۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

چه ویتامین‌ ها و مواد مغذی به جلوگیری از بدتر شدن گلوکوم کمک می‌ کند؟

۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۰
کد خبر: 566923
چه ویتامین‌ ها و مواد مغذی به جلوگیری از بدتر شدن گلوکوم کمک می‌ کند؟

یک مطالعه اخیر نشان می‌دهد که رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی سبزی‌های سبز و برگ‌دار ممکن است خطر ابتلا به گلوکوم را کاهش دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین، به‌طورکلی، توصیه می‌شود که بیماران غذاهای غنی از مواد مغذی مانند میوه‌ها و سبزی‌ها را به‌عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم قرار دهند. یک شیوه زندگی سالم شامل تغذیه متعادل، ورزش متوسط ​​و استراحت مناسب بخش مهمی از سلامت و رفاه عمومی است و می‌تواند از بیماری نیز پیشگیری کند.

بهترین راه برای اطمینان از دریافت همه ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری، خوردن رژیم متعادل شامل میوه‌ها و سبزی‌ها است - آنها منبع اصلی کاروتنوئیدها هستند که می‌تواند فواید زیادی برای سلامت بینایی داشته باشند.

برخی از میوه‌ها و سبزی‌ها که دارای ویتامین A و C بالاتر هستند نیز خطر ابتلا به گلوکوم را کاهش می‌دهند. برخی از مفیدترین میوه‌ها و سبزی‌ها برای بینایی سالم عبارتند از: سبز کلارد، کلم، کلم‌پیچ، اسفناج، کلم بروکسل، کرفس، هویج، هلو، تربچه، لوبیا سبز و چغندر.

ویتامین a

ازآنجاکه استرس اکسیداتیو با آسیب به عصب بینایی در گلوکوم همراه است، آنتی‌اکسیدان‌ها ممکن است به جلوگیری از آسیب بیشتر کمک کنند. منابع غذایی آنتی‌اکسیدانی شامل انار، توت آکای، کرن بری، شکلات تلخ، چای سیاه و سبز، بلوبری، لیکوپن (از محصولات گوجه‌فرنگی) ، سبزیجات برگ سبز تیره مانند کلم‌پیچ و اسفناج و دانه‌های کتان است.

هرگونه کمبود تغذیه‌ای خاصی در رژیم غذایی شما می‌تواند با مکمل‌هایی که شامل ویتامین A ، B-complex ، C و E و همچنین مواد معدنی منیزیم، کلسیم و روی است برطرف شود.

ویتامین C

بااین‌حال، هیچ اطلاعات قانع‌کننده‌ای وجود ندارد که مکمل‌های ویتامین به جلوگیری از گلوکوم کمک کند. توصیه می‌شود بیماران در صورت عدم اطمینان از برآوردن نیازهای تغذیه‌ای روزانه خود از مولتی‌ویتامین عمومی استفاده کنند.

درحالی‌که تغذیه خوب در پیشگیری از بیماری و سلامت کلی نقش دارد، اما درمانی برای بیماری آب‌سیاه نیست. گیاهان خاصی مانند جینکو و زغال اخته حتی ممکن است خطر خونریزی را با جراحی گلوکوم افزایش دهند.

باتوجه‌به گستردگی مکمل‌های غذایی موجود، مهم است که با پزشک چشم خود در مورد تمام داروهای تجویزی، گیاهی، ویتامین‌ها، مواد معدنی داروهای بدون نسخه که در حال حاضر مصرف می‌کنید، مشورت کنید. در مورد سایر سؤالات مربوط به گلوکوم و رژیم غذایی، ورزش و انتخاب شیوه زندگی با پزشک خود مشورت کنید.