۰ نفر

واردات واکسن فایزر در دستور کار وزارت بهداشت نیست

۷ مهر ۱۴۰۰، ۱:۱۵
کد خبر: 566611
واردات واکسن فایزر در دستور کار وزارت بهداشت نیست

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از آنجاکه براساس آخرین شواهد علمی معتبر کمیته علمی کرونا، واکسیناسیون زنان باردار در مراکز واکسیناسیون توسط شبکه بهداشتی با واکسن سینوفارم انجام می‌شود، تصمیمی برای واردات واکسن فایزر وجود ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به این شرح است:

«با توجه به ارجاع موضوع واکسیناسیون زنان باردار توسط وزیر بهداشت به کمیته علمی کرونا، اعضای کمیته ملی واکسن کووید۱۹ در جلسه اخیر خود با اجماع و تکیه بر شواهد معتبر علمی به این نتیجه رسیدند که واکسیناسیون این افراد کماکان با واکسن سینوفارم که یکی از معتبرترین واکسن‌های حال حاضر دنیا و دارای تاییدیه سازمان جهانی بهداشت است، ادامه یابد.

از آنجا که براساس آخرین شواهد علمی معتبر کمیته علمی کرونا، واکسیناسیون زنان باردار در مراکز واکسیناسیون توسط شبکه بهداشتی با واکسن سینوفارم انجام می‌شود، تصمیمی برای واردات واکسن فایزر وجود ندارد.

بنابر توصیه سازمان جهانی بهداشت، بهترین واکسن اولین واکسن در دسترس افراد است که در همین راستا جمهوری اسلامی ایران از همان بدو واکسیناسیون، معتبرترین واکسن ها را تهیه کرده و در بخش تولید داخلی نیز ضمن تسهیل در امور تولیدکنندگان، به منظور تامین سلامت مردم در این موضوع، سختگیری‌هایی لحاظ کرده است. لذا از هموطنان عزیز تقاضا شده است که نسبت به تزریق واکسن کرونا در اسرع وقت اقدام کنند.

تاخیر در دریافت واکسن حتی برای یک روز، موجب تاخیر در ایمنی لازم جامعه می‌شود، لذا با تکیه بر اهمیت موضوع، اقدام به دریافت واکسن کرده و منتظر واکسن دیگری نباشند.

خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی رییس جمهور، معاون اول، وزیر بهداشت و تمامی ارکان دولت، روند واردات و تامین واکسن کرونا به طور چشمگیری سرعت گرفته و به تبع آن نیز تزریق واکسن با سرعت مناسبی در کشور در حال انجام است. در قالب قرنطینه هوشمند و پس از رسیدن جامعه به سطح مناسبی از پوشش واکسیناسیون، محدودیت‌های اعمال‌شده در طول مدت مقابله با کرونا برای افراد واکسینه‌شده برداشته می‌شود بنابراین هموطنانی که تا کنون موفق به تزریق واکسن نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir اقدام به اخذ نوبت و تزریق واکسن کرونا کنند.»