۰ نفر

روش جدید برای درمان سرطان کشف شد

۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۲
کد خبر: 570634
روش جدید برای درمان سرطان کشف شد

روش درمانی ترکیبی ایمونوتراپی علاوه بر بالا بردن شانس زندگی طولانی مدت در بیماران، نسبت به روش طاقت‌فرسای شیمی درمانی، اثرات جانبی کمتری را در بردارد‌.

به گزارش گاردین دانشمندان روش درمانی جدیدی را برای درمان سرطان کشف کرده‌اند که می‌تواندسبب نابودی تومورها در بیماران مبتلا به سرطان در ناحیه سر و گردن شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛ در یک آزمایش بسیار مهم، مجموعه‌ای از داروهای ایمنی‌درمانی(ایمونوتراپی) به این بیماران تزریق شد که  با تقویت سیستم ایمنی، به نابودی سلول‌های سرطانی آن‌ها انجامید.

محققان موسسه تحقیقات سرطان لندن و موسسه رویال مارسدن می‌گویند این آزمایش روندی امیدبخش در نجات بیماران سرطانی است.

آنها می‌گویند ترکیب دو داروی ایمونوتراپی مانند یک سلاح قوی در برابر انواع سرطان‌های قوی عمل می‌کند.

بر اساس گفته محققان، این روش درمانی علاوه بر بالا بردن شانس زندگی طولانی مدت در بیماران، به نسبت روش  طاقت فرسای شیمی درمانی که شیوه‌ی استاندارد  درمان بیماران در مرحله پیشرفت سرطان است، اثرات جانبی کمتری را در بردارد‌.

نتایج فاز سه این آزمایش که بر روی 1000 بیمار مبتلا به سرطان در ناحیه سر و گردن انجام شد، از لحاظ آماری معنا دار نبود اما در سطح بالینی معنادار بوده و طبق گفته موسسه تحقیقات سرطان، برخی از این بیماران توانستند ماه‌ها  یا سال‌های بیشتری زندگی کنند. همچنین آن‌ها در این شیوه درمانی، اثرات جانبی کمتری را تحمل کرده‌اند.

پژوهشگران امیدوارند نتایج آینده این آزمایش سبب پیشرفت‌های بعدی در درمان بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن شود.