۰ نفر

این افراد به سرطان مبتلا می شوند!

۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۷
کد خبر: 571093
این افراد به سرطان مبتلا می شوند!

مسئول ثبت سرطان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به ارتباط مستقیم چاقی با سرطان پستان اعلام کرد: اضافه وزن یا چاق بودن ممکن است 20 درصد به ابتلا و مرگ و میر ناشی از انواع سرطان کمک کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بهداشت نیوز،  دکتر«فلوریا انفردای» گفت: اضافه وزن داشتن یا شدیدتر از آن چاقی (BMI 25 یا بالاتر) به شدت با برخی از انواع سرطان ارتباط دارد.

وی با بیان این که دلیل این تاثیر به احتمال زیاد تاثیر چاقی و اضافه وزن روی سیستم ایمنی و التهاب و تداخلات هورمونی در بدن است، اضافه کرد: برای مصون بودن از ابتلا به انواع سرطان ها باید وزن خود را در سطح وزن سلامت نگه داشت، فعالیت فیزیکی خود را بالا برد، مصرف غذاهای سرشار از کالری مانند فست فودها، غذاهای سرخ شده و شیرینی ها را محدود کرده و مصرف غذاهای تازه و سالم را افزایش داد

وی ادامه داد: در نهایت استرس خود را نیز کنترل باید کرد چرا که شخصیت مضطرب خود یکی از فاکتورهای ایجاد کننده سرطان پستان است.

وی خاطرنشان کرد: در طی 20 ماهه گذشته که جامعه در گیر پاندمی کرونا بوده است متاسفانه چاقی و اضافه وزن وکم تحرکی شیوع بیشتری در زنان پیدا کرده و از طرفی اقدامات غربالگری و تشخیصی محدود شده که می تواند اثرات نامطلوبی بر بروز این بیماری و روند تشخیص و درمان به موقع آن داشته باشد.