۰ نفر

رییس کمیته کشوری اپیدمی کرونا؛

سه ماه آینده جشن پوشش کامل واکسیناسیون را خواهیم گرفت

۷ مهر ۱۴۰۰، ۳:۰۰
کد خبر: 566620
سه ماه آینده جشن پوشش کامل واکسیناسیون را خواهیم گرفت

رییس کمیته کشوری اپیدمی کرونا گفت: با سرعت کنونی در تزریق واکسن سه ماه آینده جشن پوشش کامل واکسیناسیون را خواهیم گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمید سوری رییس کمیته کشوری واکنش سریع و اپیدمی کرونا در کشور در بخش خبری تلویزیونی در خصوص قرنطینه هوشمند اظهار کرد: کشورما در قرنطینه هوشمند با توجه به واکسیناسیون خوب و شتاب آن در ایران برخی از مناطق کشور پوشش واکسیناسیون خوبی انجام شده است.

او ادامه داد:در حال حاضر حدود یک پنجم جمعیت کشور واکسینه نشده و بخشی از گروه های پر خطر واکسن را دریافت نکرده اند و این در حالی است که واکسن کافی در ایران موجود است. لاکدان ضرر اقتصادی زیادی به کشور تحمیل می کند. ما باید به سمت عادی سازی جامعه برویم. قرنطینه هوشمند سبب شده تا مواردی که اعث بروز و شیوع بیماری کرونا می شود، به حداقل برسد و مراقب گروه های پر خطر باشیم.

سوری بیان کرد: با افزایش میزان پوشش واکسیناسیون احتمال جهش ویروس کرونا کمتر خواهد شد، جهش های مختلف باعث شده تا میزان اثر بخشی واکسن ها تحت تاثیر قرار گیرد، هوشمند سازی به نوعی رصد بیمار و جداسازی افراد پرخطر در کشور است و ما زیرساخت های مناسب این طرح را در ایران داریم.

او افزود: با استفاده از کارت های بنزین و ملی می توانیم درصد افراد مبتلا را که نقض قرنطینه می‌کنند و افرادی که با بیماران در ارتباط با بوده اند، شناسایی کنیم. همچنین با استفاده از تلفن همراه می توان طرح قرنطینه هوشمند را در کشور اجرا کرد. اکنون واکسیناسیون در کشور اجباری نیست اما می توان حضور افراد واکسن نزده را در جامعه محدود کنیم و به زودی افرادی که واکسن نمی زنند از دریافت خدمات اجتماعی محروم خواهند شد.

سوری افزود: در حال حاضر باید بیش از ۸۰ درصد از جامعه واکسینه شوند تا یک ایمنی نسبی در بین مردم ایجاد شود.د ر کشورهای غربی با استفاده از هولوگرام هایی متوجه می شوند که کدام فرد واکسن دریافت کرده است. در طرح شهید سلیمانی ما طرح مدیریت هوشمند را تا قسمتی اجرا کردیم اما این کار به دلیل عدم همکاری کافی برخی از سازمان ها به طور دقیق اجرا نشد.

او بیان کرد: کسب و کار های مردم باید به حالت قبل برگردد و ما یکسری کارها را مانند دورکاری افراد را بدون مطالعه و ارزشیابی انجام دادیم که متاسفانه موثر نبوده است. در کشورهای اروپایی دو کاری باعث کاهش ۸۰ درصدی کارایی کارمندان شده بود.

سوری گفت: ما باید به دوران پسا کرونا توجه جدی داشته باشیم،، در قدیم ما قرنطینه سنتی را در کشور اجرا می کردیم. رنگ بندی شهر ها باید تغییر کند, عمدتا این رنگ بندی بر اساس میزان بستری بیماران در مراکز درمانی بوده و این رنگ بندی در شهرهای کوچک بی اثر است و باید معیارهای رنگ بندی تغییر کند.

او بیان کرد: ما با این سرعت ظرف حدود سه ماه آینده ما جشن پوشش واکسیناسیون را در کشور خواهیم گرفت.