۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌ دهد؛

کمک عسل و دارچین به درمان آکنه

۲۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۲
کد خبر: 571395
کمک عسل و دارچین به درمان آکنه

هنگامی که فولیکول‌های مو بر روی سطح پوست شما با روغن و سلول‌های مرده پوست مسدود می‌شوند، پوست شما اغلب با برآمدگی و برآمدگی که به‌عنوان آکنه شناخته می‌شوند، واکنش نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ صبحانه معمولاً بر روی صورت، سینه و کمر شما تأثیر می‌گذارد، اگرچه شما می‌توانید تقریباً در هرجایی از بدن، جوش داشته باشید. آکنه فقط باعث ایجاد علایمی بر روی پوست و ناراحتی نمی‌شود. هم چنین می‌تواند بر خلق‌وخوی و اعتمادبه‌نفس شما تأثیر بگذارد. اگر شما درگذشته جوش‌ها را داشته‌اید، می‌دانید که آن‌ها لزوماً به‌سرعت از بین نمی‌روند.

 وقتی برخی از لکه‌ها التیام می‌یابند، برخی دیگر ممکن است از خواب بیدار شوند و چرخه بد و حساسی را ایجاد کنند که به نظر می‌رسد تا ابد ادامه خواهد داشت. برخی از برآمدگی‌های عمیق آکنه حتی اگر بدون درمان ر‌ها شوند، می‌توانند منجر به اسکار دائمی شوند.

برخی افراد قبل از رفتن به متخصص پوست برای تمیزکردن جوش‌ها به دارو‌های طبیعی متوسل می‌شوند. در اینجا بیشتر در مورداستفاده از عسل و دارچین برای درمان خراش‌ها صحبت می‌کنیم، اینکه آیا این درمان خانگی واقعاً مؤثر است یا نه، و چه عوارض جانبی ممکن است شما با آن مواجه شوید.

عسل و دارچین

فواید عسل و دارچین چیست؟

عسل ممکن است به درمان بیماری‌های پوستی مثل زخم و سوختگی کمک کند. عسل خام و طبیعی در عوض عسل تجاری فواید دارویی دارد. هم دارچین و هم عسل خواص ضدمیکروبی دارند. عسل به‌عنوان درمان تعدادی از بیماری‌های پوستی در میان پزشکان موردتوجه قرار می‌گیرد.

 این شامل زخم، زخم بس‌تر و سوختگی است. ایده این است که عسل به نفوذ در زخم و دفع باکتری‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این، عسل ممکن است به کاهش التهاب و فراهم‌کردن محیط مرطوب که منجر به التیام شود، کمک کند.

نوع عسل که به طور معمول به این اثرات نسبت داده می‌شود، همان نوع عسل نیست که به‌راحتی در مغازه خواروبارفروشی خود پیدا خواهید کرد. عسل مانوکا بهترین شانس شما برای استفاده پزشکی است. این یک نوع عسل خام و طبیعی است که دست‌نخورده است و هیچ عمل اضافی بر روی آن صورت نگرفته است.

 دارچین برای درمان میزبان شرایط تنفسی، گوارشی و حتی ژنیکولوژیک به کار می‌رود. اخیراً در تحقیقات پزشکی نشان‌داده‌شده است که دارچین دارای فواید بالقوه ضدمیکروبی، ضد انگلی، آنتی‌اکسیدان و ضدالتهابی در حیوانات است. هم چنین آلوئه‌ورا ممکن است خواص التیام زخم داشته باشد. همانند عسل، نوع خاصی از دارچین بیش‌ترین فواید را دارد. این نوع دارچین، دارچین اصل نام دارد.

تحقیقات به‌دست‌آمده چه می‌گوید؟

اگرچه عسل ممکن است برای بهبود زخم خوب باشد اما اثرات آن بر روی آکنه مشخص نیست. یک گروه ۱۳۶ نفری در یک منبع سه هسته‌ای کنترل‌شده تصادفی شرکت کردند تا ارزیابی کنند که آیا عسل کنوکا، یکی از بستگان نزدیک منوکا، می‌تواند به درمان آکنه کمک کند یا خیر.

آن‌ها همچنین روزی دو بار از صابون ضد باکتری به‌عنوان بخشی از مطالعه استفاده می‌کردند. نتایج؟ تنها چهار مورد از ۵۳ در گروه عسل هیچ بهبودی قابل‌توجهی در آکنه خود مشاهده نکردند. اگرچه این مسئله فواید بالقوه آن را زیر سؤال می‌برد، اما خیلی زود است که عسل را کنار بگذاریم. تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود که آیا عسل می‌تواند به طور مؤثر در برابر آکنه مورداستفاده قرار گیرد یا خیر.

