۰ نفر

فایزر به کودکان در معرض خطر تزریق می‌ شود

۳ مهر ۱۴۰۰، ۲۲:۲۵
کد خبر: 565720
فایزر به کودکان در معرض خطر تزریق می‌ شود

معاون وزیر بهداشت مکزیک اعلام کرد: واکسن کووید۱۹ شرکت فایزر/بیوان‌تک تنها واکسنی است که در مکزیک برای کودکان ۱۲ تا ۱۷ساله در معرض خطر استفاده می‌شود.

به گزارش تودی‌آنلاین، هوگو لوپز-گاتل معاون وزیر بهداشت مکزیک و مسئول مقابله با همه‌گیری کرونا اعلام کرد: طبق تصمیم اتخاذ شده واکسن کووید ۱۹ شرکت فایزر/بیوان‌تک تنها واکسنی است که در مکزیک برای کودکان ۱۲ تا ۱۷ ساله در معرض خطر استفاده می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بنابر این تصمیم، مکزیک کمپین واکسیناسیون خود را برای کودکان مبتلا به مشکلات بهداشتی مانند سرطان، دیابت یا بیماری‌های قلبی عروقی که آنها را در برابر ویروس آسیب پذیر می‌کند، گسترش می‌دهد.

کمیسیون مرکزی مراقبت از خطرات بهداشتی (کوفپریس) این کشور  آذرماه سال گذشته مجوز استفاده از واکسن فایزر در برابر کووید ۱۹ را صادر کرد.

شرکت داروسازی فایزر نیز هفته گذشته اعلام کرد واکسن کووید۱۹، واکنش‌های ایمنی را در بدن کودکان پنج تا ۱۱ ساله تقویت می‌کند و به همین دلیل برنامه دارد تا هرچه زودتر برای دریافت تاییدیه و آغاز تزریق آن به کودکان در ایالات متحده، اروپا و کشورهای دیگر اقدام کند.

مسئول مقابله با همه‌گیری کرونا در مکزیک اعلام کرد، لازم است سایر شرکت‌های دارویی نیز در زمان مناسب تجزیه و تحلیل خود را ارائه دهند و نشان دهند که واکسن‌ها می‌توانند در کودکان و نوجوانان نیز مورد استفاده قرار گیرند.

دولت تخمین می‌زند، در ابتدا به ۷۵۰ هزار تا ۱.۵ میلیون کودک در معرض خطر واکسن را تزریق کند.