۰ نفر

وزیر بهداشت؛

قرنطینه هوشمند جایگزین قرنطینه عادی می شود

۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۴
کد خبر: 566395
قرنطینه هوشمند جایگزین قرنطینه عادی می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح قرنطینه هوشمند طی چند هفته آینده در کشور جایگزین قرنطینه عادی خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بهرام عین‌اللهی رور سه شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در قالب طرح  قرنطینه هوشمند، بسیاری از ممنوعیت ها و محدودیت ها در کشور برداشته شده و افرادی که واکسینه شده اند، می توانند از مزایای آن استفاده کرده و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی خود مانند زیارت حرم مطهر و سفر با هواپیما، قطار و غیره را انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای قرنطینه هوشمند دیگر لازم نیست همه افراد محدود شوند، چون مردم نیاز به تجارت و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی دارند و جامعه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی می تواند به زندگی عادی برگردد.

جشن پایان واکسیناسیون کرونا بزودی 

وزیر بهداشت در بخشی از سخنانش پیرامون پوشش فراگیر واکسیناسیون در کشور گفت: در ورود واکسن کرونا به کشور ما انتظار باران را داشتیم که سیل واکسن ها به کشور سرازیر شد و نظیر چنین حرکتی را که با همکاری نیروهای نظامی، انتظامی و هلال احمر صورت گرفت، تنها در دوران دفاع مقدس شاهد بوده ایم.
عین اللهی خاطرنشان کرد: با تداوم روند سرعت واکسیناسیون، به زودی جشن تکمیل واکسیناسیون را با مشارکت حداکثری مردم در کشور خواهیم گرفت.
وی ادامه داد: در یک هفته گذشته هشت میلیون دُز واکسن به مردم تزریق شد که اقدامی بزرگ و منحصر به فرد به شمار می رود.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به لزوم گسترش توریسم درمانی در کشور به‌ویژه در مشهد مقدس، افزود: کلانشهر مشهد به دلیل وجود بارگاه مقدس امام رضا (ع) به لحاظ گردشگری سلامت، جایگاه ویژه ای در جهان دارد اما باید جدای از منافع اقتصادی که این زائران و مسافران برای ما دارند، باید با کرامت و احترام به درمان آنها بپردازیم و این فرصتی است که به فرمایش سردار شهید سلیمانی، انقلابمان را بدین طریق به جهان صادر کنیم و از طریق درمان کیفی و منصفانه، اهداف خود را دنبال کنیم.
وزیر بهداشت گسترش و ساماندهی تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاههای علوم پزشکی را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: این دانشجویان می توانند مبلغ ما در جهان باشند.
عین اللهی همچنین با اشاره به بازگشت زایران اربعین گفت: باید دانشگاه های علوم پزشکی از جمله دانشگاه مشهد برای مراقبت و کنترل این زائران برنامه داشته باشند.
به گفته وی، طبق مصوبات ستاد کرونا هر فردی که وارد کشور می شود علاوه بر نتیجه پی‌.سی. آر منفی، باید واکسینه شده باشد، در غیر این صورت اجازه ورود به کشور را ندارد.

وزیر بهداشت در بخشی از سخنانش گفت: رشد علمی و فرهنگی دانشگاهها در آستانه گام دوم انقلاب با حضور  پرشور جوانان و دانشجویان میسر است و در این راستا توجه به مشکلات دانشجویان و خواسته های آنان ضروری است.
عین اللهی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قله پیشرفت مطرح است و از نظر علمی و فرهنگی می تواند موتور حرکت و پیشرفت برای سایر دانشگاهها باشد.
وی در این آیین با تشکر از بحرینی در طول مسوولیت ۲۰ ماهه وی در دوران کرونا گفت: خراسان رضوی از استانهایی بود که موج سهمگین کرونا را در خیز پنجم آن تجربه کرد که خوشبختانه با مدیریتی خوب، این موج سپری شد و باید از همه مسوولان و دست اندرکاران بخش درمان قدردانی کرد.
وزیر بهداشت بیان کرد: انتصاب رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سخت ترین انتخابها بود که با درخواست مصرانه  بحرینی، که به جایشان فرد دیگری معرفی شود، این اقدام انجام شد و خوشبختانه مسوولیت این امر به برادر دانشمند بسیجی، جهادی و ولایی، کیانی سپرده شد و در همین جا از وی می خواهم مدیریت دانشگاههای علوم پزشکی منطقه ۹ را نیز عهده دار شود.