۰ نفر

با این رژیم غذایی از آلزایمر و مشکلات شناختی فرار کنید

۴ مهر ۱۴۰۰، ۲:۳۰
کد خبر: 565749
با این رژیم غذایی از آلزایمر و مشکلات شناختی فرار کنید

تحقیقات نشان می‌دهد رژیم غذایی MIND می‌تواند برای افراد مسن مفید باشد و از بروز احتمالی آلزایمر و مشکلات شناختی پیشگیری کند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، افزایش سن بر بدن و ذهن تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، بافت مغز افراد پیر، گاهی توده‌های غیرطبیعی پروتئین‌ها را ایجاد می‌کند که مشخصه بیماری آلزایمر است. اما چگونه می‌توانید از مغز خود در برابر این اثرات محافظت کنید؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، محققان مرکز پزشکی دانشگاه راش دریافته اند که افراد مسن ممکن است از رژیم غذایی خاصی به نام رژیم MIND نتایج بسیار مثبتی دریافت کنند (حتی زمانی که این رسوبات پروتئینی را ایجاد می‌کنند، که به عنوان پلاک و گره آمیلوئید معروف است). این پلاک‌ها و گره ها، در مغز یافت و در بین سلول‌های عصبی ایجاد شده و معمولاً با مهارت‌های تفکر و حل مساله تداخل دارند.

رژیم غذایی MIND ترکیبی از رژیم‌های مدیترانه‌ای و DASH (رویکرد‌های رژیم غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا) است که توسط مارتا کلر موریس، اپیدمیولوژیست تغذیه و همکارانش ایجاد شد. مطالعات قبلی نشان داده بود که رژیم غذایی MIND ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل در بیماری آلزایمر را در افراد کاهش دهد.

بر اساس مقاله‌ای که در ۱۴ سپتامبر در مجله بیماری آلزایمر منتشر شد، اکنون یک مطالعه نشان داده است که شرکت کنندگان در این مطالعه که رژیم غذایی MIND را در اواخر زندگی رعایت کردند، مشکلات شناختی نداشتند.

برخی از افراد به اندازه کافی پلاک و گره در مغز خود دارند تا تشخیص بیماری آلزایمر را پس از مرگ داشته باشند، اما در طول زندگی دچار زوال عقل بالینی نمی‌شوند.   

در این مطالعه، محققان ارتباط رژیم غذایی را مورد بررسی قرار دادند. از شروع مطالعه تا مرگ، آسیب‌های مغزی و عملکرد شناختی در افراد مسن که در پروژه مداوم حافظه و پیری مرکز بیماری آلزایمر شرکت راش شرکت کردند، که در سال ۱۹۹۷ آغاز شد و شامل افرادی می‌شود که در شیکاگو بزرگ زندگی می‌کنند. شرکت کنندگان عمدتا سفیدپوست بدون زوال عقل شناخته شده بودند و همه آن‌ها موافقت کردند که در صورت زنده ماندن ارزیابی‌های بالینی سالانه و کالبد شکافی مغز را پس از مرگ انجام دهند.