۰ نفر

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین C

۷ مهر ۱۴۰۰، ۱:۵۸
کد خبر: 566612
عوارض مصرف بیش از حد ویتامین C

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین C را بشناسید.

به گزارش الکوثر، کمبود ویتامین C در بدن می‌تواند بر سلامت شما تأثیر منفی بگذارد، اما مصرف بیش از حد مکمل‌های آن نیز می‌تواند منجر به استفراغ و بی خوابی شود. بنابراین، این ویتامین را چقدر باید مصرف کنید و چگونه بدانید که این ویتامین را بیش از حد مصرف کرده اید؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، در حالی که مصرف بیش از حد خود ویتامین C مضر نیست، دوز‌های زیاد مکمل‌های ویتامین C می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند؛ به گونه‌ای که هفت نشانه اصلی وجود دارد که باید مراقب آن‌ها باشید. این علائم شامل سردرد، بی خوابی، سوزش سر دل، اسهال، تهوع، استفراغ و گرفتگی شکم می‌شوند.

نفخ شکم نیز می‌تواند نشانه‌ای باشد که شما زیاد غذا خورده اید. مصرف کمتر از ۱۰۰۰ میلی گرم مکمل ویتامین C در روز بعید است مضر باشد. علاوه بر این، با قطع مصرف مکمل‌های ویتامین C، این علائم باید ناپدید شوند.

برای اکثر مردم، یک پرتقال یا یک فنجان توت فرنگی، فلفل قرمز خرد شده یا کلم بروکلی به اندازه کافی ویتامین C را در طول روز تامین می‌کند.

بزرگسالان بین ۱۹ تا ۶۴ سال به ۴۰ میلی گرم ویتامین C در روز نیاز دارند، بنابراین شما باید تمام ویتامین C مورد نیاز خود را از رژیم غذایی روزانه خود دریافت کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف مقدار زیادی ویتامین C می‌تواند سطح آنتی اکسیدان‌های خون را تا ۳۰ درصد افزایش دهد و به دفاع طبیعی بدن در مبارزه با عفونت‌ها کمک کند.

همچنین ویتامین C می‌تواند سطح آنتی اکسیدان‌ها را در خون افزایش دهد و به درمان کمبود آهن نیز کمک کند.