۰ نفر

سرطان سینه سومین عامل کشنده در جهان است

۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۰
کد خبر: 567937
سرطان سینه سومین عامل کشنده در جهان است

طیبی گفت: سرطان سینه فارغ از نگاه جنسی سومین عامل مرگ و میر در جهان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی کشور در نشست ارتقا آگاهی بخشی سراسری درباره سرطان سینه در هفته سلامت بانوان اظهار کرد: سرطان سینه فارغ از نگاه جنسی سومین و مهمترین عامل مرگ و میر در جهان است، به همین علت سالانه از مهر ماه تا آبان ماه برنامه‌هایی در راستای ارتقا و آگاه سازی بانوان جامعه از این بیماری اختصاص داده ایم.

او افزود: تا به امروز پیشرفت‌های خوبی در زمینه سلول درمانی و پیشرفت در حوزه درمان داشته ایم و نزدیک به ۵۰ هزار مراجعه در زمینه فناوری‌های نوین درمانی بیماری سرطان در کشور داشته ایم.

طیبی تصریح کرد: غربالگری یکی از مباحثی است که باید حتما در برنامه بانوان سراسر کشور تعبیه شود، زیرا این موضوع از بسیاری از بیماری‌های پیشرفته جلوگیری کند و نیز می‌تواند درمان کم هزینه تری با تشخیص درست و صحیح به موقع بیماری برای افراد داشته باشد. همچنین این ارتقا و آگاهی سازی باید برای تمامی بانوان و مادران استان‌های سراسر کشور انجام شود.

در ادامه رامین صرامی سرپرست پژوهشکده معتمد در این راستا ادامه داد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته چنین برنامه‌هایی را به همراه پویش برنامه آموزشی توسط برخی مشاوران زبده در میادین و با آموزش چهره به چهره در برخی نقاط پایتخت خواهیم داشت، زیرا با تشخیص به موقع میتوان از مرگ و میر ناشی از این بیماری قابل درمان جلوگیری کرد.

او خبر داد: خوشبختاته تا به امروز گام‌های استواری در زمینه درمان این بیماری در کشور برداشته شده است، زیرا انجام پژوهش‌های پیشرفته درمانی در این زمینه بسیار تاثیرگذار بوده است و تا به امروز حدود ۵۰ هزار مراجعه فناورانه و علمی در پژوهشکده‌های سرطان انجام شده است.

فوت حدود ۴۰۰ هزار نفر بر اثر سرطان سینه در سال

در ادامه پورعابدینی معاون پژوهش و فناوری پژوهشکده سرطان معتمد گفت: سرطان بیماری غیر واگیر، اما قابل درمان در کشور است، این بیماری ۲۸ درصد مبتلا دارد و متاسفانه سالانه و در دنیا حدود ۴۰۰ هزار نفر بر اثر سرطان سینه فوت می‌کنند، اما در ایران این آمار در کشور ما از هر ۱۰۰ هزار نفر بین ۲۵ تا ۳۰ نفر است و درگیری بانوان ایران به نسبت سایر کشور‌ها یک دهه پایین‌تر است، اگر غربالگری جدی گرفته شود قابل کنترل و درمان است.