۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

آستیگماتیسم چگونه بر دید شب شما تأثیر می گذارد؟

۶ مهر ۱۴۰۰، ۲۳:۰۰
کد خبر: 566520
آستیگماتیسم چگونه بر دید شب شما تأثیر می گذارد؟

آستیگماتیسم یک مشکل شایع است که می تواند بر بینایی شما تأثیر بگذارد. این نام به نقص در انحنای قرنیه یا عدسی در چشم شما اشاره دارد. این مورد از هر ۳ نفر ۱ مورد را تحت تأثیر قرار می دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، شکل غیر معمول قرنیه یا عدسی بر نحوه دریافت نور تأثیر می گذارد. این می تواند دید شما را تار کند و همچنین می تواند بر توانایی شما برای دیدن خوب در شب تأثیر بگذارد.

این مقاله به بررسی دقیق تر چگونگی تاثیر آستیگماتیسم بر بینایی شما می پردازد ، به ویژه اینکه چگونه چشم شما نور را در شب دریافت می کند.

آستیگماتیسم چگونه بر بینایی شما تأثیر می گذارد؟

کارشناسان، آستیگماتیسم را "عیوب انکساری" می نامند. این در اصل یک روش فانتزی برای گفتن این است که چشم شما به درستی نور را نمی شکند یا اشعه های نور را انکسار نمی کند.

دو نوع اصلی آستیگماتیسم وجود دارد: قرنیه و عدسی

با آستیگماتیسم قرنیه ، قرنیه شما بیشتر به شکل بیضی شکل است تا به شکل گرد در آستیگماتیسم عدسی، این عدسی شما است که بد شکل می شود.

شکل نامنظم قرنیه یا لنز شما مانع از آن می شود که چشم شما بتواند نور را به درستی روی شبکیه متمرکز کند. شبکیه شما ناحیه ای در پشت چشم شماست که نور را به سیگنال هایی که برای تشخیص بصری به مغز شما ارسال می شود، تبدیل می کند.

شما می توانید نزدیک بین یا دور بین باشید و آستیگماتیسم نیز باشید. همه آنها شرایط خطای شکست را شامل می شوند.

شایع ترین علامت آستیگماتیسم تاری یا تحریف دید، هم از نزدیک و هم از راه دور است. ممکن است برای دیدن در شب به دید شفاف تر نیاز داشته باشید.

چگونه بر بینایی شما در شب تأثیر می گذارد ؟

اگر تا به حال به مشکلاتی مانند تابش نور از چراغهای جلوی اتومبیل های رو به جلو یا هاله های اطراف چراغ های خیابان پی برده اید، برخی از راه هایی را تجربه کرده اید که آستیگماتیسم می تواند شب ها بر چشم شما تأثیر بگذارد.

پس چرا این اتفاق می افتد ؟ در شب و سایر شرایط کم نور ، مردمک چشم شما گشاد می شود (بزرگتر می شود) تا نور بیشتری در اختیار شما قرار گیرد . وقتی این اتفاق می افتد ، نور محیطی بیشتری وارد چشم شما می شود. 

این باعث تار شدن و درخشندگی بیشترمی شود ونورها را مبهم تر نشان می دهد. اگر مشکل خوب دیدن در تاریکی را دارید، حتما دچار آستیگماتیسم نیستید، بسیاری از افراد در دید خوب در شب دچار مشکل می شوند. در حقیقت، بسیاری از بیماری ها و اختلالات دیگر چشم باعث اختلال در دید در شب می شوند، از جمله:

آستیگماتیک-495x388

نزدیک بینی (نزدیک بینی)

آب مروارید

گلوکوم

قوز قرنیه ، انحنای شدید قرنیه

آستیگماتیسم چه تاثیری می تواند روی چراغ ها و رانندگی در شب داشته باشد؟

به دلیل اثری که آستیگماتیسم می تواند بر بینایی شما در شب تأثیر بگذارد، رانندگی بعد از تاریکی هوا می تواند بسیار مشکل باشد. برخی از اثراتی که ممکن است هنگام رانندگی در شب متوجه شوید عبارتند از:

چراغ ها و اجسام دیگرممکن است مبهم یا تار به نظر برسند

چراغ ها ممکن است در اطراف خود هاله داشته باشند

چراغ ها ممکن است خط دار به نظر برسند

افزایش تابش نور از منبع نور

افزایش چشمک زدن برای مشاهده واضح تر

در صورت بروز مشکل در دید در شب یا مشاهده هر یک از علائم بالا ، حتماً به چشم پزشک خود اطلاع دهید.