دارچین نیز ممکن است به نظر یک جز تشکیل‌دهنده امیدوار‌کننده برای اضافه‌کردن به روتین شما بیاید. بااین‌حال، شواهد علمی در مورد انسان‌ها در حال حاضر وجود ندارد. قبل از این که به‌عنوان یک درمان مؤثر برای آکنه شناخته شود، تحقیقات بیشتری موردنیاز است.

ریسک‌ها و هشدار‌ها

•    اگر به عسل یا دارچین آلرژی داری نباید این موارد رو امتحان کنی.

•    اگر به عسل حساسیت داری، شاید به‌سختی آب بخوری یا نفس بکشی.

•    اگر به دارچین حساسیت دارید، ممکن است قرمزی و یا سوزش نیز داشته باشید.

•    اگرچه بیشتر مردم می‌توانند بدون هیچ مشکلی از عسل و دارچین استفاده کنند اما برخی از آن‌ها ممکن است نسبت به هر یک از این مواد حساسیت داشته باشند.

•    اگر به گرده و یا دیگر محصولات مرتبط با زنبور حساسیت دارید، ممکن است نسبت به عسل به‌کاررفته بر روی پوست واکنش نشان دهید.

علایم می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

•    آب دهان را به‌سختی می‌توانید قورت دهید

•    التهاب

•    خارش

•    کندو‌ها

•    تنگی نفس

•    تورم پوست

•    خس‌خس سینه

•     سایر مشکلات تنفسی

اگر شما به دارچین حساس هستید ممکن است علایم مشابهی داشته باشید. هم چنین مالیدن دارچین به پوست می‌تواند باعث قرمزی و سوزش شود.

چگونه از عسل و دارچین برای درمان آکنه استفاده کنیم؟

اگر به صورت آنلاین جستجو کنید، می‌توانید دستورالعمل‌های مختلفی برای ماسک‌ها و دیگر درمان‌ها پیدا کنید که عسل و دارچین را با هم ترکیب می‌کنند. برخی افراد اطمینان می‌دهند که این مواد اولیه پوستشان را پاک و بهبود می‌دهد.

وبلاگ‌نویس معروف، میشل فان، یک ماسک ساده دارچین و عسل بر روی وب‌سایت خود ارائه می‌دهد. برای ساخت این ماسک به سه قاشق سوپ‌خوری عسل مانیکا و یک قاشق سوپ‌خوری دارچین اصل نیاز دارید.

تنها کافی است دو جز تشکیل‌دهنده را با هم مخلوط کنید، و ماکروویو به مدت ۳۰ ثانیه روشن کنید، مطمئن شوید که خیلی گرم نباشد، و سپس مخلوط را بر روی صورت خود رنگ کنید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. با یک حوله تمیز، صورت خود را خشک کنید.  

درمان‌های دیگر برای آکنه؟

اگر دارچین و عسل و یا دیگر درمان‌های خانگی برای تمیزکردن جوش‌ها مؤثر نیستند، ممکن است بخواهید پزشک اولیه و یا متخصص پوست را ببینید. در زمان انتصاب شما، پزشک پوست شما را معاینه خواهد کرد، در مورد سبک زندگی و سابقه خانوادگی آکنه شما سؤال خواهد کرد.

 و در مورد درمان‌های خانگی و غیر خانگی که از آن‌ها استفاده کرده‌اید، تحقیق خواهد کرد. انواع مختلفی از دارو‌های موضعی و خوراکی وجود دارند که می‌توانند به تسکین پوست شما کمک کنند. شما حتی ممکن است بتوانید درمان‌های مختلفی را امتحان کنید.

از جمله پوست حیوانات دارو‌های شیمیایی، درمان‌های لیزری و سبک، و یا روش‌های استخراجی برای تکمیل درمان خود. روش‌های مورداستفاده برای درمان آکنه به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند: دارو‌های خوراکی، دارو‌های موضعی و دیگر روش‌های درمانی که می‌توانند هم شکست و هم اسکار آکنه را درمان کنند.

دارو‌های اصلی:

دارو‌هایی که مستقیماً به پوست خود می‌دهید ممکن است تا چند هفته پس از شروع به کار به مؤثر بودن خود را نشان ندهند. شما معمولاً ۱۵ دقیقه پس از شستن و خشک‌کردن صورت خود، از دارو‌های موضعی استفاده می‌کنید.

