۰ نفر

اگر در خواب شبانه این مشکلات را دارید حتما به کلینیک خواب مراجعه کنید

۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۹
کد خبر: 566394
اگر در خواب شبانه این مشکلات را دارید حتما به کلینیک خواب مراجعه کنید

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: اختلال خواب دلایل متعددی دارد که حتما باید توسط پزشک متخصص بررسی شود. در مواقعی برای بررسی‌های بیشتر بیماران باید به کلینیک‌های خواب مراجعه کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل‌ از فارس، خسرو صادق نیت رییس بیمارستان امام خمینی(ره)، متخصص طب کار و فلوشیپ پزشکی خواب به پاره‌ای از پرسش‌ها درباره اختلالات خواب پاسخ داد.

وی با اشاره به اصول بهداشت خواب تاکید کرد افرادی که این اصول را رعایت کنند خواب بهتری خواهند داشت. یک ساعت پیش از اینکه به رختخواب برویم باید خود را آماده خواب کرده و از فعالیت‌های فکری و بدنی دوری کنیم. پیش از خواب باید به فعالیت های آرامش بخش مثل مطالعه کتاب و گوش دادن به موسیقی ملایم پرداخت. ضمن اینکه در محل خواب حداقل نور باید وجود داشته باشد.

متخصص فلوشیپ پزشکی خواب افزود: اگر با رعایت این اصول مشکل بی‌خوابی برطرف نشد نیاز است تا عوامل استرس زا مورد بررسی قرار گیرند و افرادی که زمینه افسردگی دارند تحت نظر پزشک متخصص قرار گیرند.

بیدار شدن از خواب علت های مختلفی دارد و بهترین راه برطرف کردن علل زمینه ای است. خواب منقطع یکی از انواع بی‌خوابی است و دلایل مختلفی دارد. اگر بی خوابی مزمن باشد دلایل مختلفی همچون مشکلات جسمی و روانی دارد که بهترین راه برای درمان آن مراجعه به کلینیک های خواب، بررسی و درمان آن است.

صادق نیت خاطرنشان کرد: دیدن رویا در خواب طبیعی است و حدود 20 درصد خواب به این مقطع اختصاص دارد. رویاها معمولا به خاطر نمی‌مانند . اگر به این دلیل خواب خوبی نداریم باید دلایل مختلفی همچون اختلالات تنفسی و حرکتی را بررسی کنیم. دلیل به یادماندن رویاها غیرطبیعی است. خواب‌های تکراری که از یک حادثه واقعی در ذهن فرد می‌ماند عارضه ای است که نیاز به درمان توسط روانپزشک دارد. این روند می‌تواند فرد را تا ماه‌ها و سالها آزار دهد.

متخصص فلوشیپ پزشکی خواب درباره داروی رسپریدون گفت: این دارو یکی از داروهای اعصاب و روان است که می تواند روی خواب تاثیر داشته باشد اما می تواند اضطراب را هم برطرف کند. این دارو فقط برای خواباندن استفاده نمی‌شود. رسپریدون توسط پزشک تجویز می شود.

وی یادآور شد: برخی افراد در موقع خواب عرق کرده و احساس تشنگی می‌کنند که ناشی از چاقی و مشکلات تنفسی و دیابت است. در این حالت خرو پف هم به همراه این علائم دیده می شود. این اختلالات تنفسی در درازمدت می‌تواند صدمات جدی را به همراه داشته باشد.این افراد باید برای درمان اختلال خواب به کلینیک های خواب مراجعه کنند.

صادق نیت افزود: وسواس فکری بیماری شایع در حوزه روانپزشکی است. افرادی که وسواس فکری دارند باید به روانپزشک مراجعه کنند تا درمان شوند. درمان این اختلال زمان بر است.

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد:  برخی در خواب احساس می کنند بیدارند و محیط اطراف را می بینند و در همین هنگام بدنشان قفل می کند این افراد حتما باید به کلینیک های خواب مراجعه کرده و تست خواب دهند.