۰ نفر

معاون شبکه بهداشت و درمان؛

تزریق واکسن کرونا را به تاخیر نباید انداخت

۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۹:۴۱
کد خبر: 570593
تزریق واکسن کرونا را به تاخیر نباید انداخت

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: مردم برای تزریق واکسن کرونا تعجیل کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شهردام ممدوحی اظهار کرد: مردم فرصت را غنیمت شمرده و برای تزریق واکسن کرونا تعجیل کنند و ثانیه‌ای این کار را به تاخیر نیندازند.

وی تصریح کرد: برای قطع انتقال زنجیره ویروس کرونا، نیاز مبرم به واکسیناسیون است تا درصد بالایی از مردم ایمن شوند و در این میان همراهی همه‌جانبه مردم و مسئولان امری ضروری است.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۰ درصد از جامعه هدف بروجرد دُز اول واکسن کرونا و ۳۲ درصد از جامعه هدف شهرستان هر دو دُز را دریافت کرده‌اند.

ممدوحی اضافه کرد: احتمال وقوع موج جدید در پاییز وجود دارد، بنابراین برای ایجاد ایمنی در مقابله با موج جدید مردم باید هرچه سریع‌تر واکسینه شوند.

وی بیان کرد: تا پیش از شروع موج جدید باید با تزریق واکسن ایمنی لازم در مقابله با این ویروس ایجاد شود، وگرنه تلفات بسیار خواهد بود.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد ادامه داد: واکسیناسیون در زمان اوج گیری موج کرونا کار خطرناکی است، چرا که ممکن است برخی افراد آلوده بوده و خبر نداشته باشند و تزریق واکسن برای آنها مشکل ساز شود، بنابراین در حال حاضر که با موج جدید فاصله داریم بهترین زمان برای تزریق واکسن است و باید همه برای انجام واکسیناسیون مراجعه کنند.

ممدوحی با اشاره به تاثیرات واکسیناسیون در کاهش بستری‌ها و موارد مرگ و میر، اظهار کرد: در حال حاضر عمده فوتی‌های کرونا از میان کسانی است که واکسن نزده‌اند و در کسانی‌که واکسن تزریق کرده‌اند موارد فوتی به ندرت اتفاق می‌افتد و آن موارد نادر هم مربوط به کسانی است  که چند بیماری زمینه‌ای را با هم داشته‌اند.

وی تصریح کرد: کاهش سن مرگ و میر ناشی از کرونا نشان می‌دهد که واکسیناسیون رده‌های سنی بالاتر جواب داده و آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در آنها به شدت پایین آمده است.