۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

۵ نکته ای که باید در مورد ابتلا به آستیگماتیسم بدانید

۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۰
کد خبر: 566124
۵ نکته ای که باید در مورد ابتلا به آستیگماتیسم بدانید

اگر تا به حال به چشم پزشک مراجعه کرده اید ، ممکن است به شما گفته شود که آستیگماتیسم دارید . وقتی که برای اولین بارمی شنوید که مبتلا به آستیگماتیسم هستید و اطلاعاتی در مورد ان ندارید می تواند کاملاً موضوع ترسناکی برایتان باشد .

به گزارش اقتصادآنلاین، این مقاله چند واقعیت رایج را در مورد آستیگماتیسم به اشتراک می گذارد تا به شما در مورد آستیگماتیسم و همچنین اختلالاتی  که در صورت داشتن آستیگماتیسم در بینایی خود پیدا می کنید ، آگاه شوید .

آستیگماتیسم زمانی اتفاق می افتد که قرنیه به شکل نامنظم باشد .

 شاید تعجب کنید وقتی بفهمید که همه افراد درجاتی از آستیگماتیسم را دارند زیرا هیچ چیز در طبیعت کاملاً گرد نیست . 

بله ،  درست متوجه شدید - همه آستیگماتیسم دارند ، اما معمولاً از نظر بصری تا زمانی که ۰.۷۵ تا ۱.۰۰ D یا بیشتر نداشته باشید (از D برای دیوپتر استفاده می شود) از نظر بصری قابل توجه نیست  (کسانی که آستیگماتیسم قابل توجهی دارند ، سطح چشم بیشترتخم مرغ شکل است ) - در مقایسه با موارد بدون آستیگماتیسم که در آن چشم شکل کروی تری دارد. 

آستیگماتیک-495x388

این تخم مرغ شکل بودن  از توزیع یکنواخت نور با ورود به قرنیه جلوگیری می کند و باعث تاری دید می شود . این امر به راحتی توضیح می دهد که چرا شما بینایی خارج از تمرکز را نه تنها از نزدیک بلکه از راه دور نیز تجربه خواهید کرد . 

اگر تا به حال شب ها رانندگی کرده اید و متوجه چراغ های جلو و چراغ های خیابان شده اید که خطوط کشیده و طولانی دارند ، این بدان معناست که نوری که وارد چشم شما می شود بر روی چند نقطه روی شبکیه تمرکز می کند نه فقط یک نقطه .

 آستیگماتیسم مانع از درک عمق شما می شود .

درک عمق توانایی درک فاصله بین خود و اشیاء در میدان دید شما است . آستیگماتیسم درک عمق چشم را بدتر می کند زیرا لبه ها و خطوط کلی هر چیزی را که می بینید تار می کند . 

ممکن است متوجه شوید که احساس عدم تعادل می کنید و تشخیص فاصله اجسام دور از دسترس دشوار است - این می تواند بر کیفیت کلی بینایی شما تأثیر بگذارد .

آستیگماتیسم می تواند یک ویژگی ژنتیکی باشد .

درست مانند رنگ چشم های شما ، متولد شدن با آستیگماتیسم می تواند یک ویژگی ژنتیکی باشد . متأسفانه ممکن است آستیگماتیسم  داشته باشید و هر روز که به ساعت اتاق خود نگاه می کنید  نتوانید اعداد  روی ساعت دیجیتال را بخوانید و کاملاً از کنترل شما خارج باشد. 

با این حال ، تا زمانی که چشمان شما سالم است ، آستیگماتیسم را می توان با تکنولوژی پیشرفته لیزیک به علاوه Lens/IOL به طور کامل اصلاح کرد .

 انواع مختلفی از آستیگماتیسم وجود دارد :

 اگرچه ممکن است به شما گفته شود که آستیگماتیسم دارید ، اما احتمالاً به شما گفته نشده است که چه نوع آستیگماتیسم دارید . نوع اول : آستیگماتیسم نزدیک بینی ، زمانی رخ می دهد که نور از طریق دو نقطه کانونی در مقابل شبکیه متمرکز شود . 

نوع دوم : آستیگماتیسم هایپروپیک زمانی اتفاق می افتد که دو نقطه کانونی در پشت شبکیه متمرکز شده و باعث  شود اجسام از نزدیک و در فاصله مبهم دیده شوند . در نهایت ، آستیگماتیسم مختلط زمانی ایجاد می شود که اشعه های نور به نقاط کانونی در جلو و پشت شبکیه  برسند .

مالیدن چشم ها آستیگماتیسم را بدتر می کند .

انواع-مشکلات-چشمی

 احتمالاً مهمترین نکته ای که در مورد آستیگماتیسم باید به آن توجه کرد این است که در اثر مالش چشم بدتر می شود . مسلماً برخی ناخودآگاه از خواب بیدار می شوند ، چشمان خود را می مالند و به آن فکر نمی کنند ، اما این عادت به ظاهر خوش خیم می تواند در طول زمان کاملاً مضر باشد . 

با مالیدن چشم های خود ، به قرنیه های خود آسیب می رسانید ، فشار چشم را افزایش می دهید و شکل چشم را تغییر می دهید که منجر به آستیگماتیسم ناخواسته می شود . 

مالیدن چشم همچنین می تواند منجر به قوز قرنیه شود . این یک معجزه علم است که لیزرهای مدرن می توانند به طور موثر و کامل یک نقص ژنتیکی را اصلاح کنند .