۰ نفر

اولین محموله واکسن تک دُز وارد کشور شد

۴ مهر ۱۴۰۰، ۹:۴۷
کد خبر: 565787
اولین محموله واکسن تک دُز وارد کشور شد

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: بیست‌ودومین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۶ میلیون واکسن تک دُز امروز پنجشنبه ( ۴ مهرماه) در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد حسن قوسیان مقدم از شروع واردات محموله‌های ۶ میلیون دُزی واکسن کرونا تهیه شده توسط این جمعیت در فصل پاییز خبر داد و گفت: با ورود اولین محموله ۶ میلیون دُزی به ایران، به طور کلی این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۴۶ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد کرده است.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اعلام واردات واکسن تک دُز برای سنین ۳ تا ۱۷ سال از امروز گفت: امروز ۶ میلیون دُز واکسن کرونا (تک دُز) از مجموع ۱۲ میلیون دُز توصیه شده برای سنین ۳ تا ۱۷ سال وارد کشور و تحویل وزارت بهداشت شد.

وی با ابراز امیدواری از وفای به عهد کشور چین برای ادامه‌ روند واردات واکسن اظهارکرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده هر هفته و یا هفته‌ای دوبار محموله‌های سنگین تری از واکسن کرونا که نوع آن هم سینوفارم است به کشور وارد خواهیم کرد.

قوسیان مقدم با بیان اینکه اکنون بیش از یک میلیون واکسن روزانه‌ در کشور تزریق می شود، گفت: بیشترین حجم وارداتی واکسن به کشور از نوع سینوفارم بوده که خوشبختانه با کمترین عوارض بیشترین تاثیرگذاری را داشته است بنابراین بهتر است مردم در انتخاب نوع واکسن وسواس به خرج ندهند و برای واکسیناسیون خود و اطرافیانشان هرچه زودتر اقدام کنند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ابراز امیدواری کرد که با سرعت بالای واردات واکسن و واکسیناسیون در کشور، وعده وزیر بهداشت مبنی بر پایان واکسیناسیون عمومی در دهه مبارک فجر نیز محقق شود.

قوسیان مقدم در پایان گفت: از مردم می‌خواهم تا نسبت به تزریق واکسن خاصی تعصب نداشته باشند. اکنون تمام واکسن های موجود در کشور تایید وزارت بهداشت را دارند بنابراین لازم است تا همه مردم با واکسیناسیون به موقع باعث قطع زنجیره کرونا شوند.