۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌ دهد؛

زرد چوبه برای دندان‌ ها چه کار می کند!

۲۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۷
کد خبر: 571394
زرد چوبه برای دندان‌ ها چه کار می کند!

زردچوبه یک ادویه محبوب جهانی با ریشه در آسیا است. هزاران سال است که از آن به‌عنوان یک درمان گیاهی و شفادهنده استفاده می‌شود. امروزه، زردچوبه یک درمان خانگی محبوب برای مشکلات کوچک سلامتی است. حتی تحقیقی در مورد مراقبت‌های دندان‌پزشکی خانگی به‌منظور سفید کردن دندان‌ها پیدا شده است. استفاده از زردچوبه بی‌خطر است و بهتر از دیگر درمان‌های دندان برای برخی افراد عمل می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ بنا به گفته برخی از دندانپزشکان، چهره‌های عمومی و افراد مشهور، زردچوبه به سفید کردن دندان کمک می‌کند. زردچوبه یک محصول کاملاً طبیعی است که آن را به یک جایگزین مطلوب برای سفید‌کننده دندان‌های طبیعی و هزینه کم‌تر تبدیل می‌کند. علاوه بر این، زردچوبه فاقد اثرات جانبی سفید‌کننده دندان است. این موارد شامل کاهش خطرات زیر است:

•    التهاب لثه

•    درد لثه

•    عقب رفتن لثه‌ها

•    مشکلات مینای دندان

فواید احتمالی استفاده از زردچوبه برای سفید کردن دندان‌ها عبارتند از:

•    سفید کردن دندان‌ها

•    کاهش خطر درد و التهاب لثه

•    کاهش خطر بیماری لثه

زردچوبه

علم راجع به این موضوع چه می‌گوید؟

هنوز هیچ مطالعه‌ای وجود ندارد که به طور خاص توانایی زردچوبه در سفید کردن دندان‌ها را تجزیه‌وتحلیل کند. تمام شواهد موجود داستانی هستند و کاملا ثابت نشده‌اند. جایی که زردچوبه واقعا اثر‌گذار است در فواید مراقبت‌های بهداشتی خارج از دهان آن است. زردچوبه یک گیاه ضد التهاب و ضد میکروبی مشهور است که آن را برای مراقبت‌های دندان‌پزشکی خانگی مفید می‌سازد.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ نشان داد که کورکومین در زردچوبه می‌تواند از التهاب لثه یا بیماری لثه جلوگیری کند.

همچنین به ازبین‌بردن پلاک، باکتری‌ها و التهاب به‌خوبی با دهان‌شویه‌های سنتی زمانی که به‌درستی استفاده می‌شد، کمک می‌کرد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد حتی فواید بیشتری از زردچوبه برای بهداشت دهان پیدا کرد.

نتایج نشان داد که آن می‌تواند درد دندان را تسکین دهد و حتی ممکن است به‌عنوان درمان پریودنتیت استفاده شود. هم چنین می‌تواند به پیشگیری از سرطان‌های مختلف دهان کمک کند. برخی اثرات سفیدکنندگی دندان‌های زردچوبه را با جوش‌شیرین یا زغال فعال برای سفید کردن دندان‌ها مقایسه می‌کنند.

 با این حال، زردچوبه فواید مراقبت‌های بهداشتی دهان را فراهم می‌کند که دیگر سفید‌کننده‌های طبیعی و یا بیش از حد دندان، فاقد آن هستند. اما در حال حاضر، زردچوبه به‌عنوان جایگزین جامد برای درمان سفید کردن دندان‌های آرایشی پزشکی در نظر گرفته نمی‌شود. همچنین نمی‌توان آن را به‌عنوان جایگزینی برای مراقبت‌های سلامت دهان و دندان در نظر گرفت.

چگونه از زردچوبه برای سفید کردن دندان‌ها استفاده می‌کنید؟

امتحان کردن زردچوبه به‌عنوان سفید‌کننده دندان ساده است و می‌تواند به چند روش انجام شود. توصیه می‌شود که بیش از یک‌بار در روز از آن استفاده نکنید. به‌خاطر داشته باشید: برخی از این روش‌ها ممکن است نسبت به استفاده از نوار‌های سفید‌کننده دندان زمان‌بر باشند.

اضافه‌کردن زردچوبه به پروسه مسواک زدن

این یکی ساده‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین است. به‌خاطر داشته باشید: این درمان مسواک شما را زرد می‌کند. زردچوبه دارای طعمی خام است که موردعلاقه همه نیست. افزودن یک یا دو قطره عصاره نعناع یا نعناع ممکن است کمک کند. کمی از پودر زردچوبه خالص باکیفیت بالا را بردارید.

مسواک خود را بردارید و آن‌ها را در پودر فرو کنید. مسواک خود را مستقیماً در ظرف زردچوبه خود فرو نکنید چون می‌تواند باکتری‌ها را پخش کند.

دندان‌هایتان را مثل همیشه مسواک بزنید و پودر زردچوبه را روی صمغ‌ها و دندان‌هایتان پخش کنید. به‌جای شستن فوری، بگذارید پودر حداقل به مدت پنج دقیقه روی دندان‌های شما بنشیند.

سپس دهان خود را به طور کامل با آب بشویید. سپس دوباره دندان‌های خود را با خمیردندان منظم، پودر دندان و یا دیگر محصولات تمیزکردن مسواک بزنید. شما ممکن است نیاز به مسواک زدن اضافی و تمیزکردن داشته باشید چون هنوز پودر زردچوبه سرسخت باقی‌مانده است.

خمیردندان زردچوبه خانگی خود را درست کنید

برای رست‌کردن خمیردندان زردچوبه خود، به‌سادگی پودر زردچوبه باکیفیت بالا را با کمی روغن نارگیل باکیفیت بالا مخلوط بکنید. برخی افراد مخلوط کردن یک‌چهارم قاشق‌چای‌خوری پودر زردچوبه با یک‌هشتم قاشق‌چای‌خوری روغن نارگیل ذوب‌شده را توصیه می‌کنند.

 روغن نارگیل شاید به زردچوبه برای دندان‌ها کمک کند. روغن نارگیل هم چنین فواید سلامتی خوراکی ادعا شده خودش را دارد.

همچنین اگر می‌خواهید می‌توانید یک‌چهارم قاشق‌چای‌خوری جوش‌شیرین اضافی نیز اضافه کنید. یک یا دو قطره عصاره نعناع می‌تواند طعم را در صورت تمایل بهبود بخشد. به‌خاطر داشته باشید: این روش هم چنین مسواک شما را زرد می‌کند. درست مانند روش بالا، از محصولات تمیز‌کننده معمولی دندان و بعد از آن مسواک زدن استفاده کنید.

خمیردندان درست شده با زردچوبه و کورکومین را خریداری کنید

برای یک روش کم‌تر وقت‌گیر، خمیردندان را با زردچوبه بخرید. یک مسئله با استفاده از خمیردندان آماده زردچوبه این است که برخی از محصولات ممکن است حاوی زردچوبه زیادی نباشند؛ بنابراین در مقایسه با استفاده مستقیم از پودر زردچوبه بر روی دندان‌هایتان، شما سود سفیدکنندگی زیادی نخواهید داشت.

با این حال، شما هنوز هم برخی فواید سلامتی دهان و دندان به دست خواهید آورد. علاوه بر این، احتمال اینکه یک مسواک زردرنگ از خمیردندان زردچوبه به دست اورید زیاد است پس در صورت امکان می‌توانید یک مسواک جداگانه برای خود کنار بگذارید.

پودر سفید‌کننده دندان را که بر پایه زردچوبه است خریداری کنید

شما همچنین می‌توانید پودر‌های دندانی که به طور خاص فرموله شده‌اند و شامل زردچوبه برای سفید کردن دندان هستند را امتحان کنید. هم چنین این محصولات بسته به میزان زردچوبه که دارند، احتمال اینکه مسواک خود را زرد کنند، کم‌تر است.

پودر‌های دندان زردرنگ همان مزیت خمیردندان زردچوبه را دارند. اما برخی از آن‌ها ممکن است برای سفید کردن دندان کمی مؤثرتر باشند. ازآنجایی‌که زردچوبه یک پودر است، احتمال دارد که در یک پودر دندان، بیشتر از خمیردندان، پودر زردچوبه وجود داشته باشد.

آیا هیچ عارضه جانبی یا ریسکی وجود دارد؟

استفاده از زردچوبه برای سفید کردن دندان‌ها خطر خیلی کمی دارد. البته قبل از استفاده از زردچوبه مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید. توصیه می‌شود که از استفاده از پودر زردچوبه برای سفید کردن بیش از یک‌بار در روز اجتناب کنید.

این امر در مورد خمیردندان زردچوبه خانگی و پودر زردچوبه خالص صدق می‌کند. محصولات تجاری حاوی زردچوبه باید خوب باشند، هرچند بسته به اینکه چقدر زردچوبه در آن‌ها وجود دارد، در مصرف پودر‌ها صرفه‌جویی شود. محتوای زردچوبه ممکن است از محصولی به محصول دیگر متفاوت باشد.

 درحالی‌که هنوز هیچ مطالعه‌ای بر روی این موضوع صورت نگرفته است اما زردچوبه سفت‌وسخت است. این می‌تواند بر سلامت و مینای دندان تأثیر داشته باشد اما خطر آن بسیار کم است.

 زردچوبه جایگزینی برای سفید کردن دندان به صورت حرفه‌ای نیست. همچنین نباید جایگزینی برای بازدید‌های دندان‌پزشکی یا مراقبت‌های معمول سلامت دهان باشد. اگرچه این یک خطر سلامتی نیست اما زردچوبه به‌راحتی همه چیز را آلوده می‌کند. زمانی که از پودر گیاه استفاده می‌کنید مراقب باشید که لباس و یا چیز‌های دیگرتان رنگ نگیرد.

دست‌ها و بازو‌ها را بعد از استفاده به طور کامل بشویید. صرف‌نظر از شستن دست‌ها. بازو‌ها ممکن است به طور موقت رنگ‌آمیزی شوند.

درک مطلب:

زردچوبه سفید‌کننده دندان طبیعی محبوبی است. زمانی که به‌درستی استفاده شود، زردچوبه یک گزینه بی‌خطر است. اگرچه شواهدی از ویژگی‌های سفیدکنندگی دندان‌ها تنها حکایتی است، اما مطالعات نشان می‌دهند که این ویژگی شفاهی را به ارمغان می‌آورد. فواید سلامتی برای سایر درمان‌های طبیعی وجود دارد اما نباید در درمان بیش از حد از آن استفاده کرد.