چه چیزی می تواند به چراغ ها و رانندگی شبانه کمک کند؟

آستیگماتیسم +دید شباگر به سختی می توانید نورها و اشیاء را به وضوح مشاهده کنید، به ویژه در شب، اولین قدم مراجعه به چشم پزشک است. آنها می توانند بینایی شما را آزمایش کرده و تعیین کنند که آیا شما مبتلا به آستیگماتیسم هستید یا خیر و تا چه حدی یا ممکن است تشخیص دهند که شما دارای بیماری چشمی متفاوتی هستید که بر بینایی شما تأثیر می گذارد.

اگر آستیگماتیسم خفیف تا متوسط دارید، چشم پزشک ممکن است لنزهای اصلاحی را برای شما تجویز کند.

 گزینه های لنزهای اصلاحی عبارتند از:

عینک: این لنزها دارای لنزهایی هستند که به نحوه خم شدن نور به داخل چشم شما کمک می کند. لنزهای موجود در عینک می تواند سایر مشکلات بینایی مانند نزدیک بینی یا دوربینی را نیز اصلاح کند.

لنزهای تماسی: لنزهای تماسی همچنین می توانند نحوه خم شدن نور را در چشم شما تصحیح کنند و به شما اجازه می دهند وضوح بیشتری را ببینید. 

انواع مختلفی برای انتخاب وجود دارد، از جمله لنزهای یکبار مصرف نرم، لنزهایی با استفاده طولانی مدت یا لنزهای تماسی دو کانونی

ارتوکراتولوژی: با این روش درمانی معمولاً هنگام خواب از لنزهای سفت و محکم استفاده می کنید تا به طور موقت شکل قرنیه خود را اصلاح کنید. هنگامی که استفاده از لنزها را متوقف می کنید، چشم شما به شکل نامنظم قبلی خود برمی گردد.

کاشت لنز توریک: این روش جراحی برای افرادی که مبتلا به آستیگماتیسم و آب مروارید هستند شامل جایگزینی لنز بد شکل چشم شما با یک نوع لنز است که شکل چشم شما را اصلاح می کند.

لیزیک چشم

اگر قبلاً از عینک یا لنزهای تماسی استفاده می کردید که آستیگماتیسم شما را اصلاح می کند پزشک شما را تشویق می کند که هنگام رانندگی در شب از آنها استفاده کنید. همچنین اگر در دیدن روشنایی چراغ ها و اشیاء در شب مشکل بیشتری دارید ، ممکن است به مراجعه به  پزشک نیاز داشته باشید.

عینک رانندگی در شب چطور است ؟

شاید تا به حال در مورد شیشه های رانندگی شبانه چیزی شنیده باشید که در اینترنت هم تبلیغ می شود. لنزهای زرد رنگ این عینک ها باعث کاهش تابش خیره کننده شده و به شما کمک می کند در شب بهتر ببینید.

با این حال بر اساس یک مطالعه معتبر در سال ۲۰۱۹  ثابت شده است که ممکن است آن ها آن طور که ادعا می شود موثر نباشند. اگرچه شرکت کنندگان در این مطالعه تعداد نسبتاً کمی بودند اما استفاده از عینک رانندگی در شب فایده ای نداشت.

هیچ یک از ۲۲ راننده شرکت کننده در این مطالعه متوجه هیچگونه بهبودی در توانایی آنها برای دیدن عابران پیاده در شب و یا کاهش تابش نور چراغ های جلویی در اثر استفاده از عینک نشدند.

نتیجه نهایی:

آستیگماتیسم می تواند دید شما را تار کند و به ویژه بر دید شب شما تأثیر می گذارد. ممکن است توجه داشته باشید که چراغ ها در شب مبهم، خط دار یا در محاصره هاله به نظر می رسند که می تواند رانندگی را با مشکل مواجه کند.

اگر آستیگماتیسم دارید و متوجه شده اید که در دیدن درست چراغ ها در شب مشکل دارید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با چشم پزشک مشورت کنید. اگر نسخه عینک یا لنز تماسی دارید ممکن است آنها نیاز به به روز رسانی داشته باشند. و اگر از لنزهای اصلاحی استفاده نمی کنید ممکن است زمان شروع آن فرارسیده باشد.

چشم پزشک شما می تواند بینایی شما را به طور دقیق بررسی کند وتشخیص دهد و بهترین گزینه ها را برای اصلاح بینایی به شما توصیه کند.