۰ نفر

روش های ساده برای رهایی از شر دندان درد

۴ مهر ۱۴۰۰، ۲۳:۰۵
کد خبر: 566049
 روش های ساده برای رهایی از شر دندان درد

دندان درد بیماری است که بیشتر افراد با آن رو به رو شدند، برای رهایی موقت از درد این بیماری پیشنهاد می‌شود این گزارش را بخوانید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  دندان درد یکی از بدترین تجربه‌های هر انسانی از درد است مخصوصا شب‌ها که این درد شدید‌تر می‌شود و نمی‌گذارد که خواب آرام و راحتی داشته باشید.

در ادامه این گزارش به چند روش اشاره شده است که می‌تواند درد دندان شما را در شب تا حدودی کاهش دهد.

۱. قرص‌های ضد درد و آرامش بخش

هر فردی که دارای دندان درد است، اولین و ساده‌ترین راهی که به ذهنش خطور می‌کند همین قرص‌های آرامش بخش و ضد درد است که به راحتی در بسیاری از داروخانه‌ها پیدا می‌شود و محدودیت چندانی برای خرید آن‌ها در داروخانه وجود ندارد.

اما در صورتی که درد دندان شدید‌تر از حد معمول است، برای استفاده از قرص‌های قوی‌تر حتما با دکتر خود مشورت کنید.

۲. کمپرس یخ

سرما از درد‌های استخوانی و مفصلی کم می‌کند و این موضوع بر روی دندان درد نیز کمک می‌کند.

شما می‌توانید تعدادی یخ را در یک کیسه قرار دهید و به همراه یک حوله بر روی آن طرف از صورت خود که درد بیشتری دارد قرار دهید.

سرمای زیاد باعث انقباض رگ‌های پوستی و در نهایت بی حس کردن آن ناحیه از صورت می‌شود که درد دندان را نیز کاهش می‌دهد.

این اقدام را چند ساعت قبل از خواب و هر ساعت به مدت ۲۰ دقیقه انجام دهید تا خواب آرامتری داشته باشید.

۳. استفاده از بالش اضافه هنگام خواب

هنگامی که شما خواب هستید، جریان خون در سر افزایش پیدا می‌کند و جمع شدن خون در سر ممکن است موجب درد شدید دندان در افرادی شود که زمینه دندان درد دارند.

به همین علت زمانی که دندانتان درد می‌کند و قصد خوابیدن دارید، حتما زیر سر خود از دو یا سه بالش استفاده کنید که جریان خون در سر شما در حالت معمول باشد.

۴. پماد بی حس کننده

پماد‌هایی که در خود دارای بنزوکائین هستند، می‌توانند به کاهش درد دندان شما کمک کنند. بنزوکائین یک نوع از دارو است که باعث بی حسی و کاهش درد در ناحیه مورد استفاده می‌شود.

۵. آب نمک

شست و شوی دهان و دندان با آب نمک یکی دیگر از روش‌هایی است که درد دندان را تا حدودی کاهش می‌دهد و استفاده از این روش بسیار ساده است. شست و شو دهان با آب و نمک همچنین به پاک شدن ذرات اضافه غذا در دهان شما کمک می‌کند، لازم به ذکر است که همین ذرات اضافه بعد‌ها منجر به خرابی و درد دندان می‌شوند.

۶. آب اکسیژنه (دهان شویه)

استفاده از دهان شویه چند مرحله در طول روز بسیار مهم و موثر است تا سفیدی دندان شما از بین نرود و میکروب‌های روی سطح دندان به راحتی از بین روند.

در این دهان شویه‌ها از موادی استفاده شده است که به هیچ عنوان نباید آن را قورت داد و به همین دلیل استفاده از آن برای کودکان به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

۷. جویدن چای نعنا تند

چای خشک نعنای تند را در دهان خود قرار دهید و چندین مرحله در روز آن را بجوید که این اقدام می‌تواند تا چند ساعت به طور موقت درد دندان شما را کاهش دهد.

محققان دریافته اند که نعناع تند حاوی ترکیبات ضد باکتری و آنتی اکسیدان است. همچنین منتول، یک ماده فعال در نعناع است که اثر بی حسی خفیفی روی نواحی درد ایجاد می‌کند.

۸. میخک

اوژنول یکی از مهم‌ترین ترکیبات گیاه میخک است که به کاهش درد دندان کمک می‌کند. به همین دلیل در سال ۲۰۱۵ از یک آدامس رونمایی شد که در تولید آن از اوژنول استفاده شده بود و جویدن آن به کاهش درد دندان کمک می‌کرد.

پیشنهاد می‌شود که به اندازه دو بند انگشت میخک را چند دقیقه در آب خیس کنید و داخل کیسه چای قرار دهید و در دندان بجوید تا میخک‌ها به عنوان یک مسکن عمل کنند.

۹. سیر

سیر یک گیاه معمول و پر استفاده در آشپزخانه‌های ایرانی که دارای اثر ضد باکتریایی قوی است و می‌تواند باکتری‌های موجود در دهان و سطح دندان را که موجب دندان درد می‌شود را از بین ببرد.

جویدن سیر خام می‌تواند موقتا درد دندان را کاهش دهد، اما بسیاری از افراد از بوی سیر نفرت دارند که این روش، برای آن‌ها مناسب نیست.

این‌ها تنها چند روش برای کاهش دندان درد در زمان موقت هستند و به طور کامل نمی‌توانند مشکل دندان شما را که باعث درد شده است، از بین ببرند. پس در سریع‌ترین زمان ممکن به دکتر مراجعه کنید تا بیماری شما را تشخیص دهد.