۰ نفر

بهترین نان برای رژیم لاغری

۵ مهر ۱۴۰۰، ۲۱:۰۵
کد خبر: 566224
بهترین نان برای رژیم لاغری

نان جو یکی از جمله بهترین نان ها برای کاهش وزن است که می توانید در رژیم غذایی خود آن را مصرف کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  نان فواید مختلفی برای سلامتی دارد. همین فواید تغذیه‌ای نان برای بدن است که آن را به غذایی با ارزش در رژیم غذایی ما تبدیل کرده است. البته نانی که از آرد کامل و سبوس‌دار درست شده باشد. به خاطر بسپارید با اینکه نان فواید زیادی دارد؛ باید از در مصرف آن تعادل را رعایت کرد.

جو یکی از غلات بسیار مفیدی است که ارزش غذایی بالایی دارد و خود به عنوان یک غذای کامل می تواند به شمار رود و از سالهای دور مصرف آن توصیه شده است. نان جو همچنین به دلیل وجود کربوهیدرات های پیچیده می تواند از بروز گرسنگی جلوگیری کند و شاید همین یک مورد برای اثبات تاثیر آن در لاغری و کاهش وزن کافی باشد.

رژیم غذایی ایرانی‌ها به گونه‌ای است که در کنار هر وعده غذایی باید نان باشد. از دلایل اصلی اضافه وزن ایرانی‌ها نیز همین نان و برنج فراوان در برنامه غذایی است. نان خوردن با همه غذاها عادت غذایی ناسالمی است. اما اکثر مردم ایران نان را جزء اصلی سفره‌های خودشان می‌دانند. پس اگر نان را از سفره حذف نمی‌کنید بهتر است سراغ نان‌هایی بروید که خاصیت چاق کنندگی کمتری دارند. در ادامه این نان‌ها را بررسی می‌کنیم.

نان بربری: نان بربری بربری از محبوب‌ترین نان‌ها سنتی ایران است. این نان از آرد گندم نیمه کامل تهیه می‌شود. سبوس موجود در نان بربری کمک می‌کند تا مدت بیشتری سیر بمانید. هر کفت دست از نان بربری ۷۵ تا ۸۰ کالری دارد.

نان تافتون: تافتون هم طرفداران زیادی دارد. این نوع نان در گذشته بدون نمک پخته می‌شد و به همین دلیل برای بیماران فشار خونی مناسب بود. هر کف دست از نان تافتون ۳۵ کالری دارد.

نان سنگک: تازگی نان سنگک را از آرد کامل بدون سبوس درست می‌کنند. این نان یک سر و گردن از بقیه نان‌های ایرانی بالاتر است. چراکه آن را از آرد کامل درست می‌کنند. آرد کامل آردی است که سبوس‌های گرفته نشده باشد. اگر قصد کاهش وزن دارید نان سنگکی را انتخاب کنید که آن را با آرد سبوس دار پخت کرده باشند. هر کف دست از نان سنگم ۷۵ تا ۸۰ کالری دارد. نان سنگک بهترین نان برای لاغری است.

کارشناسان تغذیه بر این باورند افراد اگر قصد کاهش وزن دارید، به هیچ وجه نباید گروه نان را از برنامه غذایی خود حذف کنید. زیرا با حذف این مواد دچار سوء تغذیه می‌شوید. همچنین کارشناسان معتقدند نان‌های سبوس‌دار برای کاهش وزن خوب است و قند خون را ثابت نگه می‌دارند. این امر از ابتلا به چاقی و اضافه وزن پیشگیری می‌کند. حتما تا به حال متوجه شده‌اید که کیفیت نان به نوع آرد بستگی دارد. در صنعت نان، آرد گندم به چهار روش مختلف تولید و مصرف می‌شود. آرد کامل، آرد خبازی، آرد ستاره و آرد نول. آرد کامل در تهیه نان سنگک و نان سبوس‌دار به کار می‌رود. در این نوع آرد پوسته گندم را در زمان آسیاب شدن از دانه جدا نمی‌‌کنند و بالاترین ارزش غذایی را دارد. نانی که از آرد سبوس‌دار درست شده باشد بهترین نان برای لاغری و کاهش وزن است.