۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

۸ دلیل برای اینکه بگوییم چرا نوشیدن آب سیب‌ زمینی خام مفید است.

۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۲۳:۰۰
کد خبر: 568680
۸ دلیل برای اینکه بگوییم چرا نوشیدن آب سیب‌ زمینی خام مفید است.

اگرچه که آب سیب‌زمینی فاقد موادی است مانند کلوپ و کیل که در آبمیوه‌های دیگر وجود دارد بلکه این ماده سرشار از ویتامین‌ها فیتوشیمیایی‌ها و مواد مغذی است.

دلیل اصلی چیست؟ 

به گزارش اقتصادآنلاین؛  بر اساس گفته گذشتگان آب سیب‌زمینی نصف ماده مغذی موردنیاز را تأمین می‌کند.

 سیب‌زمینی‌ها از لحاظ آلکالین غنی هستند که به کاهش بازگشت اسید و دیگر مشکلات مربوط به شکم کمک می‌کند. خوردن آب سیب‌زمینی به‌تنهایی گزینه‌ای خوشمزه نیست. اما با کمی از طعم‌دهنده‌ها و یا آبمیوه‌های دیگر مزه آن بهتر می‌شود. 

فواید آب سیب‌زمینی

۱. دارای ویتامین سی است:

سیب‌زمینی‌ها تقریباً صددرصد نیاز روزانه به ویتامین سی را تأمین می‌کنند. ویتامین سی به بدن کمک می‌کند تا بدن آهن را جذب کند و باعث شکل‌گیری کلاژن در رگ‌های خونی ماهیچه‌ها و استخوان می‌شود. سیب‌زمینی حاوی آنتی‌اکسیدان است که بهبود سلامت پوست کمک می‌کنند و به درمان پف و کاهش التهاب می‌شود و همچنین خاصیت جوان‌سازی به پوست می‌دهد. 

۲. دارای ویتامین بی است:

یک پیمانه از سیب‌زمینی حدود ۴۰ درصد نیاز روزانه به ویتامین ب ۱ را فراهم می‌کند و همچنین نیاز به نیاسین را. سیب‌زمینی مقدار کمی ریبوفلاوین دارد و همچنین مقدار کمی ویتامین ب ۶

ویتامین B12

 ویتامین‌های ب برای بدن ضروری هستند برای اینکه بدن بتواند کربوهیدرات را به گلوکز و انرژی تبدیل کند. ویتامین B از سیستم عصبی و نغز و عملکرد آن‌ها محافظت می‌کند و همچنین باعث می‌شود تا مو پوست و کبد سالم‌تری داشته باشید. 

۳. دارای پتاسیم است:

سیب‌زمینی غنی از پتاسیم است پتاسیمی که در سیب‌زمینی وجود دارد تقریباً سه برابر پتاسیم موجود در یک پرتقال متوسط است. حدود ۱۴۶۷ میلی‌گرم از سیب‌زمینی ۳۱ درصد از نیاز روزانه را تأمین می‌کند. پتاسیم الکترولیت است که به تنظیم مایعات بدن کمک می‌کند و از ماهیچه‌ها حفاظت می‌کند. الکترولیت‌ها فیلتراسیون کلیه نیز کمک می‌کنند. 

۴. دارای آهن است:

آهن کلید اصلی مبارزه با خستگی است. همچنین به‌سلامت نگه‌داشتن گلبول‌های قرمز کمک می‌کند و به حرکت اکسیژن درون بدن کمک می‌کند. مصرف روزانه یک پیمانه سیب‌زمینی حدود ۱۴ درصد نیاز روزانه شما از آهن را تأمین می‌کند. 

۵. دارای کلسیم است:

بدون کلسیم خون شما دیگر خاصیت انعقادی ندارد و دندان‌ها و استخوان‌های سالمی نخواهید داشت. مصرف یک پیمانه سیب‌زمینی روزانه حدود ۵ درصد از کلسیم موردنیاز را تأمین می‌کند. 

