایان تصریح کرد: با ورود این محموله واکسن کرونا طی امروز و همچنین محموله های بعدی از چین و اتحادیه اروپا ظرف سه روز آتی، تعداد واکسن های وارداتی ترخیص شده از گمرک از مرز یک صد میلیون دوز خواهد گذشت.