۰ نفر

شدت موج ششم کرونا کمتر از موج چهارم و پنجم است

۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۰:۰۷
کد خبر: 570913
شدت موج ششم کرونا کمتر از موج چهارم و پنجم است

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: باتوجه به افزایش واکسیناسیون عمومی پیش‌بینی می‌شود، آمار مبتلایان و فوتی‌ها در پیک ششم کاهش یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی دهقان متخصص بیماری‌های عفونی  در خصوص تکثیر واکسیناسیون بر موج ششم احتمالی کرونا در کشور گفت: خوشبختانه روند کلی بیماری کرونا در کشور نزولی است، اما واقعیت این است که ما پنج موج از این بیماری را پشت سر گذاشته ایم و باید از آن درس بگیریم، زیرا احتمال موج ششم وجود دارد و به علت پارامتر‌های مختلف نمی‌توان آن را پیش بینی کرد.

دهقان افزود:خوشبختانه روند واکسیناسیون در کشور به سرعت جلو می‌رود و اگر با موج جدید مواجه شویم به مقابله به آن کمک می‌کند. واکسیناسیون موجب کاهش شماربستری و آمار فوتی‌ها در موج آینده می‌شود.

دهقان در خصوص روند شروع موج‌های جدید کرونا گفت: این مسیر با افزایش شمار مبتلایان به کرونا شروع شده است و با افزایش بیماران بستری ادامه می‌یابد و در نهایت باعث افزایش آمار مرگ و میر در کشور می‌شود.

دهقان گفت: واکسیناسیون اصلا به معنای عدم رعایت نکات بهداشتی نیست و همچنان باید از حضور در اجتماع پرهیز کرد و همچنان به زدن ماسک ادامه داد، همچنین به نظر می‌رسد پیک ششم نسبت به پیک پنجم شدت کمتری داشته باشد.