۰ نفر

طبق پیش بینی رییس شرکت فایزر؛

همه گیری کرونا تا یک سال دیگر تمام می‌ شود؟

۴ مهر ۱۴۰۰، ۲۲:۰۲
کد خبر: 566056
همه گیری کرونا تا یک سال دیگر تمام می‌ شود؟

رییس شرکت آمریکایی فایزر روز یکشنبه به وقت محلی پیش بینی کرد که همه گیری بیماری کووید ۱۹ تا یک سال دیگر به پایان خواهد رسید اما سویه‌های جدید این بیماری ایجاد خواهند شد و همراه ما خواهند بود.

به گزارش تارنمای هیل، آلبرت بورلا  افزود: من معتقدم ظرف یک سال به زندگی عادی باز خواهیم گشت و همه گیری به پایان خواهد رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رییس شرکت فایزر در عین حال گفت پایان همه گیری به این معنی نیست که سویه‌های کرونا وجود نخواهند داشت یا زدن واکسن غیر ضروری خواهد شد. وی پیش بینی کرد به احتمال زیاد با ایجاد سویه‌های جدید کرونا، جهان واکسن‌هایی تولید خواهد کرد که اثر آن‌ها یک سال است و کشورها به صورت سالانه جمعیت خود را دوباره واکسینه خواهند کرد. اما این پیش بینی دقیق نیست و باید منتظر انتشار داده‌ها باشیم.

"استفان بانسل" رییس شرکت مدرنا نیز با پیش بینی مشابه اعلام کرده بود که تا نیمه سال آینده باید به‌اندازه کافی واکسن کرونا وجود داشته باشد تا همه افراد روی زمین بتوانند واکسینه شوند.

این درحالی است که سازمان غذا و داروی آمریکا تصمیم گرفته است که افراد بالای ۶۵ سال در آمریکا و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند دُز سوم واکسن فایزر را دریافت کنند.

شرکت فایزر همچنین از سازمان غذا و داروی آمریکا خواسته است مجوز استفاده از واکسن ساخت این شرکت برای کودکان در آمریکا نیز داده شود.

سازمان غذا و داروی آمریکا ماه گذشته واکسن کرونای ساخت شرکت "فایزر و بیونتک" را برای سنین ۱۶ سال به بالا تایید کامل کرد.

واکسن فایزر در اکثر کشورهای جهان برای مهار کووید ۱۹ تایید شده است و بالغ بر ۵۰ کشور از این نوع واکسن برای ایمنی شهروندان خود استفاده می‌کنند.

پیش‌بینی شده است که تا پایان ۲۰۲۱ بالغ بر سه میلیارد دُز از واکسن فایزر در جهان تولید شود. تولید این واکسن توسط کمپانی آلمانی بیون‌تک و کمپانی آمریکایی فایزر توسعه داده شده است.