۰ نفر

موادغذایی که ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند

۴ مهر ۱۴۰۰، ۲۲:۱۵
کد خبر: 566046
موادغذایی که ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند

سرطان یکی از شایع‌ترین بیماری‌هاست، در این گزارش مواد غذایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند ریسک ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

به گزارش اوری دی هلث, رژیم غذایی ضد سرطان یک روش مفید و موثر برای کاهش خطر ابتلا به سرطان است که می‌توانید از آن در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید. به عنوان مثال، انجمن سرطان آمریکا توصیه می‌کند که روزانه حداقل پنج وعده میوه و سبزیجات بخورید علاوه بر این، محققان دریافتند که برخی از غذا‌ها که از سرطان جلوگیری می‌کنند می‌توانند بخش مهمی از رژیم غذایی ضد سرطان باشند. در ادامه به معرفی مواد غذایی که می‌توانید در این رژیم استفاده کنید می‌پردازیم.

مصرف میوه و سبزیجات

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند که تصور می‌شود خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را کاهش می‌دهند. خوردن غذا‌های شیرین، میوه و سبزیجات به عنوان میان وعده نیز بسیار توصیه می شود.

مصرف چایی سبز در طول روز

در طول روز چای سبز بنوشید، چرا که یک آنتی اکسیدان قوی است و می‌تواند بخش مهمی از رژیم غذایی ضد سرطان باشد. چای سبز، یک ماده غذایی ضد سرطان که در پیشگیری از سرطان کبد، سینه، لوزالمعده، ریه، مری و پوست مفید است. محققان گزارش می‌دهند که یک ماده شیمیایی غیر سمی در چای سبز وجود دارد و باعث از بین رفتن اوروکیناز می شود. یک فنجان چای سبز حاوی ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی گرم از این ماده ضد تومور است.

مصرف گوجه فرنگی

تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان لیکوپن، در گوجه فرنگی وجود دارد. لیکوپن یک ماده غذایی ضد سرطان است که باعث جلوگیری از ابتلا به سرطان هایی از قبیل  پروستات و ریه شود.

بهتر است گوجه فرنگی‌ها را بپزید، زیرا در این روش لیکوپن را آزاد می‌کند و در دسترس بدن شما قرار می‌دهد.

مصرف روغن زیتون

در کشور‌های مدیترانه‌ای، روغن زیتون به طور گسترده‌ای برای پخت و پز و روغن سالاد استفاده می‌شود. روغن زیتون یک غذای ضد سرطان بوده و میزان سرطان سینه در کشور‌های مدیترانه ۵۰ درصد کمتر از دیگر کشور ها است.

مصرف ماهی

ماهی‌ هایی با چربی  بالا مانند: ماهی آزاد، ماهی تن و شاه ماهی حاوی اسید‌ چرب امگا ۳ هستند، نوعی اسید چرب که با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است. اگر در حال حاضر ماهی نمی‌خورید، می‌توانید آن را به رژیم غذایی ضد سرطان خود اضافه کنید. یکی دیگر از راه‌های افزودن امگا ۳ به رژیم غذایی، خوردن دانه کتان است

از انواع توت ها استفاده کنید

توت ها به عنوان یک غذای خوشمزه و ضد سرطان شناخته می شوند و حاوی آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی هستند، به این معنی که می‌توانند فرایند طبیعی بدن را که باعث ایجاد رادیکال‌های آزاد می‌شود و به سلول‌های شما آسیب می‌رساند، متوقف کنند. ترکیبات موجود در توت‌ها همچنین می‌تواند از رشد یا گسترش سرطان جلوگیری کند؛ بنابراین، به عنوان بخشی از رژیم غذایی ضد سرطان خود، یک مشت بلوبری، توت سیاه، توت فرنگی یا هر کدام که از این خانواده بزرگ میوه‌های درمانی مورد علاقه شما هستند را استفاده کنید.

زرد چوبه مصرف کنید

این ادویه نارنجی رنگ، یکی از پر مصرف ترین ادویه ها در جهان است،  زردچوبه حاوی ماده‌ای به نام کورکومین  است،که ممکن است در کاهش خطر ابتلا به سرطان مفید باشد. به گفته انجمن سرطان آمریکا، کورکومین می‌تواند برخی از انواع سلول‌های سرطانی را در مطالعات آزمایشگاهی مهار کرده و گسترش سرطان را کاهش داده یا تومور‌ها را در برخی از حیوانات کوچک کند. این غذای ضد سرطان به راحتی در مغازه‌های خواربار فروشی یافت می‌شود و می‌توانید از آن در انواع دستور العمل‌ها در رژیم غذایی ضد سرطان خود استفاده کنید.