۰ نفر

انگلیس درباره محدودیت تحصیل دانش‌آموزان واکسینه نشده‌ هشدار داد

۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۲۲:۳۴
کد خبر: 570896
انگلیس درباره محدودیت تحصیل دانش‌آموزان واکسینه نشده‌ هشدار داد

دولت انگلیس در راستای جلوگیری از گسترش کرونا در این کشور درباره محرومیت تحصیل حضوری دانش‌آموزانی که دربرابر کرونا واکسینه نشده‌اند هشدار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وزرای بهداشت و آموزش انگلیس در نامه‌ای به خانواده‌ها در این کشور نوشته‌اند که فرزندانشان را برای انجام واکسن ضد کرونا تشویق کنند، چراکه به گفته آن‌ها این کار یکی از بهترین اقداماتی است که یک نوجوان می‌تواند برای محافظت از خود و اطرافیانش انجام دهد.

هرچند در این نامه اذعان شده است که نوجوانان از خطر کمتری دربرابر ابتلا به کرونا مواجه هستند اما اقدام آن‌ها برای کاهش شیوع کرونا در جامعه حائز اهمیت است.

این نامه می‌افزاید: به همین خاطر است که شما را تشویق می‌کنیم که فرزاندانتان را واکسینه کنید و آزمایش ابتلا به کرونا را به صورت مرتب انجام دهید تا به این ترتیب افراد مبتلا به کرونا سریع شناسایی شده و دانش‌آموزان به تحصیل ادامه دهند.

نامه یادشده اشاره می‌کند که دانش‌آموزان طی سال گذشته ایام زیادی را از مدرسه دور بوده و از راه دور تحصیل کردند. این درحالیست که به گفته وزرای دولت ، هیچ جایگزینی برای تحصیل حضوری وجود ندارد و «به همین خاطر است که دولت خانواده‌ها را برای تزریق واکسیناسیون فرزندانشان تشویق می‌کند تا مدارس تعطیل نشوند.»

این درحالیست که دولت محافظه‌کار انگلیس پیشتر تاکید کرده بود که واکسیناسیون کرونا مساله‌ای اختیاری است و دانش‌آموزان نباید از تحصیل محروم شوند. همچنین تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی انگلیس اعلام کرده است که هرچند منافع بهداشتی تزریق واکسن نوجوانان نسبت به خطرات آن بیشتر است اما مزایای آن در مقیاس اجرای یک طرح سراسری چشمگیر نیست.

آمار کرونا در مدارس انگلیس به سرعت رو به افزایش است و زمزمه بازگشت برخی محدودیت‌های کرونایی بالا گرفته است. روزنامه گاردین چند روز پیش از افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در میان دانش آموزان دوره متوسطه پس از بازگشایی مدارس در انگلیس خبر داد و آن را ناشی از روند کند واکسیناسیون این گروه سنی ارزیابی کرد.

بر اساس آمار منتشر شده توسط دفتر آمار ملی انگلیس، از هر ۱۴ کودک دوره متوسطه در هفته گذشته یک نفر مبتلا به کووید-۱۹ بود. این افزایش قابل توجه در شمار دانش آموزان مبتلا به ویروس کرونا در مقایسه با یک نفر از هر ۲۰ دانش آموز نسبت به هفته قبل تر آن نشان می دهد که سرعت شیوع بیماری کووید-۱۹ در مدارس متوسطه بیشتر از برنامه واکسیناسیون دولت است.

براساس آخرین داده ها و آمار منتشر شده توسط آژانس امنیت بهداشت انگلیس (UKHSA)، تاکنون کمتر از ۹ درصد دانش آموزان دوره متوسطه واکسن کرونا را دریافت کرده اند.  

پاول وایتمن دبیرکل اتحادیه مدیران مدارس انگلیس می گوید که برنامه واکسیناسیون دولت کند پیش‌ می‌رود و باید هرچه‌سریع‌تر تزریقات انجام شود. اما برخی منتقدان می‌گویند که این برنامه موجب فشار روحی روی دانش‌آموزان و بروز تفرقه در جامعه، بین خانواده‌هایی می‌شود که واکسن نزده‌اند.

دولت انگلیس که مخالف تعطیلی مدارس است، سال گذشته رویکرد مشابهی را در پیش گرفت و به رغم آمار بالای ابتلا به کرونا مدارس را از ابتدای سپتامبر (اواسط شهریور) بازکرد. اما سه ماه بعد که سویه جدید کرونا شناسایی و آمار مرگ و میر روزانه به یک هزار نفر رسید از تصمیم خود عقب نشینی و مدارس را تعطیل کرد.