۶. دارای روی است:

روی علاوه بر اینکه به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند بلکه باعث می‌شود تا زخم شما سریع‌تر خوب شود. 

۱ پیمانه از سیب‌زمینی حاوی حدود ۱ میلی‌گرم روی است. این میزان حدود ۹ درصد از میزان مصرف روزانه را برای مردان و برای زنان حدود ۱۱ درصد را تأمین می‌کند. 

۷. دارای ویتامین کا است:

ویتامین Kویتامین کا ویتامین چربی حلال است که برای انعقاد خون و تحکم استخوان ضروری است. این همچنین به انتقال کلسیم در بدن کمک می‌کند. سیب‌زمینی خام حدود ۵ درصد از نیاز روزانه شما را تامین می‌کند. 

۸. همچنین دارای آنتی‌اکسیدان است:

آنتی‌اکسیدان‌ها و فیتوشیمیایی‌ها موادی اصلی هستند که برای جلوگیری از بیماری ضروری هستند و همچنین برای کنترل التهاب و کاهش روند پیری ضروری هستند. سیب‌زمینی خام حاوی انواع مختلفی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که آن‌ها را متعلق به خانوادة کاروتونئید‌ها می‌دانند. این‌ها شامل: لوتئین زیزانتین و ویولاکسانتین. در حقیقت ارزش آنتی‌اکسیدان تمام سیب‌زمینی‌های بنفش در تعامل است با اسفناج و کلم 

پاک‌سازی:

مراقبت از پوست +سیب‌زمینیشما می‌توانید از اسفنج و یا وسایل شستشوی سبزیجات برای پاک‌کردن آلودگی‌های اضافی استفاده کنید این باعث می‌شود آلودگی‌ها و باکتری‌های روی پوست سیب‌زمینی پاک شود. دقت کنید که تمام پوست را به طول کامل نکنید. اینجا دقیقاً قسمتی از سیب‌زمینی است که مواد مغذی در آن قرار دارد. 

سیب‌زمینی‌های که دارای علائم زیر هستند را استفاده نکنید: 

• دارای رنگ و لکه‌های سبز است این ممکن است نشانة این باشد که خیلی سم در آن وجود دارد

• خال‌های سبز

• خال‌های تیره

• برش

سیب‌زمینی‌ها حدوداً ۸۰ درصد آن‌ها را آب تشکیل می‌دهد پس برای اینکه شما بتوانید آب سیب‌زمینی را بگیرید یک یا دوتا متوسط آن کافی است. 

بعد از اینکه سیب‌زمینی را برش دادید شما باید تصمیمی بگیرید: پالپ آن را می‌خواهید و یا اینکه آن را دور می‌ریزید. اگر شما رابطة خوبی با پالپ نداشته باشید بهتر است برای تهیه آن از آبمیوه‌گیر استفاده کنید. 

اما اگر برایتان مهم نیست که کمی پالپ موقع نوشیدن حس کنید آن را در مخلوط‌کن بریزید. شما همچنین می‌توانید سیب‌زمینی خردشده را درون یک کاسه بریزید و با دست آن‌ها را فشار دهید تا آب سیب‌زمینی خارج شود.

 بعد از اینکه این کار تمام شد شما هم آب سیب‌زمینی دارید و هم اینکه مقداری پالپ دارید برای استفاده در دفعات بعد. 

چگونه پوست سیب‌زمینی را بکنیم؟ 

آب سیب‌زمینی1مصرف

آب سیب‌زمینی بهترین و تازه‌ترین راه برای استفاده از آن است. سعی کنید این آبمیوه را با دیگر آبمیوه‌ها به نسبت یکسان ترکیب کنید مانند آب‌هویج یا دیگر آبمیوه‌هایی که در آن‌ها سیب و یا انبه است. آب سیب‌زمینی می‌تواند یکی از ترکیباتی باشد که در معجون‌ها استفاده می‌شود در کنار اسفناج خیار