۰ نفر

سه معجزه‌ شگفت انگیز ورزش صبحگاهی

۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۶
کد خبر: 565961
سه معجزه‌ شگفت  انگیز ورزش صبحگاهی

ورزش صبحگاهی و ترشح هورمون‌هایی مثل اندروفین باعث ایجاد حال خوب و تقویت خلق‌وخو می‌شود. با فعالیت صبحگاهی، افراد روز خود را بهتر آغاز می‌کنند؛ هم از نظر روحیه و بهداشت روانی هم از نظر سلامت جسمی.

به  گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، داشتن حس خستگی و کسالت در ابتدای روز طبیعی است؛ اما به راحتی و با انجام فعالیت بدنی و تحرک می‌توان بر این کرختی و بی‌انگیزگی غلبه کرد. ورزش کردن در هنگام صبح مزایای بسیاری دارد که در این مطلب به سه مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

۱. افزایش هوشیاری

به گزارش هلث‌لاین، ورزش صبحگاهی ممکن است با نوسانات هورمونی بدن شما مطابقت بیشتری داشته باشد. کورتیزول، هورمونی است که شما را بیدار و هوشیار نگه می‌دارد و غالباً با نام هورمون استرس نیز شناخته می‌شود، زیرا عدم تعادل آن روی میزان استرس تأثیرگذار است و کمبود یا وجود سطح بالای آن هم به نحوی مشکل‌ساز است. به طور معمول، سطح کورتیزول صبح‌ها افزایش و عصرها کاهش می‌یابد؛ حدود ساعت ۸ صبح هم به اوج خود می‌رسد؛ بنابراین این ساعت بهترین زمان ورزش است که بتوانید سطح انرژی بدن را بالا ببرید و هوشیاری بیشتری داشته باشید.

۲.بهبود روحیه

فعالیت بدنی یک درمان طبیعی برای سرکوب استرس است. در طول ورزش، مغز شما اندورفین بیشتری تولید می‌کند، اندروفین یک هورمون و انتقال‌دهنده‌ی عصبی است و حال و احوال خوب و مثبت را برایتان رقم می‌زند و از افکار منفی دورتان می‌کند. ورزش صبحگاهی یک راه عالی برای شروع یک روز پرانرژی و شاد است.

۳.کاهش وزن

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ به این نتیجه رسید که ورزش کردن در صبح یک راه مناسب برای کاهش وزن به شمار می‌آید. در این مطالعه ۱۰ مرد جوان در صبح، بعدازظهر و غروب به طور جداگانه به ورزش پرداختند. محققان دریافتند که فرایند چربی‌سوزی در طی ۲۴ ساعت در گروهی که صبح‌ها قبل از صرف وعده صبحانه ورزش می‌کردند، بیشتر بود. ورزش صبحگاهی، تسریع روند چربی‌سوزی را به دنبال دارد.

اگر به دنبال یک برنامه تناسب اندام هستید، تمرینات صبحگاهی را حتماً لحاظ کنید. ورزش زودهنگام به شما کمک می‌کند روزتان را با انرژی، تمرکز و خوش‌بینی بیشتری شروع کنید.