 دستورالعمل‌ها بسته به دکتر و شدت آکنه شما متفاوت هستند. عوارض جانبی می‌تواند شامل خشکی، قرمزی، یا سوزش بر روی پوست آسیب‌دیده باشد.

گزینه‌های رایج عبارتند از:

•    رتینوئید‌ها مانند ترتینوئین (‌Avita)

•    آنتی‌بیوتیک‌ها، اغلب همراه با بنزویل پراکسید، از جمله آنتی‌بیوتیک‌های بنزلین، جفت شده با دارو‌های ضدالتهاب، مانند داپسون (‌Aczone)

دارو‌های خوراکی

برخی پزشکان ممکن است استفاده از دارو‌های خوراکی را به‌تنهایی و یا همراه با درمان‌های موضعی توصیه کنند.

گزینه‌های رایج عبارتند از:

•    آنتی‌بیوتیک، مثل minocycline

•    قرص‌های ضدبارداری خوراکی حاوی استروژن و پروژستین، مانند اورتو‌تری سیلن

•    آنتی آندروژن‌ها، مانند اسپیرونولاکتون (‌آلداتون)

•    مشتقات ویتامین، مانند ایزوترتینویین (‌کلارویس)

درمان‌های دیگر:

علاوه بر درمان‌های موضعی و دارویی، درمان‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند به تسکین آکنه و جلوگیری از ایجاد اسکار کمک کنند.

گزینه‌های رایج عبارتند از:

•    نوردرمانی از جمله لیزر

•    قرص‌های شیمیایی

•    استخراج برای ازبین‌بردن جوش‌های سرسفید یا سرسیاه

•    تزریق استروئید

•    میکرودرم ابریژن

•    کاری که اکنون می‌توانید انجام دهید چه چیز‌هایی می‌توان باشد؟

اگرچه بسیاری از مردم با اطمینان می‌گویند که درمان‌های خانگی مثل عسل و دارچین می‌توانند آکنه را درمان کنند اما شواهد علمی وجود ندارد.

اگر تصمیم گرفتید که یک عسل و یک ماسک دارچین را امتحان کنید، به یاد داشته باشید:

•    از عسل خام استفاده کنید.

•    از دارچین اصل استفاده بکنید.

قبل از اعمال ماسک یک تست پچ انجام دهید. این می‌تواند به شما کمک کند مشخص کنید که آیا نسبت به مواد اولیه واکنش منفی خواهید داشت یا خیر. اگر OTC و یا درمان‌های طبیعی به شما آرامش نمی‌دهند.

به‌خصوص از اشکال شدیدتر آکنه، در مراجعه به پزشک و یا متخصص پوست تردید نکنید. گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند احساس بهتری داشته باشید و به بهترین شکل به نظر برسید.

چگونه می‌توان از وقوع جوش در آینده جلوگیری کرد؟

برخی از علل آکنه تحت کنترل شما نیستند، مانند تغییرات ژنتیکی و هورمونی. بااین‌حال، کار‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از جوش و آکنه انجام دهید:

•    صورت خود را بشویید، اما فقط دو بار در روز. شستن بیشتر می‌تواند باعث تحریک پوست شده و منجر به تولید جوش و آکنه و چربی بیشتر شود.

•    از محصولات OTC که حاوی بنزویل پراکساید یا سالیسیلیک اسید هستند استفاده کنید. این‌ها می‌توانند به پاک‌کردن هر نوع روغنی و چربی که منافذ شما را مسدود می‌کند، کمک کنند. بنزویل پراکسید همچنین به کشتن باکتری‌های ایجاد‌کننده آکنه کمک می‌کند.

•    وسایل و لوازم آرایشی را عاقلانه انتخاب کنید. انواعی محصولاتی که با نام "فاقد چربی " یا "غیر گلوکوژنیک" مشخص می‌شوند، کم‌تر احتمال دارد که منافذ را مسدود کنند.

•    برای آکنه بدن، لباس‌های گشاد بپوشید که به پوست اجازه تنفس می‌دهد.

•    دست‌هایتان را به تمام قسمت‌های صورتتان نزنید و چشم‌هایتان را در صورت اینکه مطمئن نیستید تمیز هستند یا نه نمالید.

•     ایجاد آکنه ممکن است منجر به ایجاد اسکار و یا آکنه بیشتر شود پس مراقب باشید و در صورت وجود چند نوع آکنه در کنار هم حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید.