۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

۸ راه‌حل درمان خانگی برای خشکی پوست

۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۰۰
کد خبر: 566137
۸ راه‌حل درمان خانگی برای خشکی پوست

خشکی پوست (خشکی پوست) یک بیماری شایع است که دلایل زیادی دارد. خشکی پوست می‌تواند علامتی باشد که نشان‌دهنده تشخیص جدی‌تر است. اما در بیشتر موارد، خشکی پوست ناشی از عوامل محیطی است که رطوبت را از پوست خارج می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، گرما، دوش آب گرم، آب‌وهوای خشک و صابون‌های تند همگی می‌توانند باعث خشکی پوست شوند. خوشبختانه می‌توانید از روش‌های خانگی برای رفع علائم خشکی پوست و بازگرداندن رطوبت استفاده کنید. برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید.

۱.روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای خواص نرم‌کننده‌ها فضاهای بین سلول‌های پوست را پرکرده و سطحی صاف ایجاد می‌کنند. به همین دلیل اسیدهای چرب اشباع شده که به طور طبیعی در روغن نارگیل وجود دارند می‌توانند پوست را آبرسانی و صاف کنند. 

می‌توانید روزانه از روغن نارگیل حتی در حساس‌ترین قسمت‌های بدن خود استفاده کنید. این موارد شامل ناحیه زیر چشم و اطراف دهان است.

۲. ژله نفتی

۳. حمام‌های جو دوسر

حمام‌های جو دوسر

بلغور جو دوسر یک درمان رایج مردمی برای پوست تحریک شده است. یک ۲۰۱۵ مطالعه منبع معتبر نشان داد که چرا مادربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها قرن هاست این داروی خانگی را توصیه می‌کنند: این کار می‌کند.

بلغور جو دوسر کلوئیدی

می‌توانید حمام جو دوسر را در خانه درست کنید. از غذاساز برای خرد کردن بلغور جو دوسر به صورت پودر خوب استفاده کنید و سپس آن را در آب گرم هم بزنید. همچنین می‌توانید یکی از بسیاری از محصولات تجاری موجود را برای خیساندن بلغور جو دوسر امتحان کنید.

۴. آنتی اکسیدان ها و امگا ۳ ها

امگا 3

وقتی پوست شما خشک است، به این معنی است که شما آن را در معرض عناصری قرار می دهید که به سلول های پوست آسیب می رسانند سریع تر از آنچه بدن شما می تواند آن ها را ترمیم کند. به گفته کلینیک مایو، برخی از غذاها می توانند به سلامت پوست شما کمک کنند.

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها می توانند آسیب ناشی از سموم را به حداقل برسانند و به بدن شما در ساختن سلول های سالم کمک کنند. برخی از غذاهایی که به سلامت پوست کمک می کنند عبارتند از:

• بلوبری

• گوجه فرنگیها

• هویج

• لوبیا

• نخود فرنگی

• عدس

غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ مانند ماهی قزل آلا نیز ممکن است به رژیم غذایی براق پوست کمک کنند.

۵. دستکش

خشکی پوست

معمولاً دست‌ها مستقیم‌ترین تماس را با عوامل محرک محیطی تجربه می‌کنند. این‌ها شامل صابون ظرفشویی و مواد شوینده است.عادت به پوشیدن داشته باشید دستکش استفاده از دستکش‌های عایق بندی شده در هنگام انجام کارهای خانه یا هنگامی که بیرون از خانه هستید در دمای شدید می‌توانید پوست خشک و تحریک شده را کاهش دهید.

۶. دمای دوش خود را تنظیم کنید

آکادمی درماتولوژی آمریکا اشاره می‌کند که از بین بردن خشکی پوست است که گاهی اوقات به عنوان ساده به عنوان تغییر روال دوش خود را. در حالی که اکثر مردم تمایل به دوش گرفتن با آب داغ دارند، این می‌تواند پوست را سوزانده و باعث آسیب شود.

و برخی از صابون‌هایی که ادعا می‌کنند پوست را مرطوب و ترمیم می‌کنند، می‌توانند اثر معکوس ایجاد کنند. آن ها می‌توانند واکنش‌های آلرژیک را تحریک کرده و پوست را با مواد شیمیایی سخت نازک کنند.

دوش‌های کوتاه با آب گرم بگیرید نه آب داغ. و به دنبال صابون‌هایی باشید که عطر و بوی ملایمت تری نسبت به صابون‌های سنتی ندارند.

۷. از مرطوب کننده استفاده کنید

از مرطوب کننده استفاده کنید+پوست

نگهداری مرطوب کننده در خانه می‌تواند به حداقل رساندن خشکی ناشی از سیستم‌های گرمایش منزل کمک کند. گرچه گاز و حرارت الکتریکی رطوبت هوا را از بین می‌برند، یک دستگاه مرطوب کننده

۸. از عوامل حساسیت زا و تحریک کننده اجتناب کنید

وقوع ناگهانی از پوست خشک ممکن است به لباس شما در حال پوشیدن و یا آنچه شما پوست خود را به معرض این متصل می‌شود.

نشستن در کنار شومینه، گذراندن زمان در آب کلر دار یا شیمیایی، یا حتی پوشیدن لباس پشمی می‌تواند پوست شما را تحریک کرده و احساس خشکی کند. بررسی کنید که پوست خود را در چه وضعیتی قرار می‌دهید و سعی کنید آن را به آرامی درمان کنید.

جلوگیری

حفظ سلامت پوست بسیار مهم است. پوست شما اولین خط دفاعی در برابر باکتری‌ها و ویروس‌ها است. وقتی پوست شما با خارش آسیب می‌بیند، ممکن است عفونت ایجاد شود. ممکن است بخواهید یک کالا را در خود جای دهید مرطوب کننده

در واقع، حفظ یک مانع سالم پوست روزانه یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از شیوع پوست خشک است. یکی دیگر از نکات ضروری مراقبت از پوست استفاده از نوع کرم ضد آفتاب مرطوب کننده است.

هنگام قرار گرفتن در معرض درجه حرارت بالا یا شرایط تحریک کننده پوست، حتماً از لباس‌های نخی و گشاد استفاده کنید که عرق را از پوست دور می‌کند.

به یاد داشته باشید که پوست بسیار خشک می‌تواند نشانه بیماری جدی تری باشد. اگر درمان‌های خانگی کمکی نمی‌کند، ممکن است برای تسکین خشکی پوست به پزشک مراجعه کنید تا درمان تجویز شود.