۰ نفر

برای کاهش افسردگی قارچ مصرف کنید

۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۲
کد خبر: 570663
برای کاهش افسردگی قارچ مصرف کنید

تیمی از محققان آمریکایی در تازه‌ترین مطالعات خود دریافتند مصرف قارچ تاثیر ویژه‌ای بر کاهش افسردگی داشته و احتمال ابتلا به آن را نیز کاهش می‌دهد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، قارچ‌ها به دلیل مزایای زیادی که برای سلامتی دارند، خبرساز شده‌اند. آن‌ها نه تنها خطر ابتلا به سرطان و مرگ زودرس را کاهش می‌دهند، بلکه تحقیقات جدید به رهبری کالج پزشکی پن ایالت نیز نشان می‌دهد که این غذا‌های فوق‌العاده ممکن است برای سلامت روان افراد مفید باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ محققان ایالت پن از داده‌های مربوط به رژیم غذایی و سلامت روانی جمع آوری شده از بیش از ۲۴۰۰۰ بزرگسال آمریکایی در فاصله سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ استفاده کردند. آن‌ها دریافتند افرادی که قارچ می‌خورند شانس کمتری برای افسردگی دارند.

به گفته محققان، قارچ حاوی ergothioneine، یک آنتی اکسیدان است که ممکن است در برابر آسیب سلولی و بافتی بدن محافظت کند. مطالعات نشان داده است که آنتی اکسیدان‌ها از چندین بیماری روانی مانند اسکیزوفرنی، اختلال دوقطبی و افسردگی جلوگیری می‌کنند.

جیبریل با، محقق ارشد اخیراً از برنامه دکتری اپیدمیولوژی در کالج پزشکی فارغ‌التحصیل شده است، می‌گوید: قارچ‌ها بالاترین منبع غذایی آمینو اسید ارگوتیونین هستند، یک ضد التهاب که توسط انسان قابل سنتز نیست. داشتن مقادیر بالای این ماده ممکن است خطر استرس اکسیداتیو را کاهش دهد که می‌تواند علائم افسردگی را نیز کاهش دهد.

قارچ دکمه سفید که متداول‌ترین نوع قارچ است، حاوی پتاسیم بوده و اعتقاد بر این است که اضطراب را کاهش می‌دهد؛ علاوه بر این برخی از گونه‌های دیگر قارچ‌های خوراکی به ویژه Hericium erinaceus که به شیر نیز معروف است، ممکن است بیان عوامل عصبی مانند سنتز فاکتور رشد عصبی را تحریک کند که می‌تواند بر پیشگیری از اختلالات عصبی از جمله افسردگی تاثیر بگذارد.

به گفته محققان، میانگین سنی شرکت کنندگان در نظرسنجی ۴۵ سال بود. محققان ارتباط قابل توجهی بین مصرف قارچ و شانس کمتر افسردگی پس از محاسبه جمعیت شناختی اجتماعی، عوامل خطر اصلی، بیماری‌های خود گزارش شده، دارو‌ها و سایر عوامل رژیم غذایی مشاهده کردند. با این حال آن‌ها گفتند که با مصرف قارچ نسبتا زیاد هیچ مزیت اضافی مشخصی وجود ندارد.

جاشوا مسقات، محقق موسسه سرطان ایالت پن ایالت و استاد علوم بهداشت عمومی می‌گوید: این مطالعه به لیست فزاینده فواید احتمالی خوردن قارچ برای سلامتی می‌افزاید.

این تیم تجزیه و تحلیل ثانویه انجام داد تا ببیند آیا می‌توان با جایگزینی یک وعده گوشت قرمز یا فرآوری شده با یک وعده قارچ در روز، خطر افسردگی را کاهش داد؛ با این حال یافته‌ها نشان می‌دهد این جایگزینی با احتمال کمتری برای افسردگی همراه نیست.

قبل از این تحقیقات، مطالعات کمی برای بررسی ارتباط بین مصرف قارچ و افسردگی انجام شده است و اکثر آن‌ها آزمایش‌های بالینی با کمتر از ۱۰۰ شرکت کننده بوده است. محققان گفتند این مطالعه اهمیت بالینی بالقوه و سلامت عمومی مصرف قارچ را به عنوان ابزاری برای کاهش افسردگی و پیشگیری از سایر بیماری‌ها برجسته می‌کند.

محققان به محدودیت‌هایی اشاره کردند که می‌توان در مطالعات آینده برطرف کرد. داده‌ها جزئیاتی در مورد انواع قارچ ارائه نکردند، در نتیجه، محققان نتوانستند تاثیر انواع خاصی از قارچ‌ها بر افسردگی را تعیین کنند.