۰ نفر

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران؛

۸۳درصد جمعیت هدف کشور واکسن کرونا زده اند

۴ مهر ۱۴۰۰، ۰:۳۰
کد خبر: 565733
۸۳درصد جمعیت هدف کشور واکسن کرونا زده اند

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در کشور حدود ۶۰میلیون نفر جمعیت بالای ۱۸سال داریم و تاکنون ۵۰میلیون دُز واکسن کرونا تزریق شده که ۸۳درصد جمعیت هدف کشور را در بر می‌گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا وسیما، حسین قناعتی در ارتباط تصویری با استودیو خبر 21 شنبه شب شبکه یک سیما درباره آغاز فعالیت آزمایشی سامانه هوشمند کنترل کرونا افزود: پس از استقرار دولت آقای رییسی به سرعت تهیه واکسن دردستور کار قرارگرفت و در این مدت کوتاه حدود 5 برابر دوره قبل واکسیناسیون انجام شده است.
وی ادامه داد: کشور ما حدود 85 میلیون نفر جمعیت دارد حدود 60 میلیون نفر بالای 18 سال در کشور داریم که جمعیت هدف را تشکیل می دهد و تاکنون 50 میلیون دُز واکسن تزریق شده است یعنی 58 درصد جمعیت کل کشور و 83 درصد جمعیت هدف واکسیناسیون شده اند؛ البته بیشتر آنها دُز اول را دریافت کرده اند.
 قناعتی با بیان اینکه باید به استان تهران بیشتر توجه شود چون گسترش کرونا در کشورکاهش پیدا خواهد کرد افزود: در استان تهران با جمعیت 14 میلیون نفری، ده میلیون نفر جمعیت هدف قرار دارد که نزدیک به 9 میلیون دُز واکسن تزریق شده است حدود 63 درصد کل جمعیت تهران و 83 درصد جمعیت هدف در استان تهران واکسینه شده اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با تلاش و زحمت شبانه روزی کادر درمان و نیروهای داوطلب مراکز واکسیناسیون را تقریباً دو برابر کردیم و این روزها مراکز واکسیناسیون خلوت هستند و این نشان دهنده عزم دولت است.
 قناعتی درباره سامانه کنترل هوشمند کرونا هم افزود: تا 10 روز آینده کار جمعیت هدف گروه اول تمام خواهد شد.
وی به مردم توصیه کرد سریعتر برای انجام واکسیناسیون مراجعه کنند چون زمانی که طرح هوشمند راه اندازی شود تردد در شهرها و دریافت بسیاری از خدمات مهم برای افرادی که واکسن نزده اند غیر ممکن خواهد بود؛ البته بخش های مختلفی تعریف شده از جمله بلیط هواپیما، قطار و همچنین وسایل عمومی که بر اساس ارائه کارت واکسن انجام می‌شود مثلاً ورود به مترو و بانک ها هم مدنظر می باشد.
وی ادامه داد: افراد سریعتر برای تزریق واکسن اقدام کنند چون بدون کارت و کد ایمنی که در موبایل های هوشمند تعریف می شود و در موبایل های معمولی هم یک کد 10 رقمی پیش بینی شده است ارائه خدمات امکان پذیر نیست و زندگی در جامعه برای افرادی که واکسن نزدند مشکل خواهد شد.
او گفت: اگر بخواهیم در مقابله با کرونا موفق شویم نیاز به همکاری دولت ومردم داریم و دولت باید قاطعانه برخورد کند .
وی افزود: برای مبارزه با کرونا انجام واکسیناسیون ، بیماریابی فعال و رعایت شیوه نامه های بهداشتی بسیار مهم است.